Szezon előtt két lehetőség állt a frissen megkoronázott DTM-bajnok Pascal Wehrlein előtt: bemutatkozik a GP2-ben, megismerve az F1-es pályákat, vagy már egyből F1-es pilóta lesz a Manor színeiben. A Mercedes végül beprotezsálta a németet a kiscsapathoz, ahol az Osztrák Nagydíjon megszerezte első pontját is. Mivel Wehrlein eddig Európán belül versenyzett, hozzá kellett szoknia ahhoz, hogy a Forma-1-hez hozzátartoznak a hosszú repülőutak is - amit talán legkevésbé szívlel a sportágban.
„Hogy őszinte legyek, nem változott meg az életem, és nincs is időm erre gondolni, mert folyamatosan utazunk” - idézte a Motorsport-Total.com a német pilótát, majd amikor megkérdezték tőle, hogy élvezi-e az állandó utazást, így válaszolt: „Nem, amikor csak lehet, elkerülöm a repülőket és a repülőtereket!”
„Nem félek, de mindig furcsa érzés. Tudom, hogy nem így kellene lennie, másképpen a Forma-1 nem nekem való hely. Egyszerűen nem szeretek repülni, de sajnos nem tudom elkerülni. Hetente legalább ötször repülőre ülünk, de szerintem van jobb dolog is annál, mint hogy egyfolytában ülünk, és unatkozunk, amíg meg nem érkezünk” - tette hozzá Wehrlein.
Kevesen tudják, hogy a német pilóta finommechanikai műszerészként végzett még azelőtt, hogy autósportos karrierje igazán felpörgött volna. „Mindig jó, ha van egy B-tervünk. Fiatalként nem tudhatod, vajon sikerül-e helyt állnod a motorsportban, vagy sem. Amikor megkaptam az oklevelemet, még nem voltam profi autóversenyző, nem kerestem vele pénzt. Így csinálnom kellett valamit, hogy ha az autósport nem jön össze, akkor ne üljek tétlenül az utcán.”