Mert nem is az! Az Ford Everest ugyanis Ausztrália egyik legnépszerűbb SUV-ja, egyben az amerikai gyártól legdrágább modellje a távoli országban. Egyébként a Ranger pick-up alapjaira épül, megtartva annak jó terepjáró képességét és zord kinézetét, csak éppen az hétszemélyes Everestet Ausztráliában tervezték. A négykerék-hajtású, elektronikus hátsó differenciálzárral szerelt modell maximális gázlómélysége 800 milliméter, szabad hasmagassága 225 milliméter, s hosszú tengelytávja ellenére ügyesen mássza meg a dombokat is. Ám nem mindig van szerencséje!
A baj éppen egy újságíró tesztjén történt. Peter Barnwell, egy ausztrál újságírója vezette az Everestet, amikor lángnyelvek csaptak ki a motorháztető alól. Megállt, gyorsan hívta a tűzoltókat, akik valamiért a szokásos öt perces időhatár helyett, körülbelül 20 perc alatt értek ki a helyszínre. Addigra viszont már teljesen lángba borult az autó, ráadásul egy kisebb robbanás is történt, szétszórva jó pár alkatrészt a környéken. A tűzoltás sikeres volt, ám a végére porig égett az Everest. Mindenesetre a földi maradványokat a Ford ausztráliai központjába Melbournbe szállították, hogy további vizsgálatoknak vethessék alá azokat. Az eset kellemetlen a Ford számára, ugyanis egy esetleges visszahívási akcióban akár 1.000 Everest és közel 100.000 Ranger is érintett lehet.