A korábbi magas építésű, kedvező árú Ignis kihalása után érezhető űr tátongott a Swift és az SX4 között a modellpalettában, amit rövidesen be is tömnek. Az első formai és tartalmi híreket az iM-4-es tanulmányautó hordozta, de a Tokiói Autószalonon hamarosan végre élőben is megláthatjuk az első képeket is a harcias ábrázatú kisautóról.
A 3693 mm hosszú, 1709 mm széles és 1566 mm magas, aranyosan kisautós Ignis látványos, a kategória mai főszereplőinek vonásait hordozza, ám az unalmas jegyek helyett egy kedvesen morcos apróság lett. A 2438 milliméteres tengelytávnak köszönhetően az elfogadható méretezésű utastér is a kedvező árnak megfelelő szintű, de szerencsére a kopárság helyett már igényes részletek emelik a színvonalat. A motorkínálat határozottan sokat javult. A békésebb változatokban 1 literes, közvetlen befecskendezős, szívó és turbós változatban készülő háromhengeres dolgozik, de a sportváltozatban az ígéretek szerint már az 1,4 literes BoosterJet is bemutatkozik. Az európai piacra az ígéretek szerint a jövő év közepén érkezik meg.