Hajtásrendszere vérbeli quattro modellé avatja a 170 kilowatt teljesítményű Audi A7 Sportback h-tron quattro tanulmányt, ami alapvető újdonság a tüzelőanyagcellás járművek körében. Az első és a hátsó hajtás itt nem áll mechanikai kapcsolatban, az A7 Sportback h-tron quattro kísérleti modell e-quattro hajtásrendszere teljesen elektronikus szabályozású forgatónyomaték-elosztással működik.
A 2014-es Los Angeles-i autószalon alkalmával invitálja az Audi az autós szakújságírók nemzetközi csapatát, hogy a közúti forgalomban tegyék meg első kilométereiket az új kísérleti autóval.
„Az A7 Sportback h‑tron quattro vérbeli Audi, azaz egyszerre sportos és gazdaságos. e-quattro hajtásrendszere két elektromos motorjával mind a négy kereket hajtja” – magyarázta Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az AUDI AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „A h-tron Concept Car meggyőzően igazolja, hogy a tüzelőanyagcellás technika területén is otthonosan mozgunk. Amint a piac igényli és az infrastruktúra lehetővé teszi, akár a sorozatgyártás is szóba jöhet.”
A h-tron név „h” betűje a hidrogénre, mint kémiai elemre utal. Külső megjelenésében a kísérleti modell, amelyet az Audi a Los Angeles-i Autószalonra hozott, megegyezik a sorozatgyártású kivitelekkel. Mint h-tron típusjelzése is mutatja, e Concept Car az alternatív hajtásrendszerű e-tron és g-tron Audi modellek sorába illeszkedik. Külsejében semmi más nem utal tüzelőanyagcellás hajtásrendszerére, amely a hidrogénből a fedélzeten állítja elő az elektromos áramot.