DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
Egyéb

Eggyel több tömítőgyűrű? Maradhat!

A sufni szervizek egy-egy felmerülő probléma során addig fúrják-faragják az autót, amíg felszínesen megoldják a problémát. Sokszor azonban nem sikerül nekik, s ekkor általában a márkaszerviz a megoldás:

A hibásan felmért, majd rosszul összetákolt autókon csak a profi műhelyek tudnak segíteni. Mivel rengeteg ilyen feladatról számolnak be a márkaszervizek, újabb és újabb hasonló történeteket mutatunk be azzal a céllal, hogy érzékeltessük: kockázatos "sufniban" javíttatni gépkocsinkat. Ezúttal egy Citroen esetéről számolunk be.

szerviz



Az autó 106.599 kilométernél erőtlenül füstölt, rángatott, így a gépkocsi tulajdonosa úgy döntött, hogy a korábbi sufnis szerelője helyett, - aki nem tudta orvosolni a problémát -, ezúttal márkaszervizbe viszi négykerekűjét. Ott kiderült, hogy a gépkocsin néhány héttel korábban befecskendezőt cserélt a márkafüggetlen szerelő, de a munkafolyamat során jelentős hibát vétett.

Miután a márkaszerviz átvizsgálta a gépkocsit kiderült, hogy a javításkor a szerelő nem szerelte ki az elhasználódott tömítést, így a 3-as befecskendező alatt két darab tömítőgyűrű maradt. A szakszerviz az átvizsgálás után ismét kiszerelte a befecskendezőket, majd a tömítő felületek tisztításával és a tömítések cseréjével megszűntette a problémát.

Ez mindössze egy példa a számtalan elkövetett olyan hibából, amit a szakértelem hiánya okozott az autótulajdonosoknak. A márkaszervizek idős autókra vonatkozó ajánlatai manapság kedvező feltételeket biztosítanak a javítások során, így érdemes ajánlatot kérni a hivatalos szervizektől is, mielőtt bizonytalan kezekbe adnánk féltve őrzött gépjárművünket.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: