A festések, az új orrkúpok és első vezetőszárnyak, és a legapróbb kis elemek is ugyanúgy ki lesznek dolgozva a népszerű szimulátoros játékban, mint a valóságban. Emellett, a 2008-ban oly nagy sikerrel futó MOLSZ (Magyarország Legjobb Szimulátorosa) bajnokság is újraindul.
Maglódi Imre avat be minket terveibe. Előbb azonban egy rövid bemutatkozás:
„Az F1RFT név szinte minden autós szimulátor-kedvelő számára ismert. Jelenleg is ennek a ligának a vezetője vagyok, és egyben a „mod” készítője is immáron nyolc esztendeje. A kezdetekkor, 2005-ben még F1 Challenge játékkal versenyeztünk, és akkor még F1CT néven futottunk. 2006-ban megjelent az rFactor, ekkor született meg az F1RFT név. Azóta minden évben elkészítettem az aktuális F1-es szezon modifikációját. A ligám is ezzel játszott az adott évben. A 2008-as év volt a legemlékezetesebb, mivel ekkor volt a legnagyobb élet a szimulátoros világban. Ekkor rendeztem meg a nagysikerű MOLSZ (Magyarország Legjobb Szimulátorosa) bajnokságot is. Az F1RFT mod azóta már nemzetközi szinten is elismert lett” – mondta el „sompir”, aki érdeklődésünkre azt is elárulta, hogy megfordult már angol, olasz, román, valamint több szlovák versenyző is ligájában.
„A 2013-as év egy úgynevezett fordulópont volt a liga életében, mivel ekkor kockáztattam meg, hogy átállok az rFactor2 játékra, és innentől kezdve erre készítem modjaimat. Ezzel párhuzamosan az Asetto Corsa és a Project Cars is előrukkolt a legújabb játékával. Választhattam volna előbbit is mod-készítésre, de inkább az rFactor2 mellett tettem le a voksomat, és nem bántam meg. Az rFactor2 megjelenésekor és most is azt mondom, hogy ez a jövő, hiába szép és élethű a másik két játék grafikája, de egyéb tekintetben nem éri utol az rFactor2-t. Az élet- és versenyszerűség a lényeg, nem a szépség” – fejtette ki véleményét a szakember, akinél kevesen jártasabbak a szimulátoros világban.
„2014-ben mélypontra került a liga” – folytatja. „Szervergépünk 7 év után felmondta a szolgálatot, és anyagi okok miatt nem tudtam volna új szervert beszerezni és újraéleszteni a ligát. Ekkor jött a két nagy segítség – belülről! Ligatagjaim közül Magyarics Erik és Deményi Tamás volt az, akik a segítségemre siettek. Magyarics – akit a kedves olvasók, mint az ERT gokartcsapat vezetőjét is ismerhetik – megvásárolta az új szervert, míg Deményi felvállalta a szerver havi költségeit. Pető László volt a harmadik segítségem, aki pénzt és időt nem kímélve, az előkészített szervert felszállította Pestre. A múlt év végén indultunk be újra.”
„Jelenleg a liga az F1RFT 2013-as moddal játszik. Pillanatnyilag 18-an vagyunk, de mindig hiányzik 3-4 ember a futamokon egyéb elfoglaltságok miatt. Sokat változott a 2008-as évhez képest a szimulátoros közösség. Egyre kevesebben vagyunk. Igaz az is, hogy megosztottá vált a játékválasztás. Sokan maradtak az rFactornál, de sokan váltottak pl. Asetto Corsára, illetve rFactor2-re. Aki megvásárolta az rFactor2-t, és ligában is versenyez, az mind azt mondja, hogy megérte megvenni. Még mindig sokan vannak, akik ódzkodnak a váltástól, mondván, nem biztos, hogy megéri nekik 10 ezer forintot az rFactor2-re költeni. Vegyék meg, nem fognak csalódni! Mivel még nem telítődött a liga, ezért bármikor jelentkezhetnek, akik versenyszinten szeretnének játszani. Ehhez nem kell más, mint internet, kormány, fejhallgató és mikrofon” – foglalta össze a részvételi feltételeket dióhéjban a szervező, majd végül hozzátette:
„A közeljövőben elkezdem készíteni az F1RFT 2015-ös szezon modifikációt rFactor2-re, és ha minden jól megy, nyáron meghirdetem a MOLSZ bajnokságát újra, de már az rFactor2-vel.”