Igaz, az 510 lóerős, izmos QV bemutatásakor már tudni lehetett, hogy az valójában csak egy kis porhintés volt a népnek, hogy a finom részletek iránti szerelem kialakulhasson, ezzel hergelve a jövendőbeli vásárló közönséget. A marketing mellett azért a mérnököket sem kell a túlzott eltunyulástól félteni, hiszen az Alfa Romeo modellpalettájáról régóta hiányzó hátsókerék-hajtásos gépezet sok részlete kidolgozásra, finomításra vár.
Az anyacégtől sok segítséget nem kaptak, és a korábbi minőségbeli gondokat is ki kell küszöbölniük ahhoz, hogy ismét azt a rangot érhessék el, amit ezek a gépek megérdemelnek. A motorpaletta alapjait a már megismert kétliteres V6-os blokkok adják majd, de már a mai autóknál elvárható, hatékonyságot javító befecskendező-rendszerrel és izomfokozó feltöltéssel. A hajtásrendszerben szerencsére megtalálták a megfelelő partnert, így a ménes minden tagja kellő kapcsolatot tud találni az aszfalttal. Az olasz autók szerelmeseitől tehát némi türelmet kérnek a gyár szakemberei…