A 2+2 üléses RX-8 után nagy valószínűséggel ismét a kétüléses klasszikus sportkocsik irányába fordulnak, de az elegáns sportkocsi arcvonásába a modern mellett a régi nagy előd jelleméből is csempésznek néhány elemet. A szép vonalvezetésű, tömzsi farkialakítású, de kecses karosszéria hosszú motorháztetője alatt a technikát már az új időknek megfelelően alakítják majd ki. A hagyományos belső égésű motor mellé ugyanis villanymotor is társul, hogy a bolygódugattyús éhségét és káros anyag kibocsájtását egy kicsit mérsékelni tudják.
A kéttárcsás, aktív szeleprendszeres Wankel-motor a korábbi 1308 köbcentis lökettérfogat helyett már 1,6 literrel gazdálkodhat, mivel így jelentősen csökkentheti a motor terhelését. Jelentős előrelépés, hogy a hagyományos turbó mellett elektromos feltöltést is alkalmaznak, ami különösen alacsony fordulatszámon támogatná a motor működését, amikor a hagyományos feltöltő fordulatszáma még nem érte el az optimális szintet. Emellett egy villanymotort is beépítenek, ami nem csak a teljesítményt emeli majd 450 lóerőig, de lassításánál hatékonyan tölti majd a lítium-ion akkumulátorokat. A finom műszaki megoldások között részleges elektromos üzem, aktív felfüggesztés, navigációval összekacsolt vezetés segítő rendszer is megjelenik majd.