A Tipo igazi interkontinentális talapzaton álló autó, hiszen Olaszországban, az FCA csoport formatervezési központjában tervezték; Törökorszában, a Tofaş kutatás-fejlesztési részlegén fejlesztették; a bursai (Törökország) Tofaş üzemben gyártják, és a világ több mint 40 országában árusítják majd.
A családi limuzin méretei kifejezetten kellemesek, hiszen hossza 4,5, szélessége 1,78, magassága 1,48, a tengelytávolság pedig 2,64 méter lesz. A lendületes, latinos vonásokkal tarkított, íves karosszéria tágas utasteret, és több mint 500 literes csomagtartót rejteget. A szívmelengető vonalakkal tarkított autó láthatóan nem csupán külső megjelenésében, de utasterének formai részleteiben és a felhasznált anyagok minőségében is komoly előrelépést jelent. A műszaki tartalmat viszont a már meglévő darabokból választották, hiszen a McPherson első és csatolt lengőkaros futómű mellett az 1,4 literes – szívó változatban 95, turbóval megerősítve 120 lóerős, valamint a 95 lóerős 1,3, illetve a 120 lóerős 1,6 literes turbódízel motor, és az erőátvitel is már több Fiat modellből is ismerős. A visszatérés tehát a névben megtörtént, a technika azonban új, így remélhetőleg a vérvonal sikere is meglesz…