DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 3. csütörtök
Egyéb

Négykerekes bajor ünnep - harmincéves a BMW hajtásrendszere

A négykerekes autók fejlesztésében az Audi elsőbbsége vitathatatlan, de a bajorok is letettek néhány komoly eredményt ezen a téren. Ezt pedig ebben az évben ünneplik müncheni testvéreink a BMW-nél.

Pontosan 30 évvel ezelőtt, 1985-ben Frankfurtban mutatták be ugyanis a 325i Allrad típusukat, mely viszkókuplungos rendszerrel vitte tovább a nyomaték 37 százalékát az első kerekek felé. A megoldás azoknak szólt, akik télen is sokat autóznak, de a terepjáró gondolatával még nem időztek el. A jobban tapadó és stabilabban kormányozható autók a vásárlók kegyeit is kivívta, így az idő közben iX néven forgalmazott BMW-k forgalmazása is egyre sikeresebb lett.

A hármas után három év késéssel ugyan, de az ötös is megkapta ezt a megoldást, amit követett a hajtásrendszer további finomítása is, amivel tovább csökkenthették működésből eredő veszteségeket, így csökkent a fogyasztás, javult a menetdinamika és a stabilitás is. A hidraulikus lamellás tengelykapcsolók elektromechanikus rendszerekre cserélése az X5 és az X3-as modellek bevezetése után, az időközben megszerzett tapasztalatokkal volt lehetőség. Jelenleg a BMW tizenkét modelljénél választható az intelligens hajtásrendszer, melynek sikerét az a tény is alátámasztja, hogy az értékesített darabszám közel egyharmada már mind a négy keréknél hajtott. A siker tehát vitathatatlan, van mit ünnepelni…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: