A Zestino-EEDC-Trackwoodon 16 nemzet képviseltette magát, így a népes mezőnyben minden magyar pilótának fel kellett kötnie az overállját ahhoz, hogy felvehesse a kesztyűt Európa legjobbjaival. A szombati edzés nap után több száz rajongó és barát kísérte el a pilótákat a városi felvonulásra, majd a másnapi versenyre hangolódva, a hely hangulatától átszellemülve nézték, amint az atya megáldja autóikat.
Már a Street és a Semi-Pro kategória csatái is nagyon keményre sikeredtek, hiszen nehezítettek a feladaton az égiek: egy kis esővel fűszerezték az amúgy is igen nehéz feladatot. Bár sok külföldi pilóta indult street kategóriában is, a dobogósok magyarok lettek:
1. Treitl Tamás (HUN)
2. Ónodi János (HUN)
3. Lovász Gábor (HUN)
4. David Kuchár (SK)
A Semi-Pro kategória indulói közül a helyiek nagy kedvence Semegi Józsi lett, aki a legutóbbi versenyen megnyerte a legjobbnak járó kupát. Egy emberként kántálták szinte egész nap a nézők a „Hajrá Józsit”, mely a végén – Zima szavaival élve – felért egy lájkkal. Így sok-sok „hajrájózsit” érdemeltek meg a Markom Racing Team színeiben induló pilóták is, hiszen bár most ismerkedtek csak meg a máriapócsi katlan aszfaltcsíkjával, máris bekerültek a legjobb négy közé:
1. Jakub Stepien (PL)
2. Semegi József (HUN)
3. Bimbó József (HUN)
4. Bócsik Oszkár (HUN)
Mind a nézők, mind a pilóták jól tudták, hogy a félig felszáradt pálya, a lassan leszálló éj még keményebb csatákat hoz majd az EEDC és a magyar profi pilóták összecsapásaiban. Finoman szólva sok pilótának elgurult a gyógyszere, amikor 130 feletti megindítás egymásra estek, majd a füstfelhőben egymástól centikre tartva az autókat olyan közel mentek a falhoz, hogy oda az ujjunkat se tettük volna be.
Mindenki egy emberként szurkolt a magyar pilótáknak, azonban ez a komoly nemzetközi mezőny erősen megtépázta sorainkat. A TOP16-ban a Mercedes C600 V12 volánja mögött ülő Ámon Olivér menetelését a helyi csibész Grózinger Zsolti, Varga Attiláét az őrült módjára versenyző belorusz Sergei Sak, míg a falat megtisztelő Szabó Szilárdét a lett Ivo Lido állította meg. A sors fintora, hogy két magyarnak, Ládi Attilának és Temesvári Petinek egymással kellett volna megküzdenie, azonban Ládi Attilának műszaki gondok miatt fel kellett adnia a versenyt.
Így a Top8-ban Grózinger Zsoltira és Temesvári Petire várt a feladat, hogy megmutassák ellenfeleiknek, hogy velünk igenis számolni kell. A feladat nem volt könnyű, hiszen a Top8 pilótái között nem egynek volt 900 lóerő feletti autója. Sajnos Grózinger Zsolti egy apró hiba miatt nem tudta legyőzni a mezőny egyik legerősebb autójával érkező 2013-as lengyel bajnokot, Bartosz Stolarskit.
Temesvári Peti azonban 2013 után ismét a legjobb magyarként bekerült a TOP4-be és ehhez nem kis ellenfelet, Marcin Banowiczot kellett kiütnie. Peti hihetetlenül keményen és precízen ment mind elöl, mind követőként. Lámpafénynél, sötétben, Banowicz füstjében haladva Peti még a gumifalat is lekoccolta, de szerencsére a fal sem állíthatta meg; őrült gázzal lefűzte az utolsó ívet is és bejutott a legjobb négy közé.
A legjobb négy között természetesen ott volt a sokak által – jogosan – istenített lengyel pilóta, Pawel Trela, valamint a kimondhatatlan nevű litván pilóta, Andrius Vasiliauskas, akit a nézők nemes egyszerűséggel Bélának kereszteltek el (valljuk be, könnyebb kiejteni). Béla, akarom mondani Andrius egy percre sem ijedt meg Trelától; olyannyira nem, hogy az első körben neki is ment a lengyel pilótának.
A jó indulattal fele annyi lóerősnek mondott E30 volánja mögött ülő Temesvári Peti és a Grózinger Zsoltit búcsúztató Bartosz Stolarski csatáját mindenki üvöltve tapsolta meg. Bár Peti nem állhatott fel a dobogóra, a több ezer néző bíztatása és gratulációja biztosan az egyik legszebb emléke marad. A Zestino-EEDC-Trackwood legjobbjai végül ők lettek:
1. Pawel Trela (PL)
2. Bartosz Stolarski (PL)
3. Andrius Vasiliauskas (LT)
4. Temesvári Péter (HUN)
Béres Szabolcs a Trackwood tulajdonosa azt ígérte, hogy 2016-ban, amikor is 5 éves lesz a Trackwood és 10 éves lesz a drifting.hu az eddigieknél is komolyabb rendezvénnyel készül.
Az idei Trackwood már így is maga volt a drift-álom: Európa legjobbjai egy éjszakai versenyen őrült tempónál centikre haladva egymástól hagyták, hogy az a bizonyos gyógyszer végleg elguruljon. Ez az, amitől a Trackwood mára már fogalom…