DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
Egyéb

Hidrogénnel hosszútávra - Jövőre jöhet a Toyota FCV

A Toyota még tavaly mutatta be az akkor még csak tanulmányként debütált négyajtós FCV hidrogén üzemanyagcellás modelljének külső formatervét. Azóta kiderült, a kocsi fejlesztése olyan jól áll, hogy azt akár már jövőre megvásárolhatjuk.

FCV_112



A világ legnagyobb gyártójának közleménye szerint Japánban az autó legkésőbb 2015 áprilisáig kereskedelmi forgalomba kerül, nyáron pedig megjelenik az amerikai és európai szalonokban is. Az autó kezdetben csak azokban a régiókban lesz kapható, ahol fejlesztik a hidrogéntöltő infrastruktúrát. Az üzemanyagcellás szedán ára körülbelül 7 millió jen, azaz nagyjából 15,5 millió forint lesz.

Mint ismeretes, az ilyen rendszerek első képviselői 2002-ben jelentek meg, azóta azonban jelentős fejlődésen ment keresztül a technológia. A Toyota FCV egyes vélemények szerint a benzinmotoros modellekhez hasonló teljesítménnyel és hatótávolsággal rendelkezik, és mindössze három perc alatt feltölthető. A kocsi menet közben semmi mást nem bocsát ki, mint a hidrogén és az oxigén egyesülésekor keletkező vizet.

FCV-R_INT_01_GMS_2012

A Toyota FCV egyébként nem csak úttörő hidrogénhajtásával, hanem különleges formájával is hódíthat. Az autó alakja ugyan örökölt pár vonást tanulmány-elődeitől, de jelenlegi kialakításában inkább a prémium kategóriás Lexusokra hasonlít.

A gyár ugyan nem adott meg részletesebb műszaki paramétereket a kocsiról, de ha az elődjének számító koncepcióból indulunk ki, kijelenthető, hogy az újdonság alig nagyobb, mint egy Avensis. 4745 mm hosszú, 1510 mm magas, és 1790 mm széles, ami megegyezik egy ideális családi szedán méretével. Az FCV örökölt néhány alkatrészt a hibrid „testvéreitől”. Így megtalálható lesz benne a 21 kW-os akkumulátor és a fékenergia visszanyerő rendszer.

FCV_108

Ehhez adódik majd hozzá a hidrolízist végrehajtó szerkezet, mely a spekulációk szerint literenként 3 kW energiát képes előállítani hidrogénből, amely közel 700 kilométeres megtehető távot ígér az új technológiával - ez a belső égésű motorok közt is megállja a helyét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: