DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 28. szombat
Egyéb

Pazar bemutatkozás: kipróbáltuk a Volvo XC90-t

Megérte rá várni, ez néhány kilométer megtétele után kiderült. A testes autóba az összes létező friss technikát belepakolták a svédek, ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy az újdonság mindenhol jól teljesít.

A hazai bemutatót a legideálisabb helyen tartották, a Zsámbék melletti vezetéstechnikai centrumban, ahol minden területen tudott bizonyítani a Volvo üdvöskéje. A különféle meredekségű siratófalakon le és fel ment az ötméteres SUV, ezen felül a meredek partoldalon is megmutatta a képességeit. A biztonság kedvéért kiképzett oktatók vezettek, hogy a vezetői hibákból adódó borulásokat megakadályozzák. 



Az utasként a szorító biztonsági övön való lógás, az ég és a talaj nézése volt műsoron, kívülről már lehetett hallani, hogy lejtmenetben az elektronika folyamatosan fékezgeti a kerekeket. Közúton, normál módban csökkent légrugós autó 26,5 cm hasmagassága és a hajtásrendszer is visszatért a hétköznapi beállításaihoz. Természetesen a vásárlók elenyésző százaléka fog letérni az aszfaltozott utakról, ahol nagyon elemében van az XC90. 

Erről meg is győződhettünk, mert a szervezők kijelöltek egy 1,2 kilométeres, bukkanókkal, kanyarokkal, bójákkal belassított egyenesekből álló pályát. A felvezető autó mögött haladó tesztautókhoz az „aláfestő zenét”, a guminyikorgás és a motorhang adta. Ezek a hangok nem jellemzők a 2,1 tonnás szabadidő-autó haladására… 

A lényeg, hogy élvezetes volt vezetni a túlzott tempónál az orrát toló SUV-t, gond természetesen nem volt, mert az elektronika korrigált és a szakértő is szólt, hogy vegyen vissza a heves kolléga. A gyors tempó bizonyítékai a pályán lévő gumi nyomok és néhány elütött bója, ez mutatta be igazán, hogy közúton van igazán otthon a Volvo újdonsága. Szokatlan, hogy nem lehet a nyolcsebességes automataváltót a kormány mögötti fülekkel irányítani, mert ez a lehetőség, még az extrák között sem érhető el.  

A 320 lóerős T6-os modellnek forszírozott tempónál aránylag sportos hangja volt, gépházban „elvesző” kétliterest, turbófeltöltő és kompresszor lélegeztette. Az űrkorszakot négyféle formában állítható digitális műszerfal, a hatalmas központi kijelző, és a szinte felsorolhatatlan mennyiségű baleset-megelőzést, kényelmet szolgáló elektronikus segítség jelenti.      

Hossz/szél./mag.: 4950/2140/1776 mm

Motor: 1969 cm3, 320 LE/ 5700, 400 Nm/ 2200-5500

Gyorsulás (0-100 km/h): 6,5 s

Alapár: 15 370 000 Ft 

Tesztautó: Volvo Autó Hungária Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: