Történelmi tény, hogy az ötvenes évek végén a Lamborghini nem volt szupersportkocsikat gyártó cég, hanem – egy traktorkészítő olasz kisvállalkozás. Az azonban kevésbé ismert, hogy az üzlet olyannyira jól ment Sant'Agata Bolognesében, hogy a cég vezetője és alapítója, Ferruccio Lamborghini megtehette, hogy a legjobb sportautókat vásárolja meg magának, és azzal intézze a Lambó ügyes-bajos dolgait.
Mint szenvedélyes autós, beruházott magának egy Ferrari 250 GT-re, ám egy idő után megelégelte a szemrevaló járgány hibáit. Különösen a kuplunggal nem volt kibékülve, így fogta magát, autóba ült (azt nem tudni, milyenbe), és egyenesen Modenába, Enzo Ferrarihoz vezetett. Ott kérdőre vonta a Commendatorét, hogy miért vacakol a szóbanforgó autó bizonyos alkatrésze, a hideg és távolságtartó Enzo pedig természetéhez hűen reagált: „Egy traktoros ne üsse bele az orrát a sportautók dolgába!”
Lamborghini olyannyira felhúzta magát a történteken, hogy úgy döntött, a saját kezébe veszi a dolgok irányítását: a 250-es szerelése közben rájött, hogy a Ferrari kuplungszerkezete kevéssel tér el saját gyárának traktorba szánt(!) Borg & Beck típusú változataitól. Amikor a vörös csoda ismét rendeltetésszerűen működött, Ferruccio feltette a kérdést magának: miért ne lehetne Enzo nyomába eredni, esetleg felül is múlni az ágaskodó lovacskát?
1963-ban így született meg a Automobili Ferruccio Lamborghini S.p.A – és hogy honnan ered a híres embléma? A cégalapító a bika jegyében született…