Az embert és gépet egyaránt próbára tevő autós maratonon kizárólag 1975 előtt gyártott autókkal lehet részt venni, de jobb, ha 1941 előtti az évjárat. Ennek bőven eleget tesz pl. a fa kerekű American La France 1915-ből.
Az idei már a 6. ebből a versenyből, melyre 105 csapat adta le a nevezését olyan autókkal, mint az 1917-es La France Tourer Speedster, vagy a két American La France 1915-ből és 1925-ből. Ja, mindegyiket 14,5 literes motor hajtja! De lesz bőven Bentley, vagy Chevrolet is, utóbbiból főleg 1939-es Coupé. A napi szakaszok hossza 180 és 668 km közé esik, ezek közül kettő érinti Magyarországot. 2016. július 9-én a Kassa – Budapest, majd 11-én a Budapest – Maribor között. Ekkor térségünkön is áthalad a 105 autóból álló mezőny, az érdeklődők Miskolctapolcán a nagy parkolóban 11:30 órától és Gyöngyösön a Fő téren 15:30 órától találkozhatnak velük.
Arról, hogy ne egy sima „kirándulás” legyen a túra, a mért szakaszok gondoskodnak. Július 9-én a Mátra klasszikus rali gyorsasági szakaszait, a Parádsasvár-Szuha üdülőtelep között (14:09 órától) és a Mátraalmás-Mogyorós orom (14:24 órától) között. teljesítik.
Fontos megemlíteni, hogy a szakaszok környezetvédelmi előírások miatt csak Szuha település felől látogathatók.
Budapestre 17:40 órától érkeznek a Felvonulási téren kialakított zárt parkolóba. Egy egész napos pihenő után hétfőn, 11-én indulnak tovább, hogy a Veszprém környéki murvákon – pl. Pétfürdő-Öskü (10:00-tól), Kislőd-Szentgál (11:08-tól) – versenyezzenek, de nem gyorsaságra, hanem az átlagtartó versenyek szabályai szerint, az előre megadott időt legjobban megközelítő páros lesz a legjobb.