A 488 GTB a 458 teljesen megújított változata, ugyan nyomokban még az elődje típusjeleit viseli a modell az átalakítás mégsem hanyagolható el. A legnagyobb változás a turbómotor bevezetése: ahogy a California esetében, itt is egy ikerturbós nyolchengeresre cserélték a 4,5 literes szívómotort.
A 488 GTB erőforrása teljesítményében 100 lóerővel erősebb a 458-as motorjánál, de ennél is lényegesebb a motor karakterének változása. Ez pedig elsősorban kis fordulatról történő gyorsítást teheti még vehemensebbé. Az új modell a 100 km/h-s sebességet 3 másodperc alatt érheti el, a 200 km/h pedig 8,3 másodperc alatt, végsebessége pedig 30 km/h.
A tervezők azonban nem csak a motort cserélték ki: a tetőn kívül az összes burkolóelem új. Ez legalább részben szintén az új motornak köszönhető: a turbós nyolchengeres jóval nagyobb hűtőteljesítményt igényel, legalábbis erre utal a hátsó kerekek előtti-feletti két hatalmas légbeömlő, de az orr-résznek is nagyobb részét teszik ki a hűtőradiátorokhoz vezető nyílások, mint az elődmodell esetében.
A Ferrari 488 GTB-t elsőként a Genfi Autószalon látogatói csodálhatják meg élőben, gyártani viszont csak a 458-as kifuttatása után, szeptemberben kezdik majd Maranellóban.