A legnagyobb gond az, hogy ha Ghosn terve beválik, és a Nissan részvényeit sikerül eladnia, az az állami részesedési arányokat, ezzel pedig a beleszólás jogának mértékét is befolyásolja. A Nissan 15 százalékát birtokolja jelenleg a Renault részvényeinek, de mivel a Renault a Nissan részvényeinek 43,4 százalékát tarja a kezében, így a japánoknak a részesedés ellenére nincs érdembeli szavazati joguk a Renault ülésein.
Carlos Ghosn azt szeretné, hogy ez a 43,4 százalék 40-re csökkenjen, mert akkor a Nissan ugyanúgy két tagot delegálna az igazgatótanácsba, mint a francia állam, így ellensúlyozni lehetne a kormányzati befolyást. A kormány persze látva a játékot a tavasszal Renault részvényeket vásárolt, és a részvényesi közgyűlésen sikerült elérnie, hogy a befektetők szavazati jogát a kétszeresére emeljék. Így 19,1 százalékos állami részesedés már elegendő, hogy az állami akarat érvényesüljön a komoly döntéseknél. Persze a Nissan a maga 15 százalékával komoly erőt jelent, főleg, hogy a Nissan vezérigazgatója is Ghosn. Ez a játék persze eddig a nagyfőnöknek kedvez, hiszen a kormányzati vétójog valójában csak elméleti játékszernek tűnik – még egy nyereségnövelő gyáráttelepítés megakadályozásakor is. A meccs tehát úgy tűnik elég komoly, és a labdák még pattogni fognak egy darabig…