Idén rendezték a 12. Monaco Historic Grand Prix-t, amely amellett, hogy a motorsport szerelmeseinek megdobbantotta a szívét, igazán jó csatákat is hozott. Ezek egyike csúnya véget ért az ’F’ jelű versenyen.
A fent említett kategóriában 1973 és 1976 közti Formula-1-es autók gurultak a pályára, többek közt a száguldó cirkuszban futamgyőztes Jean Alesi és a háromszoros Le Mans-győztes Marco Werner részvételével.
A francia pilóta a Niki Lauda által is használt Ferrari 312B3-at vezethette, a német pedig egy Lotus 77-essel indulhatott a pole-pozícióból. Azonban Alesi a rajtot követően egyből az élre állt és a 18 körös verseny végéig feltartóztatta riválisát, aki végig a nyomában haladt.
Replay Départ Série F
— Automobile Club MC (@ACM_Media) April 25, 2021
L'envol de Jean ALESI#GrandPrixMonacoHistorique pic.twitter.com/ReOdoX6HnS
Néhány körrel a futam vége előtt azonban sajnálatos esemény történt: Werner megpróbálta megelőzni a célegyenesben Alesit, azonban mikor kibújt a Ferrari szélárnyékából, meglökte Alesi autójának hátulját, aki ezáltal irányíthatatlanul csúszott a jobboldali falba, ezzel összetörve a legendás autót.
„Ha nincs elég hely, akkor nem előzhetsz” – fakadt ki kiesése után Jean Alesi. „Csalódott vagyok, mivel esélyem sem volt elkerülni a falat, illetve azért is, mert jót versenyeztünk, mégis így ért véget. Azért itt leszek jövőre is” – enyhült meg a francia az interjú végére.
Az eset kivizsgálását követően Wernert a harmadik helyre rangsorolták vissza, aki el is utasította, hogy felálljon a pódiumra a történtek után. A versenyt így Michael Lyons nyerte meg, Julien Andlauer előtt, egy Marc 761-essel.
Az ACM Media, a vagyis a Monacói Automobil Club azt is hozzátette, hogy Alesit hatalmas tapsvihar fogadta, mikor visszatért a paddockba és az interjújában felidézte azt is, mikor Ayrton Senna ötödször győzött a hercegségben, végig ellenállva Nigel Mansell támadásainak, aki nem is próbálkozhatott meg igazi előzéssel.