DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Egyéb

Cselőtei Patrik szintet lépett 2023-ban

Cselőtei Patrik tavaly sporttörténelmet írt, mindössze 15 évesen megnyerte az Országos Drift Bajnokság Pro kategóriáját. Idén egy fokozattal feljebb kapcsolt és a nívós Drift Kings Europe bajnokságon ért el kimagasló eredményt.

A Cselőtei Speedzone Drift Team legfiatalabb növendékével már a nemzetközi drift világa is számol: Cselőtei Patrik már 9 évesen az amatőr FRT szlalomkupa fordulóin tekergette a kormányt, majd két évvel később szülei révén képbe került a drift. Élete első versenyére 2018-ban került sor, ekkor mérettette meg magát a Street kategória egyik fordulóján, majd 2019-ben már teljes szezont futott a Pro2-ben, ahol jóval tapasztaltabb pilóták között tizenkettedik lett. A második szezonban a Pro2 év végi összesítésében a 2. helyet szerezte meg, 2021-ben pedig tovább folytatta a menetelést, ő lett a Pro2 bajnoka. 2022-ben, 15 évesen megnyerte az Országos Drift Bajnokság Pro kategóriáját, ezzel ő lett minden idők legfiatalabb profi driftbajnoka.

A Nissan 350Z-t, mellyel az ifjú titán ezeket, az országban egyedülálló eredményeket elérte, 2023-ra némileg módosították. A külcsín maradt, a tartalom viszont változott: a motorháztető alatt egy módosított, 700 lóerő és 880 Nm teljesítmény leadására képes Corvette LS7 Stroker motor bújt meg.

cselőtei



Az autóban és a műszaki tartalomban biztos volt a csapat, nem úgy, mint a bajnokságban. Egy véletlen folytán végül a Drift Kings International Series, a világ és Európa leggyorsabban növekvő professzionális driftsorozata mellett tették le a voksukat. A csaknem két évtizedes múlttal rendelkező szériában átlagosan 60-80 profi induló mérkőzik meg.

Az első, tököli fordulón való indulást egy jó tesztelési lehetőségnek fogta fel a csapat, mely végül olyan jól sikerült, hogy Patrik a 2. helyen végzett, majd a következő, görögországi fordulón a magyar tehetség szintén az előkelő ezüstöt szerezte meg. Cselőtei a harmadik fordulóra a bajnokság éllovasaként érkezett meg, de Franciaország sajnos drámai fordulatot tartogatott: a kvalifikációs kör előtt egy kisebb technikai problémát érzékelt, mely a következő körben egy jóval nagyobbhoz vezetett, s így kénytelen volt feladni a versenyt.

A szezon ekkor vált igazán küzdelmessé, mert egy ilyen motorblokkot nem két hét alatt építenek, a piacon pedig nem akadt megfelelő használt darab. Ezért fájó szívvel megváltak a 350Z-től, mely Patrik addigi pályafutását végigkísérte.

Az utódra több opció is számításba jött, végül egy Mk IV-es Toyota Suprára esett a választás, mely erőben ugyan hasonló, mint a Nissan volt, mégis teljesen máshogy viselkedett a karakterisztikája miatt. Tesztelésre, teljes mértékben a versenyzőre állításra a szezon kellős közepén nem állt rendelkezésre idő. Patrik erőn felül teljesített a soron következő, máriapócsi és a görögországi fordulókon, mégis kiesett a Top16-ban, s elmondása szerint újra kellett tanulnia driftelni ezzel az autóval. A szezonzáró ciprusi (Achna Speedway) megmérettetésre azonban kellően összeszoktak a technikával, a tét pedig hatalmas volt, mivel az utolsó fordulón dupla pontokat osztottak, így még volt esélye a bajnokság megnyerésére. Cselőtei Patrik végül 16 évesen a Drift Kings International Series PRO kategóriájának 2. helyezettje lett az év végi értékelésben.

A következő szezonra Patrik a Drift Kings International Series megnyerését tűzte ki magának célként, és szeretne szabadkártyával elindulni a Drift Masters közelebbi fordulóin.

A Cselőtei Speedzone Drift Team ezúton szeretné megköszönni az egész éves munkát a csapattagoknak, valamint a támogatást a Metman Kft.-nek, a Hester-K Bau Kft.-nek, a HubDyno Budapestnek, a BPracing.hu-nak, a Zestinónak és a driftoktatas.hu-nak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: