A Ford ügyesen játszik a Focus ST-vel, az egyik ász a német cég kezében a kombi verzió, ugyanis ehhez a karosszériához ennyire erős motort senki sem kínál a kategóriában. Így a ravasz családfő „el tudja adni” a feleségének, hogy mennyi pénzt megtakaríthatnak, mert nem kell venni még egy örömködésre való autót, hanem elég beszerezni ezt a modellt, amelyben a sportos autó és a kombi egybe gyúrva...
Az eladói szöveghez tartozik még, hogy 260 lóerős, százra 6,6 alatt gyorsuló autóval nem kell mindig gyorsan menni, normálisan közlekedve 7-8 liter a fogyasztása. Belefér a 490 literes csomagtérbe minden, a hátsó ülést eldöntve pedig meg elhozhatjuk a komódot a nagymamától (1516 liter). Ráadásul nem is annyira feltűnő, mint egy prémium autó, ezzel te is el tudsz menni a gyerekekért az iskolába.
Az előbbi eszmefuttatás többé-kevésbé megállja a helyét és a tájékozatlan feleség pedig elhiszi az érvelést. A legtöbb igazságtartalom az autó praktikusságában van, a vörös színű, hátsó lökhárító közepén egy kipufogó nyílással szerelt, jó hangú kombit azért elég sokan megnézik.
A Ford egyedül ott „csúszott el”, hogy nem alkalmazott mechanikus differenciálzárat és/vagy különleges megoldásokat felvonultató első futóművet az ST-n, ezért keményebben hajtva kanyargós utakon, gyorsításkor a kormányt erősen kell fogni, mert azt a hajtási reakciók próbálják kitépni a vezető kezéből. (Megnyugtatásul: ezeket a kellemetlenségeket el tudják tüntetni a cég mérnökei, mert az előző generációs Focus RS-t az említett eszközökkel tették a kategória királyává.)
A tapasztalt reakció leginkább a sportért rajongó ügyfeleket viszi át a konkurenciához, akinek elég a látványos külső, a gyorsulás, a bő kétszáz fölötti végsebesség, a kombi praktikussága és nem jár pályanapokra, annak tökéletes a Focus ST Turnier.
Hossz/szél./mag.: 4556/1823/1505 mm
Motor: 1999 cm3, 260 LE/ 5500, 360 Nm/ 2000
Gyorsulás (0-100 km/h): 6,6 mp
Ár: 10 800 000 Ft (Alapár: 8 825 000 Ft)
Tesztautó: Ford Közép-és Kelet-Európai Kft.