A BMW M3 limuzin és a BMW M4 Coupé (kombinált üzemanyag-fogyasztásuk: 8,8 liter / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátásuk: 204 gramm / km)* átfogó járműkoncepciójával, precizitásával és agilitásával egyaránt mércét állít a nagyteljesítményű sportautók szegmensében. Mindkét modellt a BMW M GmbH új fejlesztésű, soros hathengeres erőforrása hajtja, M TwinPower Turbo technológiával szerelve, magas fordulatszám-karakterisztika szerint kalibrálva, 317 kW-os / 431 lóerős csúcsteljesítménnyel. Az előző BMW M3 modell maximális nyomatékát közel 40 százalékkal meghaladó 550 Nm csúcsnyomaték kiemelkedően széles fordulatszám-tartományban áll a sofőr rendelkezésére. A jármű önsúlya a könnyűszerkezetes járműépítés elveinek következetes alkalmazásával megközelítőleg 80 kilogrammal csökkent, biztosítva ezzel a legmagasabb szintű, elsöprő vezetési élményt és a kiemelkedő hatékonyságot. A BMW M4 Coupé így üresen csupán 1497 kilogrammot nyom a mérlegen. Az új modell üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékei 25 százalékkal csökkentek. Az opcionálisan elérhető hétsebességes duplakuplungos automataváltóval szerelt BMW M3 limuzin és BMW M4 Coupé modell egyaránt 4,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, miközben lenyűgöző teljesítményre képesek a zárt versenypályák aszfaltcsíkjain is.
Az Auto Bild Sportscars magazin az Európa legnagyobb autóipari lapcsoportjának számító Auto Bild Group alá tartozik. Olvasói az „autobild.de“ internetes oldalon 17 kategóriában összesen 143 autóra adhatták le voksaikat. A magazin olvasói által megválasztott, év sportautóinak járó „Auto Bild Sports Cars of the Year“ díjakat idén tizenharmadik alkalommal adták át. Eme elismerés az egyik legfontosabb trófea a sportos autókat díjazó kitüntetések németországi mezőnyében.
A díjat a november 29. és december 7. között megrendezett idei Essen Motor Show nagyszabású „Race Night“ rendezvényén adták át.
* Az üzemanyag-fogyasztási adatokat az ECE tesztkör mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek.