PRO (OB1) kategóriában 29, míg PRO2 (OB2) kategóriában nem kevesebb, mint 34 versenyző állt rajthoz ezen a gyönyörű, májusi hétvégén. A PRO2 (OB2) kategória pilótái az új, még szinte szűz nyomvonalon, míg a Pro kategória versenyzői a megszokott pályán haladtak, csak épp az ellenkező irányba. A legtöbb profi pilóta jól ismeri már a máriapócsi pályát, sokan talán már csukott szemmel is végigmennének rajta, azonban a fordított nyomvonal igen nehéz, kell a sok lóerő és a precíz vezetés, hiszen ebben a felállásban a fal még több gondot okoz, mint normál esetben. A versenyzők ráadásul gyakran elfelejtik, hogy a pontozóbírák a csaták során az elől haladó köröket hasonlítják össze az elől haladó körökkel és a hátul haladó köröket a hátul haladó körökkel. Többen abba a hibába estek, hogy nem a feladatra koncentráltak, hanem az ellenfél szó szoros értelemben vett legyőzésére, pedig a hétvégén nem kevesesebb mint 300.000,- forint ütötte a legjobb csatában részt vevő két pilótának a markát.
Ezen a hétvégén a fal mellé beállt bosszantó tényezőnek a technika ördöge is és kart-karba öltve szedegették szép sorban áldozataikat. A hétvége talán legnagyobb vesztese a dízel Mercivel rajthoz álló Markomos Magyar Tamás volt, aki az első helyen zárta a kvalifikációt. A fal „viccelte” meg őt először, de ez nem szegte kedvét, sőt, talán még plusz erőt is adott neki, hogy mindenki egy emberként állt mögötte és segítettek neki. Mindenki dobogóra várta őt, azonban a technika közbeszólt. Tomi így mesélt erről a verseny után:
„A Top 16 első csatáját rögtön egy visszahívással kezdtük, amivel nagy gond még nem is lett volna, de első körben a pálya felénél kilyukadt egy cooler cső és elment az erő, így nulláztam... Hiába cseréltük ki 3 perc alatt ugyan rajthoz álltam, bele adtam mindent, sikerült kétszer is nekikoccannom az előttem haladónak, egyszóval rajta voltam rendesen, de sajnos ez kevés volt, így kiestünk. De hát ez van, technikai sport, ez bármikor benne van.”
A győzelmet így már nem lehetett elvenni az egész hétvégén stabilan versenyző, második helyre kvalifikált Roman Kolesartól.
A PRO (OB1) kategória dobogója végül így alakult:
1. Roman Kolesar
2. Cselőtei Csaba
3. Kárai Péter
A PRO2 (OB2) kategória pilótái egytől-egyig izgatottan várták, hogy végre összecsaphassanak az új nyomvonalon. Új kihívás, új nehézségek, de ez persze mindenkit csak feltüzelt. Hihetetlenül izgalmas csatákat láthattunk, sok versenyző megállná a helyét már a profik között is.
Rengeteg külföldi pilóta jött el erre a versenyre, hogy borsot törjön a magyar fiúk orra alá, de nem jártak sikerrel, ugyanis a dobogóra végül magyar versenyzők állhattak fel.
A PRO2 (OB2) kategória végeredménye pedig az alábbi:
1. Utasi Péter
2. Porkoláb Péter
3. Bognár Barnabás
A kvalifikációt egy külsőre Ladának tűnő, belsőre „full-Nissan” autóval versenyző pilóta, Tóth Gergő nyerte meg, aki élvezte a verseny minden pillanatát. Élményeiről így mesélt: „A kvali első helyemnek nagyon örültem, ami a pontos autózásomnak volt köszönhető és a jó ívválasztásnak, valamint a rengeteg edzőkörnek, amit megtettünk a pályán az ellenfeleimmel együtt! Az új nyomvonal nagyon tetszik, bár egy kicsit rövidnek éreztem a pályát, de így is volt benne mind technikás rész, mind pedig teligázas tempós szakasz! A verseny összességében nagyon tetszett gratulálok a szervezőknek a lebonyolításért, ezúton szeretném megköszönni a csapatomnak az egész hétvégi kitartó munkáját!”
Ez volt a Drifting.hu csapatának 98. versenye. Július 12-én és 13-án mindenkit várnak a szervezők a 99. versenyen, a Ladaracing AllStar & Drift Gálán, majd természetesen jön az év nagy durranása, a Drifting.hu 100. versenye, a Trackwood 2019. augusztus 23-án és 24-én. Két hétvége, melyet stoppolunk, vésd be most a naptáradba, hiszen itt a helyed velünk…