Harald Wester, az Alfa Romeo főnöke Detroitban elárulta, hogy a szegmens nagyfiúival szeretnének versenyezni, vagyis a 3-as BMW-t, a C Mercit és az A4-es Audit tekintik ellenfelüknek.
A mostanában Giulia néven emlegetett Alfának elméletben mindene megvan, hogy kiharapja a maga részét a piacból. A márkanév még mindig jól cseng, a Maseratival rokon platform hátsókerekes lesz, és ugyanonnan friss fejlesztésű, komoly teljesítményű V6-osokat is kaphatnak – még az sem kizárt, hogy egy BMW M3/M4-hez hasonló sportváltozat is készül. Nem lehet túlbecsülni a modell jelentőségét, hiszen vagy az Alfa mélyrepülésének végét, vagy a földbe állást fogja jelenteni. A jelentéktelenné zsugorodott modellválasztékot friss fejlesztésként élesztheti újjá, teljesen új műszaki alapokon, és ami mindennél fontosabb: ő jelenti majd az igazi visszatérést Észak-Amerikába.