DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
Egyéb

Nehéz helyzetbe hozza a magyar autósportot a koronavírus

Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke szerint jelen pillanatban nincs helye annak, hogy versenyzésről és örömautózásról beszéljünk. A szezon nyáron indulhat újra, de nem csupán az a kérdés, hogy mikor lehet újra versenyezni, hanem az is, hogy a résztvevők hány versenyt tudnak majd anyagilag vállalni.

Utolérte a koronavírus terjedése a magyar autósportot is. Az eddigi veszteségek a ralibajnokság egri, a tereprali bugaci, a ralikrossz máriapócsi és a gyorsasági szakág hungaroringi szezonnyitója, de minden jel arra mutat, hogy ez csak kezdet, és hónapokra leáll a versenyzés.

„Mindenképp kritikus helyzetben vagyunk, több szempontból is” – mondta el az AFM-nek Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke. „Nemcsak azért, mert a rendezvényeinket nem tudjuk megrendezni, hanem azért is, mert kérdéses, hogy az év második felében, amikor a versenynaptárt kihirdetjük, a versenyzőink milyen költségeket és milyen versenyeket tudnak vállalni.”

„Nagyon nagy felelősség van a kezünkben e tekintetben, hogy olyan naptárral jöjjünk elő, ha már vége a koronavírus által okozott veszélyhelyzetnek, hogy azt a versenyzőink, a csapataink anyagilag is fel tudják vállalni. Itt van a nagy feladat és itt van nagy felelősség a mi kezünkben, hogy ezt jól oldjuk meg, és akkor talán majd hosszú távon nem fog nagy károkat okozni ez a kiesés, ami most az év elején megtörtént.”



Oláh Gyárfás a jelenlegi előrejelzéseket és a járvány Kínában látott lefolyását tekintetbe véve a nyári kezdést látja reálisnak. Ez nem csupán azt jelenti, hogy később indul az évad, hanem azt is, hogy a 2020-as szezon versenyek számában is csonka lehet, attól függően, hogy a versenyzői társadalom és csapatok mit tudnak finanszírozni.

„Ha azt az elméletet vesszük, hogy talán nyáron el fogunk kezdeni versenyezni, sportolni, rendezvényeket tartani, akkor ez már önmagában egy csonka szezonra ad jelet. Mindenkinek nehéz lesz az idei év, a rendezőknek, a versenyzőknek, a csapatoknak, a szövetségnek is. De az a legfontosabb feladatunk most, hogy ebben a veszélyhelyzetben is jól döntsünk. A legfontosabb most az egészség. És felmerül az a morális kérdés is, hogy helye van-e annak, hogy mi most versenyzésről és örömautózásról beszéljünk. Én azt gondolom, hogy most nincs. Fontos követnünk a kormány által kijelölt direktívákat, pontosan azért, hogy minél hamarabb kikerüljünk ebből a veszélyhelyzetből.”

A legnépesebb és legnépszerűbb hazai szakágat, a ralit tekintve egyelőre csak az Eger Ralit mondták le, de az országos intézkedések tükrében az április végi miskolci futam sorsa is borítékolható.

„A hétfői bejelentés, amit a miniszterelnök úr tett, már megpecsételi a Miskolc Ralinak is a sorsát. Nem titok, hogy az elmúlt napokban már vészforgatókönyvön dolgoztunk, megkezdtük az 500 fős rendezvénylimitet megpróbálni behatárolni, hogyan tudunk így is autóversenyt rendezni, nemcsak a Miskolc Rali, hanem egyéb szezonnyitó bajnoki futamok kapcsán is. De talán most már nyugodtan kimondhatom sajnálatomra, hogy a Miskolc Ralinak is új időpontot kell találnunk” – mondta el Oláh Gyárfás.

A hazai raliéletre, valamint az Európa-bajnokságra vonatkozó további témákat érint a Ralihíradó beszélgetése az MNASZ elnökével:   

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: