A lendületesebbre vett ívek és az agresszívebb éltörések keverése kifejezette a korábbi egyhangúságot sokkal izgalmasabbá változtatták. Az autó alap arányai megmaradtak, de nyúlánkabb és szerencsére érezhetően tágasabb is lett. A nyúlánkabb gépezet hossza 4540, szélessége 1760, magassága 1470 milliméter lett, a tengelytáv viszont változatlanul 2700 milliméter. A minimális gyarapodás ellenére sokat javult az utastér és a csomagtartó mérete, hiszen a tető legmagasabb pontja 20 mm-rel mélyebbre, a szélvédő pedig előrébb költözött.
A 60 százalékkal merevebb váz, és a mélyebben beépített hajtáslánc alacsony tömegközéppontot eredményezett, ami a vezethetőségen sokat javít. Az 1,8 literes benzinmotor 99 helyett csak 97, a villanymotor 82 helyett 73 lóerős, ennek ellenére nem lesz lomha autó a Prius. A gyengítés oka, hogy a súrlódási veszteségeket 20 százalékkal csökkentsék, de az új alkatrészek a beépítési mérete is kisebb. A hajtásrendszer módosítása így több mint 40 százalékos termikus hatásfokot eredményezett, ami kimagasló érték. A már ismert Li-ion akkumulátorok konstrukcióján nem változtattak, de a csomagtér padlójából a hátsó ülések alá kerültek. A megoldással a csomagtartó mérete 502 literesre nőtt. Ha figyelembe vesszük, hogy milyen jól variálható az utastér, a családosoknak sem lehet ezek után kifogása. Az új Prius az év végén kerül a szalonokba először Japánban, majd a jövő év elején a világ többi térségében is elérhető lesz.