A vállalat ugyanis Ford Performance néven egyesíti az eddig regionális szinten működő izomautó-tervező műhelyeket és versenycsapatokat, ennek eredményeként az új globális szervezet gyorsabban és nagyobb mennyiségben tud majd új autókat és alkatrészeket fejleszteni.
A Ford megerősítette, hogy egy vadonatúj Focus RS bemutatója várható, így a világ legnépszerűbb típuscsaládja új taggal bővül. A vállalat azt is bejelentette, hogy a vadonatúj RS most első ízben világszerte is megjelenik majd a legfontosabb piacokon. A Ford közlése szerint az autórajongók 2020-ig több mint 12 új, nagy teljesítményű modellre számíthatnak a márka globális kínálatában. A vállalat tervei szerint az új, globális Ford Performance csapat gyorsabban és nagyobb mennyiségben fejleszt majd izomautókat – és hozzájuk való alkatrészeket – a világ piacaira.
“A Ford továbbra is fontosnak tartja a teljesítmény és az innováció egyesítését.” – avat be Raj Nair, a Ford globális termékfejlesztési alelnöke. “A globális Ford Performance csapat összefogja a versenysport-tevékenységeket, valamint a nagy teljesítményű autók és alkatrészek fejlesztését, így gyorsabban fejleszthetünk majd olyan termékeket, amelyeket vásárlóink világszerte elégedetten használhatnak a közutakon és a versenypályákon is.”Az első Ford RS 1968-ban, a legutóbbi pedig 2009-ben jelent meg, s a modell már a kezdetektől híres volt kiemelkedő vezetési élményéről.
“Ahhoz, hogy egy autó méltó legyen az RS-emblémára, kompromisszumok nélküli izomautónak kell lennie – méghozzá olyannak, ami ha kell, kiemelkedő teljesítményt nyújt a versenypályán, ugyanakkor a mindennapos közlekedéshez is tökéletesen használható.” – mutat rá Nair.
A Focus RS-hez hasonló termékek is azt a célt szolgálják, hogy sikeresen megvalósuljon a vállalat Egy Ford terve, ami a Ford minden üzleti tevékenységében a gazdaságos növekedésre, a kiváló termékek előállítására és az innovációra helyezi a hangsúlyt. A nagy teljesítményű járművek piaca világszerte növekszik: a 2009-es adatokhoz képest Európában 14, az USA-ban pedig 70 százalékkal nőtt az ilyen autók iránti kereslet. A nagy teljesítményű járművek – mint például a Fiesta ST és Focus ST – motorpalettáján megjelentek a Ford díjnyertes EcoBoost erőforrásai. Az EcoBoost technológia 2009-es bevezetése óta a Ford több mint 2 millió EcoBoost motort gyártott világszerte.
“Az EcoBoost remek példája annak, hogyan jelenik meg egész termékkínálatunkban a modern technológia és az innovatív mérnöki munka, élvezetes vezetési élményt biztosítva minden autónkban – és nem csupán a Ford Performance modellekben.” - magyarázza Nair. “A fürge Fiestától kezdve a kemény munkára termett pickupokon át egészen a versenyautókig minden termékünk részesül a legújabb technológiák előnyeiből.”
Új, globális csapat
Az új Ford Performance szervezet világszerte összefogja a Team RS, a Ford SVT és a Ford Racing munkáját, hogy innovációs központként és fejlett tesztlétesítményként segítse elő a különleges, nagy teljesítményű járművek, alkatrészek és tartozékok fejlesztését. A szervezet feladatai közé tartozik az aerodinamikai innováció és fejlesztés, a tömegcsökkentés, az elektronikai tervezés, a hajtásláncok teljesítményének növelése és az üzemanyag-fogyasztás csökkentése, hogy ezek eredménye aztán még szélesebb körben jelenhessen meg a Ford termékkínálatában. A csapat tevékenysége tehát nemcsak a versenypályákra korlátozódik, hanem a Ford globális tervezőközpontjai és az új észak-karolinai Charlotte-ban működő műszaki központ munkájának összehangolásával új modelleket is fejleszt majd. Az amerikai műszaki létesítmény modern technikáinak segítségével a csapat hatékony újításokat vezethet be a versenycélú autók tervezésében, illetve a nagy teljesítményű autók és a köznapi használatra szánt modellek fejlesztésében is. A Ford Performance szervezet vezetője David Pericak, akit a Global Ford Performace igazgatójának neveztek ki.
A teljesítménynövelő innovációk hagyománya
A motorsport régi hagyománynak számít a Fordnál, hiszen 113 évvel ezelőtt Henry Ford a Sweeptakes futamon legyőzte Amerika legnagyobb autóversenyzőjét, Alexander Wintont.
A győzelem azért volt nagy jelentőségű, mert a versenyt Detroit üzleti elitje is figyelemmel követte, s néhányan közülük azonnal úgy döntöttek, hogy támogatják Henry autóipari terveit – így 18 hónappal később megnyithatta kapuit a Ford Motor Company.
“A Ford ugyanazért van ma is jelen a motorsportban, mint amiért Henry Ford 1901-ben rajthoz állt: a világ legjobbjaival szemben akarjuk próbára tenni termékeinket és technológiáinkat.” – szögezi le Nair. “A Ford Performance csapata továbbra is arra törekszik, hogy az innovatív teljesítménynövelő megoldásoknak köszönhetően a Ford a világ minden autó-, terepjáró- és haszongépjármű-vásárlójának minden eddiginél élvezetesebben vezethető járműveket kínálhasson.”