A Bridgestone Magyarország Kft. területi főmérnöke, Barcsik Ákos és marketingvezetője, Károlyi Kata ellátogattak Kecskemétre, hogy személyesen átadják a Kecskeméti Főiskola GAMF Kar járműépítő csapatának, a MegaLuxnak az első garnitúra abroncsokat a jármű tesztelésére.
Károlyi Kata, a Bridgestone Magyarország Kft. marketingvezetője átadja az első garnitúra Bridgestone Ecopia Ologic abroncsokat a Kecskeméti Főiskola GAMF Kar járműépítő csapatának, a MegaLuxnak.
„Büszkeséggel tölt el, hogy a Bridgestone Magyarország Kft. is hozzájárulhat az egyetlen magyar csapat részvételéhez ezen a világversenyen, melyen fiatal egyetemisták és főiskolások mutatják meg a világnak épített napelemes járműveikkel, hogyan lehet innovatív technológiákkal hozzájárulni a fenntartható társadalomhoz.” – mondta Károlyi Kata, a Bridgestone Magyarország Kft. marketingvezetője.
A Bridgestone jóvoltából a MegaLux először egy garnitúra Bridgestone Ecopia Ologic abroncsot kapott a jármű tesztelésére. A versenyre további garnitúrákat biztosít a japán gumiabroncsgyártó a csapatnak Ausztráliában.
„Az abroncs mérete eltér egy szokásos személygépkocsi abroncstól, ugyanis mérete 95/80R16, és kizárólag Japánban gyártjuk. Az Ologic abroncs speciálisan nagy átmérővel és keskeny futófelülettel rendelkezik, ami mérsékli az abroncsdeformálódást és az energiaveszteséget, csökkentve a gördülési ellenállást – ugyanakkor legalább olyan fokú biztonságot nyújt, mint a hagyományos abroncsok. Az abroncsok mintázatát kizárólag napelemes autókra tervezték.” – magyarázta Barcsik Ákos a járműépítő csapatnak.
Érdekesség, hogy a Bridgestone ezt az Ologic technológiát alkalmazza a hétköznapi autókon is. Így jelenleg a BMW i modelljeinek kizárólagos abroncsbeszállítója: Ologic technológiával készült Ecopia EP500 abroncsokat szállít a teljes egészében elektromos, városi BMW i3 modellhez. 2014-ben a Bridgestone nyerte el a BMW Supplier Innovation Award-díjat a „Hatékony dinamika” kategóriában az optimalizált széndioxid-kibocsátású abroncshoz fejlesztett új Ologic technológiájáért, melyet a BMW i3 elektromos modellnél alkalmaznak.
Az autós társadalom számára fontos, fejlett környezeti technológiák fejlesztése, a gépkocsi rajongók számának bővítése érdekében a motorsport új formái melletti hosszú távú elkötelezettsége keretében a Bridgestone folytatja az egész világra kiterjedő, a környezetvédelmet központba állító tevékenységét. E tevékenységek részeként, a korábbi, 2013. évi versenyre alapozva a Bridgestone a napenergiával működő járművek környezeti technológiájának fejlesztése érdekében ismét részt vesz ennek a versenynek a támogatásában.
1987 óta az idei verseny lesz a Bridgestone World Solar Challenge (WSC) 13. futama. 2013-ban, 22 országból származó, egyetemistákból álló 38 csapat indult napenergiát hasznosító járművekkel az egész Ausztráliát átívelő, 3000 km-es (1184 mérföld) versenyben.
A versenyre három külön osztályban lehetett nevezni: Adventure Osztály, Cruiser Osztály és Challenger Osztály, amelyek a világ leghatékonyabb napelemes jármű címének elhódítására pályáznak.
A WSC verseny segítségével a Bridgestone az innovatív “ECOPIA Ologic” technológiáját szeretné népszerűsíteni, a társadalom környezeti kezdeményezéseihez és a fenntartható társadalom előmozdításához hozzájárulni, valamint bárhol a világban dolgozó, a jövőnket meghatározó fiatal mérnökök WSC versenyen történő részvételét ösztönözni.
Néhány szó a versenyről:
Hivatalos név: Bridgestone World Solar Challenge 2015
Dátum: 2015. október 18-25
Ország: Ausztrália (Rajt: Darwin, Cél: Adelaide)
Versenyosztályok: 1. Challenger Osztály
- Négy kerekű /egy pilóta
- Aerodinamikailag hatékony tervezésű járművek
2. Cruiser Osztály
- Négy kerekű /egy pilóta és egy plusz utas
- Gyakorlatias gépkocsi konstrukció
3. Adventure Osztály
- Három kerekű /egy pilóta
- Korábbi rendezvényekre épített járművek
Magyar Csapat: MegaLux https://mega-gamf.hu/index.html