A Peugeot 2008 DKR16 – ez az új típus neve – büszkén viseli a Dakar projektben résztvevő összes szponzor színét. Ugyanakkor a versenygép ezüst színű tetőt kapott, amely az erős napsugárzás ellen nyújt védelmet. Erre nagy szükség is van, hiszen Bolíviában akár 50 Celsius fokig is felkúszik a hőmérő higanyszála januárban.
A rendkívül modern külső magán hordozza mindazokat a változtatásokat, amelyeket az elmúlt tizenegy hónapban, az első Dakar megmérettetés óta fejlesztettek az autón. Ezek egy része kívülről is jól látható, de a többségét a karosszéria elrejti. A 2008 DKR16 új méretei alapjaiban változtatták meg az autó tömegeloszlását. A pótkerekeket például oldalra helyezték, amitől lejjebb került az autó súlypontja, így még stabilabbá és dinamikusabbá vált. Az új karosszériát kifejezetten azzal a céllal tervezték, hogy idomuljon az új, látványos formához, egyszerre hangsúlyozza az egymással váltakozó sík és domború felületeket. A Peugeot 2008 DKR16 így a Dakar egyik legszembetűnőbb versenygépévé válik. Az autó formatervezése és színeinek elhelyezése egyértelművé teszi a rokonságot a Peugeot 2008 szériaváltozatával, amelyből a Rallye Raid versenygépet fejlesztették ki.
Bruno Famint, a Peugeot Sport igazgatóját lenyűgözte az új formaterv: ha az autó olyan remekül megy majd, mint amilyen parádés a külseje, akkor nagyszerű év elé nézünk! Az új külsővel felruházott Peugeot 2008DKR16 álló helyzetben is gyorsaságot sugall. Tudjuk, hogy az autóink hatalmas nézettségnek örvendenek majd a Dakaron; rajtunk áll, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki ebből a lehetőségből. A 38. Dakar január 2-án Argentínából, Buenos Airesből indul és január 16-án Rosarióban ér véget. A Red Bull színeiben rajthoz álló négy versenygép közel 10.000 kilométert tesz majd meg a Dél-Amerikát széltében átszelő verseny során.