DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Egyéb

Ismét nagy erőkkel dolgoznak a balatoni versenypályán

Az M7-es autópályáról, a frissen épült 71-es lehajtóról különösen jól látható, hogy nagy erőkkel dolgoznak a gépek Balatonfőkajáron, az épülő Balaton Park Circuit helyszínén. Arról, hogy milyen állapotban van jelenleg a pálya és hogy mikor lehet kész, Oláh Gyárfást, az MNASZ elnökét, a projekt szakmai vezetőjét kérdeztük.

Évekkel ezelőtti átadást ígértek a Balatonfőkajáron épülő Balaton Park Circuitre, amely azonban azóta sem készült el – a hazai és nemzetközi motorversenyekre tervezett pályán azonban most jól láthatóan ismét dolgoznak. A korábbi projekttulajdonos felszámolásba került, azt azonban nem sikerült megtudnunk, hogy mely cég vette át a beruházást. Elértük viszont a beruházásban aktívan résztvevő Oláh Gyárfást, aki megosztott velünk pár információt.

DJI_0863



„A Balaton Park Circuit versenypálya építésén a koronavírus alatt is folyamatosan dolgozunk. Az elmúlt hetekben került le a teljes nyomvonalra az első réteg aszfalt (mely még nem a koptató réteg), a rázókövek is hamarosan a helyükre kerülnek, a parkolók is szilárd burkolatot kaptak. A bokszok és a paddock épület is készül, és terveink szerint jövő év második felében már az első tesztmétereket is teljesíthetjük” – nyilatkozta lapunknak.

1891413_1465816930297607_1783397834_o

15676_w666px_2fe93614bab20d3f61b72b9c8d7e8628

„A projekt elkészülésére nincs határidő, a legfontosabb szempont számunkra az, hogy a megnyitásakor már minden feltétel adott legyen egy nemzetközi esemény megszervezéséhez. A létesítményt magyar kötődésű nemzetközi konzorcium finanszírozza, állami támogatás nélkül. Régóta dolgozunk az új versenypálya elkészülésén, hiszen látjuk, hogy a magyar autó- és motorsportnak is szüksége van a létesítményre.”

orig_7fc1010a74ca68ea03620de9d61c0b77

Oláh Gyárfás a beruházásban a kezdetek óta szakmai vezetőként vesz részt – mint mondta, eddig sem tartottak szünetet, folyamatosan dolgoznak, igaz, néha nagyobb, néha kisebb intenzitással. „Hogy nem mindig látszott a pályán a gépek mozgása, annak az egyik oka a gazdasági helyzet alakulása, ugyanakkor vannak feladatok, melyek kívülről nem szembetűnőek, például a talajvíz elvezetési rendszer, vagy az alagút építése, az épület belső munkálatai.”

A pályáról nemrég drónfelvételt is készítettünk:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: