DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Egyéb

Szimulátorosoknak! - Amit a VSR-ről tudni érdemes

Közösségünk 2005 óta évről évre rendez online autó szimulátoros bajnokságokat, eseményeket. 2014-ben immár 9. szezonunkat kezdjük. Azóta változott a technikai háttér, vezetőség és sok egyéb dolog is. De egyvalami soha nem változott: mindig is a szimulátor világ krémje vett részt az általunk meghirdetett versenyeken. Az első években F1 Challenge játékkal voltak Formula 1-es szezonok. Ezt a későbbiekben felváltotta a még ma is közkedvelt rFactor.

Az rFactor nagyon sok változást hozott mind a szervezők, mind a pilóták életében. Rengeteg lehetősége volt a vezetőségnek a beállítások terén, gondolunk itt a szerverkezelésre, illetve a kommunikációra. A felhasználó barát program lehetőséget biztosított arra, hogy szinte minden tervet, ötletet megvalósítsunk vele. Elérhetővé váltak az Amerikában roppantul kedvelt ovál pályáktól kezdve (pl. Daytona) a klasszikus nyitott kasztnis szériákból jól ismert városi pályák, mint például Monaco vagy a tengerentúli Long Beach. Ezeken felül természetesen az autóválaszték is rohamosan megnőtt. Formula autóktól kezdve Porschéval vagy esetleg a V8-as szörnyetegekkel is összemérhettük tudásunkat. Egy szó, mint száz, a lehetőség tárháza tárt kapukkal fogadott minket. Ennek köszönhetően 2007-ben már számos bajokságot, szám szerint négyet is megszerveztünk. (Porsche, GP2, BMW M3, Formula 1). Közösségünk nyitott kapukkal várta az ide vágyókat, ennek köszönhetően külföldi, pontosabban osztrák bajnoki cím is született, méghozzá a BMW M3-as szezonjában.



2008-ban kezdődött a hagyománnyá váló Formula 3. E mellett 5 túra autó és 1 Formula bajnokság is lefutott ebben az évadban. A legnagyobb érdeklődést a Super League elnevezésű sorozat hozta. Minden versenyhétvégére új és egyre nagyobb kihívást jelentő autók következtek. (Suzukival kezdődött és Corvette GT-vel ért véget). Ebben az évben nálunk kezdte szárnyai bontogatását Tim Gábor, valamint ebben a közösségben ismerkedett meg jelenlegi menedzserével, Bende Imrével, aki a vezetőségünk tagja volt akkoriban.

A 2007 végén megjelenő Race07 újabb lehetőségeket hozott számunkra. 2008 tavaszán már tesztbajnokság került megrendezésre, majd a nagy érdeklődésre való tekintettel a továbbiakban ez a játék is bekerült a VSR körébe. Ezekben a hónapokban alakult ki a hosszú időn át tartó kettős vezetőségi felépítés az rFactor illetve a SimBin szekció. Külön bírói testület, illetve versenybírói munka folyt, de mindketten a VSR névért dolgoztak. 2009-től tehát két játék szerelmesei találhatták meg nálunk a kihívást.

2009-hez érkeztünk a naptárban, lezajlott az első HTCC (HungarianTouringCarChampionship) bajnokságunk a SimBin részlegnél, amit Horvát Henrik nyert meg. Ugyan ebben az évben még megrendeztünk egy Mini-Challange névre hallgató kupát is. rFactoros szezonunk a Formula 3-mal kezdett. Horváth Attila diadalmaskodott Roós Andrással szemben. Történetünk talán a valaha volt legjobb Forma 1-es bajnokságával folytatódott. Az FSONE csoport által készített 2008-as modifikációval futottuk le ezt a versenyévadot. Sokan még most is emlegetik a kiélezett csatákat és a nagyszerű, azóta már-már ikonná váló versenyzőket. Ezt a szezont Nagy Zsolt nyerte utolsó futamig tartó küzdelemben. Mind ezek után még egy Renault Clio Kupát is tartottunk levezetésnek év végén az rFactorosoknak.

2010 a SimBin rész eddigi legsikeresebb és legjobb éve volt. Az évet egy 1987-es retró bajnoksággal kezdtük. Itt vezettük be először a GP és TC kategóriát. A gyengébb versenyzők a TC kategóriában esélyt kapnak, hogy a győzelemért harcoljanak. Külön pontozásuk van, de beszámítanak a GP pontozásba is. Akárcsak a WTCC sorozatban látható fő pontvadászat és a Yokohama Trophy. A ClioCuppal folytatódó év rendkívül izgalmas és kiélezett csatát hozott ahol rengeteg új ember próbálta ki magát és szerette meg a Race07 programot, illetve közösségünket. Ez a két bajnokság építette fel a következő éves sikert. Ezt követően jött a Race07-esek fő bajnoksága, a HTCC. Ezt ismételten Horváth Henrik nyerte végletekig kiélezett csatában. rFactor szekciónk a Porsche Cup bajnoksággal kezdte meg a dömpinget. Roós András a 2009-es menetelését folytatva ezt a sorozatot is megnyerte. Előző évi sikerének köszönhetően megtartottuk az FSONE alkotását, s ezúttal a 2009-es évadot feldolgozó munkájukkal futottuk le F1-es bajnokságunkat. Nagy Zsolt nem védte meg címét, Roós András polca újabb serlegnek kellett otthont adjon. A Super League sorozat ismét elrajtolt, és most is sokak érdeklődését felkeltette a szokatlan lebonyolítás és változatos autócsodák sora. Tim Gábor mindössze 4 ponttal tudta megelőzni a pontversenyben második Bernhardt Gábort.

Közeledünk a jelenhez, átléptünk a 2011-es esztendőbe, ami újabb mérföldkő a VSR történetében.

Az évet a szokásos Formula 3 bajnoksággal kezdtük, ami az idáig a legsikeresebb szezonnak volt mondható ebben a kategóriában. Az izgalmas szezon az utolsó fordulóra tartogatta a bajnok kilétét, aki végül Varga Péter lett. Ekkoriban kezdte megismerni testközelből is a mezőny Báldi Gergőt.

A HTCC bajnokságába bekerült a Race On amivel kibővült az autók listája. A Clio alatt csatlakozott új emberek maradtak és velük együtt összesen 51 ember tette tiszteletét a futamainkon! Az addigra már többszörös bajnok, Horváth Henrik legyőzése volt a fő célja mindenkinek, ez sikerült is. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy Henrik sokszor ütközött technikai gondokba, de sajnos ez is hozzá tartozik az online versenyzéshez. A Seat Leon Eurocup-ból ismerhetitek Hatvani Bálintot, aki egy Vauxhall Vectra volánja mögött eljött és felvette velünk a harcot. A második futamán rögtön a pódium tetejére állhatott fel, viszont a későbbiekben egyre inaktívabb lett mivel elkezdődött a valós Eurocup és ott vitézkedett!

A nagy siker és érdeklődés után ősszel el is kezdődött a BTCC. Belekerült a játékok közé az STCC2 kiegészítő is, ami még több választási lehetőséget kínált autók terén. Chevrolet Cruze, Opel Astra, Volvo C30 stb. A brit bajnokságot követtük le, ami csak pályák - pontozás és autók tekintetében tért el a HTCC-s lebonyolítástól. Mondanunk sem kell, hogy Horvát Henrik nem kímélt senkit, megszerezte a bajnoki címet!

2011-ben elindítottuk a NASCAR-t! Több mint egy évig csak próbaverseny szinten és rövidebb bajnokság jelleggel mentünk vele, gyűjtöttük a pilótákat és tökéletesítettük az elérhető módot. Sajnos idehaza alapból van egy negatív vélemény az amerikai ovál versenyzésről. ,,Tök egyszerű, körbe-körbe menés". De közel sem erről szól ez a sport és nagyon kevesen szánják rá magukat, hogy ki is próbálják komolyabban, inkább semmi tudással a hátuk mögött tíz perc után mondanak egy negatív véleményt. Szerencsére találtunk 15-20 olyan személyt, akit komolyabban érdekel a NASCAR és szeretne megmérkőzni. A valóságban 36 futamot lezavaró sorozatból mindent átvettünk, amit csak lehetett és engedett az rFactor. Mi egy 23 fordulós szezont futottunk ahol a 17. futam végén kerültek be a legjobbak a chase-be. összesen 44 ember lett értékelve a pontversenyben, amiből egy 20 fős mag rendszeresen részt is vett a bajnokságunkba. Egy év után úgy döntöttünk, hogy nem erőltetjük tovább a NASCAR-t. Sajnos az rFactor miatt korlátokba ütköztünk valamint ekkor kezdődött az iRacing felfelé ívelése is, ami kis csoportunkból elvett pár embert. Egyáltalán nem bántuk meg az egész munkát és szervezést, sőt! Egyik legnagyobb büszkeségünk hogy összehoztunk egy ilyen bajnokságot!

Természetesen a Formula 1 sem maradhat ki az évből, ezt a jó öreg FSONE 2008-as autóival rendeztük. A különbség annyi volt, hogy kicsit megbabráltuk a fájlokat és az autó fizikáját valamint saját festéssel lehetett indulni. Báldi Gergő és csapata verhetetlenek voltak, megszerezték a bajnoki címeket. Íme, az autója, ismerős lehet a McLaren szurkolóknak.

Év végén megrendeztük az eddigi (2013-at is beleértve) legnagyobb Race of Champions eseményt, amit egy szimulátoros közösség meg tudott rendezni. Eljött Hatvani Bálint, az akkor már Suzukit terelgető Tim Gábor valamint Michelisz Norbert is! Norbi egészen az elődöntőig jutott ahol komoly meglepetés született. Báldi Gergő lett az ellenfele a döntőbe jutásért, és Gergő legyőzte Michelisz Norbit. Hatalmas szenzáció volt és minden visszajelzés egyértelműen azt támasztotta alá, hogy nagyon jó rendezvény volt. A ROC-ra sztárpilótákon kívül több neves liga versenyzőit is meghívtuk és így jöhetett létre az év végi szimulátoros ünnep, a Bajnokok Tornája.

A hagyomány tovább élt és elindult a 2012-es F3 bajnokság. Rengeteg nevezés érkezett és két szerveren több mint 50 fővel indult el a szezon Hockenheimben. Ez a modifikáció is sokaknak tetszett és dicsérték. Ennek és a parádés szervezőmunkának (amit Nagy Zsolt végzett nagyrészt) volt köszönhető, hogy megmaradt a hatalmas létszám a szezon végére is.

A Formula típus a következőkben sem került háttérbe, a sikereken felbuzdulva a GP2-es autókkal szerveztünk versengést. Többeknek meggyűlt a baja a nehéz vezethetőséggel, de jó páran kitartottak és egy újabb sikeres bajnokságot tudhattunk a hátunk mögött.

A SimBin részleg egy márka kupával kezdte meg az évet a hideg tél közepette. A Chevrolet Cruze kapott egy 1,6-os turbómotort, hozzá pár átalakított felfüggesztést és más dolgot. Talán az első bajnokság volt ahova jött más Race07-es közösség több csapattal is. A bajnokságot végig vezető Lengyel Ákos nyerte meg Molnár Dániel előtt a sorozatot. A dobogó harmadik fokát Neszvecskó Bence szerezte meg.  

                         

Az évet az újabb HTCC bajnoksággal folytattuk. Itt Báldi Gergőt senki sem tudta megállítani. A 22 megrendezett futamból 11 alkalommal Őt intették le elsőnek. Csapatával mind a két bajnoki címet ünnepelhette!

2013-ban az rFactor már nem gyújtott újabb szikrát senkiben. öreg program volt már ekkorra, de a VSR F3-ra továbbra is lankadatlan lelkesedéssel érkeztek a pilóták. Sajnos ez volt az utolsó rFactor bajnokság ami teljes egészében lezajlott. Molnár Attila először végzett egy bajnokság élén nálunk, így újabb névvel bővülhetett a Bajnokok Fala.                          

Több, mint 70 ember nevezett a SimBin új bajnokságára az Ázsiai Túraautó Bajnokságra. Röviden ATCC-re. A bajnokság nem várt izgalmakkal volt tele. A bajnok kiléte az utolsó futamon dőlt csak el. A bajnokságot vezető Szabó Gábor technikai gondoktól sújtva volt kénytelen lemondani az egyéni dobogóról, amit az rFactorból ismert Nagy Zsolt szerzett meg.                                      

Az őszt két bajnoksággal kezdtük meg. A BTCC a fő bajnokság, ami jelenleg is tart valamint egy teljesen új dolgot próbáltunk elhozni a SimBines közösség számára. Elővettük a ClioCup autóit és bedobtuk a betonfalak közé. Megszületett a Városi ClioCup ami rendkívül nehéz bajnokságra sikeredett. Minden pilóta minimum egy alkalommal kényszerült feladni a küzdelmet, ami a szimulátoros világban nem jellemző egyáltalán! A győztes a formula.hu olvasói számára hamarosan egyre ismertebb fiatalember lett: Varga Dávid!

Idén két bajnoksággal kezdjük meg az évet, erről minden információ a www.vsr.hu weboldalon megtalálható. A Formula.hu jóvoltából szenzációs nyeremények szerezhetőek meg az idény végén. A bajnokok tesztvezetést nyernek és a legjobbak ajándékcsomagban részesülnek. Ha nem szeretnél lemaradni róla, vagy érdekel, egy szimulátoros közösség akkor kövess minket a Facebook-on is! https://www.facebook.com/VirtualSimRacing  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: