A legtöbb felhasználó csak három ismerős betűt lát kedvenc eszközén, de nem sokat tud a gyártójáról. Hogyan mutatná be röviden a Mio vállalatát?
A Miót 2002-ben alapították Tajvanon, a MiTAC International Corporation részét képezi. Világszerte több mint 900 alkalmazottal dolgozunk, termékeink pedig Európában, Észak-Amerikában, Ausztráliában, Kínában, Tajvanban, Japánban és Dél-Koreában egyaránt jelen vannak. Tavaly a MiTAC éves forgalma 28 milliárd dollár volt.
Magyarország régóta komoly piacot jelentett a Mio számára – mióta vannak jelen az országban?
A Mio egy évtizede jelen van a magyar piacon, voltak jobb és rosszabb időszakok is. Jelenleg próbáljuk visszaszerezni a piaci részesedésünket azzal, hogy új termékeket, sőt új termékcsoportokat vezetünk be.
Annak ellenére is nagy potenciál rejlik a navigációk piacában, hogy egyre több gyártó beépített GPS-szel forgalmazza az autóit? Sőt, az okostelefonos rendszerek terjedése is egyre gyorsabb, ráadásul ők az alapszolgáltatást sok mással kombinálják, így például a közúti ellenőrzés előrejelzésével. Miben jobbak az önök termékei a hagyományos eszközöknél, illetve az említetteknél?
Magyarországon a GPS-alapú navigációs rendszerek piaca enyhe csökkenést mutat, de így is nagyon vonzó a különböző márkák számára. Más európai országokban ezzel szemben a piac még szélesedett is tavaly, ami jó válasz a részünkről az autókba épített navigációk növekvő számára, illetve a GPS-szolgáltatást biztosító egyéb eszközökre. Mégis több oka is van, miért érdemes ma is hordozható navigációt vásárolni. Többek között azért, mert a beépítettekhez képest alacsonyabb a beszerzési ár, , élethosszig tartó ingyenes térképfrissítések járnak az eszközökhöz (szemben a beépítettekkel, melyek esetében egyetlen frissítés ára hasonló lehet egy új eszköz beszerzéséhez); nincs roaming-költség, szemben a mobileszközökön futó alkalmazások többségével. Figyelembe kell venni, hogy nem kell külön fizetni a mobilos alkalmazásokért vagy a kiegészítőkért, mint például az autós töltő a mobileszközök esetében; illetve jobb a GPS-jel minősége, mint a mobileszközök esetében, így elkerülhető, hogy csak azt követően figyelmeztessen az eszköz a kanyarodásra, hogy már elhagyta a kereszteződést.
Fontos szempont az is, hogy mi számos további extrát is kínálunk, mint például parkolási segítséget, forgalmi és sávokkal kapcsolatos információkat, amelyek egy része alkalmanként megtalálható a beépített és a mobil eszközök navigációs rendszereiben is, de nem az összes, olykor pedig egyik sem.
Ami a közlekedési információkat illeti, a mobileszközökön olvasható adatok az alkalmazások felhasználóitól származnak, így bár azok gyakran pontosak, korántsem mindig. Ebből következőleg a navigáció olykor téves forgalmi információ alapján rossz helyzetbe hozhat, ami rossz döntésekhez, s ezzel együtt késésekhez vezethet. Az általunk biztosított információ, bár olykor kevesebb, mint a mobileszközök esetében, jobb, hiszen csak megbízható forrásból érkezik. Hardveres téren minden Mio-eszköz a lehető legjobbat nyújtja, s emellett a legfrissebb, a Tele Atlas által biztosított térképeket használjuk egész Európa esetében. Ez az ingyenes frissítésekkel, valamint a számos más szolgáltatással együtt a Miót csúcskategóriás termékké teszi, méghozzá nagyon versenyképes árakkal.
Hogy tudná jellemezni a navigációs termékek és az autós fedélzeti kamerák piacát Európában és Magyarországon? Van bármilyen más terület, ahová a Mio be szeretne lépni?
Az európai navigációs piacot a nagy mennyiségben gyártott, A-kategóriás termékek uralják, csak hellyel közzel lehet helyi termékekkel találkozni. Magyarországon viszont a helyi márkák az uralkodók, és sűrűn lehet olyanokkal is találkozni, melyeket térképek nélkül forgalmaznak. Ennek meg kell változnia a következő években, hiszen fel fog merülni az igény a térképek frissítésére, valamint azért is, mert a legtöbb térképszolgáltató egyre jobb és jobb termékeket biztosít majd. A fedélzeti kamerák piaca az egész világon folyamatosan növekszik, így persze Európában és Magyarországon is. Egyre többen látják meg az ilyen termékek előnyeit, így például egy baleset esetén bizonyítékul szolgálhatnak, ahogy akkor is, ha a rendőrség valamivel tévesen vádol, s emellett szórakoztató célokat is szolgál, például amikor a családdal vagy barátokkal egy szép helyre utazunk. Saját becsléseink szerint a Mio az egész világot tekintve piacvezető a fedélzeti kamerákat illetően, ahogy számos országban is az első helyen állunk, Oroszországot is beleértve. Jelenleg arra koncentrálunk, hogy ebben a régióban erősítsük a jelenlétünket, így például Magyarországon, Bulgáriában, Moldovában, Romániában és így tovább...
Melyik a legnépszerűbb Mio-termékek Magyarországon és a nemzetközi piacon, illetve melyik a jelenlegi csúcseszköze a cégnek?
Még ma is a navigációs termékek a legnépszerűbbek, de a fedélzeti kamerák jelenléte is erősödik. Az igazi csúcsot a „kombó” kategóriás termékek jelentik, melyek egy eszközben kombinálják a navigációt és a fedélzeti kamerát – az idei évben négy további termék jelenik majd meg ebben a kategóriában. A fedélzeti kamerákat illetően vannak olyan termékeink, melyek képesek Extreme HD-felbontásban rögzíteni, el vannak látva ADAS és LDWS funkcióval, figyelmeztetnek a kamerákra, beépített wifivel rendelkeznek, s két irányban rögzítenek, egyszerre előre és hátra.
Mit hozhat a jövő, merre indulnak majd a fejlesztések?
A 2016-os évben minden kategóriában bővítjük majd a termékkínálatunkat, s emellett új kategóriákat is létrehozunk, úgymint a motorosoknak szóló DVR-ek, a kiegészítő termékek és az otthoni okoseszközök. Ezeket a barcelonai mobilos világkongresszuson jelentettük be.