A világ legelső, tölthető hibrid szabadidő-autójának konkurense, a csak elektromos üzemmódban 20 kilométert tudó, konnektorból is tölthető Toyota Prius. A három gyémánttal díszített autó viszont az ellenféllel szemben – és ugyanazon az áron - kínál négykerékhajtást, terjedelmes csomagteret, mindennapi használhatóságot és 40-45 kilométernyi elektromos üzemet.
A tölthető hibridek itthoni terjedésének legnagyobb gátja a környezettudatos vásárlók kicsiny száma. A probléma az, hogy a BMW X5 alapkivitele kb. egymillió forinttal drágább a legjobban felszerelt Outlander hibridnél. Ilyen összegnél igencsak rezeg a léc, hogy a mutatós bajort vagy a zöldautót vegye meg a kuncsaft. Szerencsére a japánokat nem a magyar piac tartja el, Hollandiában fél év alatt 14 ezer körüli megrendelést adtak le a Mitsubishi kereskedőknél, és ez mutatja, hogy van remény…
A gyakorlatban a hibridnél azt tapasztalni, hogy átlagosan közlekedve, nulla légkondicionáló használattal a 45 kilométeres elektromos üzem tartható, az ez alatt szerzett élmények igen jók: belül teljes a csend, kívülről troliszerű hang árad a kocsiból. Gyorsításkor a két villanymotor folyamatosan, megszakítások nélkül húz, ilyenkor már nem csak az akkumulátorok elektronjai mozgatják az Outlandert, hanem a benzinmotor is termeli az extra áramot a hajtásba. A Mitsubishi reakcióideje a megszokottól eltérő, a Power gomb megnyomását követően azonnal üzemkész, az automata váltó választókarját kell csak D vagy R állásba tenni és máris megy az autó.
A teszt alatt úgy 100 kilométernyi távot sikerült elektromos üzemmódban megtenni, egyszer volt otthoni konnektorra kötve, ahol öt óra alatt lehet teljesen feltölteni. A többi kilométert a megszokott belsőégésű motor használatával teljesítettük, így a vegyes fogyasztás 7,58 literre jött ki, ami az 1810 kilós géptől és benzinből jó érték. Ez lejjebb is vihető, ha pontosan kiméri, kiismeri a tulajdonos az autó számtalan beállítási lehetőségét és még tölti is éjszaka vagy napközben az Outlandert.
Hossz/szél./mag.: 4655/1800/1680 mm
Motor: 1998 cm3, 121 LE/ 4500, 190 Nm/4500 +2 villanymotor
Gyorsulás (0-100 km/h): 11 mp
Ár: 13 490 000 Ft (Alapár: 12 490 000 Ft)
Tesztautó: MM Import Kft.