Az SRO munkatársai a múlt héten részletes vizsgálatoknak vetették alá a GR Supra GT4 versenyautót, amit a dél-franciaországi Circuit Paul Ricard versenypályán végrehajtott teljesítmény-tesztek követtek. Ezek során a szervezet szakértői meghatározták azt a megfelelő teljesítmény-egyensúlyt (BoP), amelyhez az egyenlő esélyek érdekében az összes GT4 versenyautónak igazodnia kell.
A TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) 2019 elején kezdett hozzá a GR Supra GT4 fejlesztéséhez. A program keretében az autó egy mindenre kiterjedő tesztsorozaton is átesett, amely során több mint 12 000 kilométert tett meg Európa különböző versenypályáin. Stéphane Ortelli vezető tesztpilóta, valamint a program változatos versenytapasztalatokkal rendelkező pilótái a legkülönfélébb körülményekre optimalizálták a GR Supra GT4 versenyautókat.
A GR Supra GT4 fejlesztői arra törekedtek, hogy az autó felkészültségi szinttől és tapasztalattól függetlenül minden versenyző számára ütőképes megoldást kínáljon. Ezt a célt szolgálja a jármű intelligens GT4 versenyrendszere, amely felhasználóbarát elektronikai rendszerei, valamint automatizált funkciói révén a lehető legcsekélyebb mértékben vonja el a vezető figyelmét a lényegről: a versenyautó vezetéséről.
A megfelelő teljesítményről a 430 lóerőre hangolt, egyetlen kettős megfúvású turbófeltöltővel szerelt háromliteres, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik. Az erőforrás hétfokozatú sport automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A megbízhatóságról és a kiemelkedő teljesítményről a Ravenol kenőanyagai gondoskodnak.
A GT4 homologizáció birtokában késlekedés nélkül megkezdődhet az első GR Supra GT4 versenyautók átadása a különböző európai szériákban szereplő ügyfelek részére.
A Nürburgring közelében működő Ring Racing csapat két autót vásárolt: az egyiket a hat futamból álló német ADAC GT4 bajnokságban nevezik, míg a másik a kilenc versenyből álló Nürburgring Langstrecken Serie (korábban VLN) sorozatban rajtol majd. A Ring Racing emellett egyik autóját a Novel Racing színeiben indítja a Nürburgringi 24 órás versenyen.
A franciaországi CMR ugyancsak két GR Supra GT4 autóval versenyez az idei szezonban. Az egyik az európai GT4 szériában áll rajthoz, a másik pedig a hatfutamos francia GT4 széria mezőnyét színesíti.
Az Egyesült Királyság az a Speedworks Motorsport indít egy GR Supra GT4-est (pilóták: Sam Smelt és James Kell) a hét futamból álló brit GT szériában, amely jelenleg egy Toyota Corollával versenyez a brit túraautó-bajnokságban (BTCC). A brit GT szériában közös futamokon indulnak a GT3 és GT4 autók.
A GR Supra GT4 iránt mutatkozó, intenzív érdeklődésnek köszönhetően az autó első példányai gyorsan gazdára találtak. A Toyota már felvette a megrendeléseket a következő szériára; az ügyfelek várhatóan a nyár elején vehetik át autójukat.
GR Supra GT4 műszaki adatok
Futómű |
|
Hosszúság |
4460 mm |
Szélesség |
1855 mm |
Magasság |
1250 mm |
Tömeg |
1350 kg * |
Vázszerkezet |
Acél karosszéria, nagy szilárdságú bukókerettel |
Elülső splitter |
Természetes rost kompozit |
Hátsó szárny |
Természetes rost kompozit |
Üzemanyagtartály |
ATL FT3 biztonsági üzemanyagcella gyorstankoló rendszerrel (120 L) |
Vezetőülés |
OMP versenyülés hatpontos biztonsági övvel (FIA 8862-2009) |
Motor és erőátvitel |
|
Típus |
Soros hathengeres, kettős megfúvású turbófeltöltő |
Lökettérfogat |
2998 cm3 |
Maximális teljesítmény |
430 LE a BoP megfeleléshez szükséges, különböző programozású power stick-ek elérhetők |
Maximális forgatónyomaték |
650 Nm* |
Motorvezérlés |
Magneti Marelli ECU |
Kipufogórendszer |
Akrapovič versenykipufogó-rendszer katalizátorral |
Kenőanyagok |
Ravenol |
Erőátvitel |
Hétfokozatú automata sebességváltó, váltófülek, hátsókerék-hajtás |
Differenciálmű |
Versenykivitelű részlegesen önzáró differenciálmű |
Kardántengely |
GKN Motorsport, nagy nyomatéktűrésű |
Felfüggesztés, kormánymű és fékek |
|
Első felfüggesztés |
MacPherson rugóstag |
Hátsó felfüggesztés |
Többlengőkaros |
Lengéscsillapítók |
KW állítható verseny-lengéscsillapítók |
Kormánymű |
Elektromos, fogasléces |
Fékek (elöl) |
Hatdugattyús verseny-nyergek (Brembo), |
Fékek (hátul) |
Négydugattyús verseny-nyergek (Brembo), |
Abroncsok elöl/hátul |
305/660-18 elöl / 305/660-18 hátul (Pirelli) |
Keréktárcsák |
OZ ötlyukú 11 x 18" |
Elektronikus szabályozó rendszerek |
|
Kipörgésgátló |
széria |
Motorsport ABS |
széria |
8" műszeregység |
széria |
Adatrögzítő |
széria |
Tolatókamera |
opció |
Abroncsnyomás-felügyeleti rendszer |
opció |
Futómű kitérés-érzékelők |
opció |
Megvilágított rajtszám |
opció |
Felszereltség |
|
Tűzoltó berendezés |
széria |
Pneumatikus emelő |
széria |
Ivórendszer |
opció |
Homológ hosszú távú versenycsomag |
opció |