Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. április 2. csütörtök
Egyéb

A GR Supra GT4 sikeresen átesett az SRO GT4 homologizáción

Miután átesett az illetékes Stéphane Ratel Organisation (SRO) szervezet által elvégzett műszaki vizsgálatokon és pályateszteken, az új GR Supra GT4 versenyautó sikeresen megszerezte a GT4 homologizációt.

Az SRO munkatársai a múlt héten részletes vizsgálatoknak vetették alá a GR Supra GT4 versenyautót, amit a dél-franciaországi Circuit Paul Ricard versenypályán végrehajtott teljesítmény-tesztek követtek. Ezek során a szervezet szakértői meghatározták azt a megfelelő teljesítmény-egyensúlyt (BoP), amelyhez az egyenlő esélyek érdekében az összes GT4 versenyautónak igazodnia kell.

 

A TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) 2019 elején kezdett hozzá a GR Supra GT4 fejlesztéséhez. A program keretében az autó egy mindenre kiterjedő tesztsorozaton is átesett, amely során több mint 12 000 kilométert tett meg Európa különböző versenypályáin. Stéphane Ortelli vezető tesztpilóta, valamint a program változatos versenytapasztalatokkal rendelkező pilótái a legkülönfélébb körülményekre optimalizálták a GR Supra GT4 versenyautókat.

A GR Supra GT4 fejlesztői arra törekedtek, hogy az autó felkészültségi szinttől és tapasztalattól függetlenül minden versenyző számára ütőképes megoldást kínáljon. Ezt a célt szolgálja a jármű intelligens GT4 versenyrendszere, amely felhasználóbarát elektronikai rendszerei, valamint automatizált funkciói révén a lehető legcsekélyebb mértékben vonja el a vezető figyelmét a lényegről: a versenyautó vezetéséről.

A megfelelő teljesítményről a 430 lóerőre hangolt, egyetlen kettős megfúvású turbófeltöltővel szerelt háromliteres, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik. Az erőforrás hétfokozatú sport automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A megbízhatóságról és a kiemelkedő teljesítményről a Ravenol kenőanyagai gondoskodnak.

A GT4 homologizáció birtokában késlekedés nélkül megkezdődhet az első GR Supra GT4 versenyautók átadása a különböző európai szériákban szereplő ügyfelek részére.

gr-supra-gt4-4_resize



A Nürburgring közelében működő Ring Racing csapat két autót vásárolt: az egyiket a hat futamból álló német ADAC GT4 bajnokságban nevezik, míg a másik a kilenc versenyből álló Nürburgring Langstrecken Serie (korábban VLN) sorozatban rajtol majd. A Ring Racing emellett egyik autóját a Novel Racing színeiben indítja a Nürburgringi 24 órás versenyen.

A franciaországi CMR ugyancsak két GR Supra GT4 autóval versenyez az idei szezonban. Az egyik az európai GT4 szériában áll rajthoz, a másik pedig a hatfutamos francia GT4 széria mezőnyét színesíti.

Az Egyesült Királyság az a Speedworks Motorsport indít egy GR Supra GT4-est (pilóták: Sam Smelt és James Kell) a hét futamból álló brit GT szériában, amely jelenleg egy Toyota Corollával versenyez a brit túraautó-bajnokságban (BTCC). A brit GT szériában közös futamokon indulnak a GT3 és GT4 autók.

A GR Supra GT4 iránt mutatkozó, intenzív érdeklődésnek köszönhetően az autó első példányai gyorsan gazdára találtak. A Toyota már felvette a megrendeléseket a következő szériára; az ügyfelek várhatóan a nyár elején vehetik át autójukat.

GR Supra GT4 műszaki adatok

Futómű

Hosszúság

4460 mm

Szélesség

1855 mm

Magasság

1250 mm

Tömeg

1350 kg *

Vázszerkezet

Acél karosszéria, nagy szilárdságú bukókerettel
FIA-homológ

Elülső splitter

Természetes rost kompozit

Hátsó szárny

Természetes rost kompozit

Üzemanyagtartály

ATL FT3 biztonsági üzemanyagcella gyorstankoló rendszerrel (120 L)

Vezetőülés

OMP versenyülés hatpontos biztonsági övvel (FIA 8862-2009)

Motor és erőátvitel

Típus

Soros hathengeres, kettős megfúvású turbófeltöltő

Lökettérfogat

2998 cm3

Maximális teljesítmény

430 LE

a BoP megfeleléshez szükséges, különböző programozású power stick-ek elérhetők

Maximális forgatónyomaték

650 Nm*

Motorvezérlés

Magneti Marelli ECU

Kipufogórendszer

Akrapovič versenykipufogó-rendszer katalizátorral

Kenőanyagok

Ravenol

Erőátvitel

Hétfokozatú automata sebességváltó, váltófülek, hátsókerék-hajtás

Differenciálmű

Versenykivitelű részlegesen önzáró differenciálmű

Kardántengely

GKN Motorsport, nagy nyomatéktűrésű

Felfüggesztés, kormánymű és fékek

Első felfüggesztés

MacPherson rugóstag

Hátsó felfüggesztés

Többlengőkaros

Lengéscsillapítók

KW állítható verseny-lengéscsillapítók

Kormánymű

Elektromos, fogasléces

Fékek   (elöl)

Hatdugattyús verseny-nyergek (Brembo),
390 mm átmérőjű acél féktárcsák

Fékek   (hátul)

Négydugattyús verseny-nyergek (Brembo),
355 mm átmérőjű acél féktárcsák

Abroncsok elöl/hátul

305/660-18 elöl / 305/660-18 hátul (Pirelli)

Keréktárcsák

OZ ötlyukú 11 x 18"

Elektronikus szabályozó rendszerek

Kipörgésgátló

széria

Motorsport ABS

széria

8" műszeregység

széria

Adatrögzítő

széria

Tolatókamera

opció

Abroncsnyomás-felügyeleti rendszer

opció

Futómű kitérés-érzékelők

opció

Megvilágított rajtszám

opció

Felszereltség

Tűzoltó berendezés

széria

Pneumatikus emelő

széria

Ivórendszer

opció

Homológ hosszú távú versenycsomag

opció

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?