A 2016-os Genfi Autószalonon bemutatkozó TOYOTA KIKAI tanulmányautót azzal a céllal építette a Toyota, hogy feltérképezze, megerősítse és mindenekelőtt ünnepelje a gépezetekben rejlő, eredendő vonzerőt: az aprólékos megmunkálást, szerkezeti összetettségüket, és persze a mozgásukban megnyilvánuló szépséget.
A Toyota KIKAI hamisítatlan koncepcióautó, és mint ilyen, vonzereje mindenekelőtt formatervében rejlik, amely egyszerre függ az automobil alapvető megfogalmazásától, ugyanakkor el is szakad attól.
A TOYOTA KIKAI közszemlére bocsátja a rendszerint a karosszérialemezek alatt rejtőző gépészeti tartalmakat. A megjelenített alkotóelemeket mindenütt a legapróbb részletekig kidolgozták, ezzel tisztelegve a szerkezet aprólékos finomságú felépítését és mechanikai eleganciáját, legyen bár szó egyszerű vagy összetett struktúrákról.
Ennek érdekében a középmotoros tanulmányautót minimális számú karosszériaelem borítja: mindössze a központi, háromszemélyes utasfülkét veszik körbe borítóelemek. A burkolatlan alumínium segédváz-elemeken belül elhelyezkedő alkatrészek egytől egyig szem előtt vannak; a jármű belső szerkezete a külső megjelenés szerves elemévé válik.
Elöl a KIKAI leplezetlenül tárja a szemlélők elé hűtőjét, kormányművét, fékjeit és elegáns kivitelű, öntött alumínium futómű-komponenseit. Hátul szabad rátekintés nyílik a felfüggesztés elemeire, a fékekre, az üzemanyag-tartályra, a krómozott kipufogó rendszerre, valamint a lenyűgözően csekély helyigényű Toyota Full Hybrid hajtásláncra.
A KIKAI hybrid rendszere egy 1,5 literes, négyhengeres, Atkinson ciklusú benzinmotorból és egy villanymotorból áll. A belső égésű erőforráshoz elektromos vízpumpa, csekély súrlódású lánchajtás, kompozit anyagból készült szívócsonk, valamint kompakt leömlő tartozik.
Mint minden Toyota hybrid, a KIKAI is különösen csendes üzemmel, fokozott kényelemmel és könnyed vezethetőséggel szolgál, különösen városi területeken, ahol a hybrid rendszer lehetővé teszi az autó tisztán elektromos, vagy a benzinmotor korlátozott működtetésével járó, ezért különösen csendes üzemeltetést. Az automata sebességváltó terhelésváltásoktól mentes, finom vezethetőséget biztosít, ami kényelmessé és magabiztossá teszi az utazást a vezető és két utasa számára.
A tolóajtókon keresztül megközelíthető, háromüléses utastér központi vezetőülése pontosan az autó középpontjába helyezi a pilótát. A háromszögletű üléselrendezés barátságos, beszélgetést elősegítő környezetet teremt, míg az egyedülálló, analóg hatású műszerpark alkalmazása összecseng a tanulmányautó központi tematikájával: a mechanikus technológiák egyszerű szépségének nagyra értékelésével.
A nagy üvegfelületek nem csupán a kedvező körkörös kilátást szolgálják, de újszerű, magával ragadó vizuális párbeszédet is kezdeményeznek a vezető és az autó működésben lévő szerkezetei között. Az első felfüggesztés felső lengőkarjának mozgása például szemmel követhető a szélvédőn keresztül, míg a vezető lábánál vágott, apró ablakokon keresztül az abroncsok, a felfüggesztés mozgása is megcsodálható, az autó alatt száguldó aszfaltfelülettel egyetemben...
Így aztán miközben a legtöbb gépkocsi lendületes vonalú fémlemezek alá rejti gépészeti komponenseit, a TOYOTA KIKAI tanulmányautó arra biztatja a szemlélőt, hogy aktívan gyönyörködjön az automobil szerkezetében rejlő, összetett szépségben. Tágabban értelmezve a KIKAI napjaink egyre inkább digitális korában visszahozza az analóg, kézzel fogható tárgyak valóságának látható, hallható, megtapintható élményét.