Az Algida - Jótékonyság Fagylaltgyár egy terepjárót is bevet a karitatív akció keretében. Egy Range Roverrel viszik a gyerekeket Balatonfüredre. A benzint a fagylaltgyár bevételeiből fizetik. Az autó különlegessége, hogy Picasso festményeinek részleteivel „firkálták” össze. A speciális minták azért kerültek az autó oldalára, mert Balatonfüreden éppen a katalán festő kiállítása is látható, amelyre a „fagylaltos kocsival” a gyerekeket elviszik.
Stresszes élethelyzetekben segít az autó
Picasso autójának nem ez az első karitatív akciója, az elmúlt hetekben több alkalommal járt a Lári-Fári Alapítvány rendezvényein, amelynek keretében olyan gyerekek és szüleik is eljuthattak a Balaton partjára, akik az utóbbi időben súlyosabb betegségben szenvedtek. A családoknak olyan, tóparti, vitorlás eseményeket, szerveztek, amelyek célja, hogy bemutassák, hogyan lehet pozitív megerősítést adni súlyosan beteg gyerekeknek és szüleiknek egy-egy nyaralás alkalmával. „Az alapítvány feltöltődési lehetőséget próbál biztosítani nehéz élethelyzetben lévő gyermekeknek és családjaknak, amiből a későbbiek folyamán erőt meríthetnek, töltekezhetnek a hétköznapok adta számtalan kihívás között” – olvasható a szervezet honlapján. Most többek között olyan gyerekek számára szerveztek rövid nyaralást, akik megjárták már a kórházak onkológiai osztályát. Szüleikkel együtt komoly stresszhelyzeteket éltek át az utóbbi időben.
A fagylalt mellett, a Mikulást is Ők szállítják
Az alapítványt több autós cég is támogatta az utóbbi időben. Többek között az Isuzu és a Ssangyong logója is fel-fel tűnik a szervezet honlapján, újabban pedig a Jaguár és a Land Rover emblémája ismerhető fel a jótékonysági akciókon. Legújabb autós partnerük az Auto Palace Hungary, amely évente egy-egy millió forinttal támogatja az alapítvány munkáját a következő három évben. A Jaguár és a Land Rover, Hyundai forgalmazásáért is felelős cégcsoportnak egyébként nem ez az egyetlen karitatív akciója. Idén télen a Mikulás munkáját azzal támogatták, hogy egy hatalmas csomagterű Hyundai I30-típusú autót állítottak hadrendbe, amellyel az ország 12 városából érkező adományokat (társasjátékokat, meleg ruhákat) szállították rászoruló gyermekeknek. Az autó oldalára figyelemfelhívásként akkor a Mikulás arcképét és a „Hiszünk benned” feliratot festették rá. A Hyundai feldíszítésével arra szerették volna felhívni a szülők figyelmét, hogy jó dolog a Mikulásban hinni! Ezzel párhuzamosan azokra a tanulmányokra is rá szerettek volna világítani, amelyek szerint a Mikulásban való hit kimondottan jót tesz a gyerekek morális fejlődésének. segítségével a jó és a rossz közötti különbségtételre taníthatjuk meg őket.
Sütiből lett a jogsi
Az akcióban akkor a Nemzeti Sütibank elnevezésű akciócsoport volt a partner, amely korábban több autós figyelemfelhívó eseményt hajtott végre. Korábban például sütemények bevételéből finanszírozták egy- egy gyermek jogosítványoz jutását. Két éve dobták piacra a Ford Mustang-szeletet, amelyek árából összejött egy újabb jogosítvány. Ezután egy Ford Kugát matricáztak fel József Attila idézeteivel, amelynek segítségével a dugókban próbálták népszerűsíteni a versek stressz oldó hatását. Idén ősszel a Sütibank szeretné elindítani, „Ha jó autót akarsz, figyelj oda a pénzügyeidre” elnevezésű akciót, amelynek célja, hogy bárki közelebb kerülhessen álmai autójához annak révén, hogy a „átlag magyarnál” jártasabb a pénzügyekben, az üzleti lehetőségekben. Ehhez az akcióhoz a Jaguár vagy a BMW forgalmazóit szeretnék megnyerni.