Szombaton 9:55-kor rajtolt el a Swift Cup Europe mezőny első versenye - a pálya még helyenként nedves volt, de nem esett az eső. Az osztrák pálya nem hazudtolta meg önmagát: test-test elleni küzdelem, állandóan változó sorrend, Safety Car egyaránt volt a futamon.
„Hát sajnos úgy tűnik, megint megkaptuk az osztrák forgatókönyvet, elkezdtük lapozgatni és olvastuk a szerepet, ami ránk volt írva" - nyilatkozta Borsi Gergő. „Egy nagyon jó szabadedzés és egy nagyon jó időmérő után zseniális rajtot vettem, mert a harmadik - második helyen voltam az első kanyarnál, amikor is hátulról három osztrák kolléga úgy gondolta, megkóstolja az autómat - és ez sikerült is… így a hátulját összetörték, én meg sajnos Bernula Pistibe ütköztem. Az esztétikai probléma hagyján, inkább a futómű, ami megsínylette az elmúlt fél órát, hiszen túlélésre kellett mennem, hogy egyáltalán az úton maradjon az autó… ez az eredményen is meglátszik, mert a mezőny nagy része elment mellettem.”
Gergő a második futam 18. helyéről a 8. helyre verekedte fel magát, amikor a hosszú, nyújtott jobbkanyarokban rendellenes instabilitást érzett az autó bal hátulja felől. Még egy kört végigszenvedett, de a jelenség nem változott, ezért Gergő a harmadik körben kihajtott a bokszba. Ott azonnal látható volt, hogy az extrém csúszkálás oka nem egy defekt, hanem a váltóból folyamatosan csöpögő olaj, ami pont a bal hátsó kerékre folyt. A versenyt feladni kényszerültünk, de a pályán elfoglalt pozíciók megerősítenek minket abban, hogy képesek vagyunk a jó eredmények elérésére!