Szemből a GTI-t a legkönnyebb felismerni a Golfok közül, hiszen a tervezők itt is a bevált hagyományokat követik: piros csík fut végig a lökhárítón, amely átmegy a lámpákon is. A beazonosítást megkönnyíti, hogy a hűtőrács bal oldalán ott az ikonikus GTI felirat.
A Golf hetesből készült GTI fő eltérése az eredetitől, hogy megkomolyodott, felnőtté vált. Ez annyit jelent, hogy anno csak a száguldás volt a fontos, és ez alá rendeltek mindent. Ma már ott a Golf híre, amihez mérjük az összes kompakt autót, itt már nem működik az a szemlélet, mint régen, talán majd az R változatnál jön a teljes sportosság.
Tesztautónk üvegtetőt kapott, a motor és a lengéscsillapítás beállításai változtathatók voltak, ami azt jelenti, ha kell, akkor nagypapásan takarékosan és csendesen lehet vele közlekedni, valamivel hat liter fölötti fogyasztással. Ha az Eco módot elhagyjuk, akkor kezd vérpezsdítőbbé válni az autó, izgalmasabb lesz a kipufogó hangja, a gázpedál és a dupla kuplungos automataváltó reakció pedig villámgyors. Ez már hozza a GTI életérzést.
A XXI. századi sportos Golfnál egyedi beállításokat is lehet végezni, ami jó hírt jelent a pályanapokra kilátogató, minél jobb köridőkre törekedő tulajdonosoknak. A kocsi még nem kapott önzáró differenciálművet, elektronika látja el ezt a feladatot. A GTI „civilizációs betegsége”, hogy az utastér, a műszerfal alig különbözik a leggyengébb motorú kivitelektől és a sportosságát is civilizáltan adja elő. Az elő sportülések viszont kiválóak, itt is visszaköszön a múlt: a hajdan bevált, kockás szövetet használták borításként.
Hossz/szél./mag.: 4268/1799/1442
Motor: 1984 cm3, 220 LE/4500, 350Nm/1500
Gyorsulás (0-100 km/h): 6,5 mp
Ár: 12 756 000 Ft (Alapár: 8 879 000 Ft)
Tesztautó: Miskolc Autóház Kft.