DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

A Volkswagen Passat lett az Év autója

A 85. Genfi Autószalon nyitónapján megtartották az Év autója választást, amelyben az európai szakújságírók szavazatai alapján idén hét gyártó egy-egy modellje közül került ki győztesként a Volkswagen Passat.

A 2015-ös Év autója díjat 22 ország 58 újságírójából álló zsűri szavazatai alapján döntötték el. Az idei döntős jelöltek közül egyhangúan a Volkswagen Passat került ki győztesen, a 2015-ös Passat idei ellenfelei a BMW 2 Active Tourer, a Citroen C4 Cactus, a Ford Mondeo, a Mercedes-Benz C-osztály, a Nissan Qashqai valamint a Renault Twingo voltak.

157016_orig 



A Volkswagen Passatról:

A Passat minden változatában a világ legsikeresebb középkategóriájú autói közé tartozik, éves szinten mintegy 1,1 millió (2013) példányával pedig a Volkswagen Csoport legnagyobb darabszámban értékesített típusa is egyben. Annak érdekében pedig, hogy szintén Limousine és Variant változatában bemutatkozó nyolcadik generációja is folytathassa e sikertörténetet, az új Passat innovatív fejlesztések egész sorát vonultatja fel. Korszerű konstrukciójának köszönhetően alapvető arányait jóval dinamikusabban (többek között alacsonyabb karosszéria, hosszabb tengelytáv, nagyobb kerekek) alakíthatták ki a tervezők. Emellett a legkorszerűbb fejlesztések is megjelennek palettáján, például az Active Info Display (teljes egészében digitális kombinált műszeregység) és a műszerfalból kiemelkedő Head-up kijelző formájában, de említhetnénk az alkalmazásokra épülő, táblagépes hátsó szórakoztató berendezést (Rear Seat Entertainment), a gyalogos-felismeréssel működő városi vészfék-funkcióval kiegészített Front Assist plus rendszert, valamint három további világújdonságot: az Emergency Assist (a jármű lefékezése vészhelyzetben), a Trailer Assist (a vontatmánnyal tolatást segítő rendszer) és a közlekedési torlódás asszisztens technikáit.

Az új Passat összesen tíz, egyaránt közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű benzines, illetve dízelmotor választékával érkezik, amelyek a 88 kW/120 LE és a 206 kW/280 LE közötti teljesítménytartományt ölelik fel. A korszerű erőforrások akár 20 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és szén-dioxid-kibocsátással üzemelnek, s megfelelnek az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásainak. Minden motorváltozat tartalmazza az automatikus motorleállítás és - indítás (Start-Stop System), valamint a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszereit. Első ízben készül majd a Passat hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtással (115 kW teljesítményű TSI Otto-motor és egy 80 kilowattos elektromos motor, illetve kívülről tölthető akkumulátor). E modell 155 kW/211 LE rendszerteljesítményével a Volkswagen eddigi legerősebb plug-in hibridjeként mutatkozik be, amely akár 50 kilométert is megtehet tisztán elektromos, azaz nulla károsanyag-kibocsátású üzemben.

Az Év autója választást itt visszanézhetitek:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: