A fenti mondatból kiderülhet: már nem csupán edzések, hanem vérbeli versenyfutamok is zajlanak a Hungaroring Classicon, amelyet először rendeznek meg Magyarországon. A hétvége folyamán hét kategóriában zajlanak a versenyfutamok a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évek versenyautóinak részvételével, s ezek egyike a fentebb említett, 1962-ben gyártott Ferrari külön is megér egy misét. A franciák kis kamionnak, az angolok kenyeres kocsinak becézik, méghozzá a fura kinézete miatt. A története is meglehetősen cifra. Az ötvenes évek végén volt a Ferrarinak egy főmérnöke, úgy hívták, hogy Giotto Bizzarrini. Kirúgták a Ferraritól, gróf Volpi azonban rögtön felkérte, hogy építsen neki versenyautót. Amikor ezt Enzo Ferrari megtudta, kijelentette, hogy grófnak soha többé nem ad el kocsit.
Nem is kellett, ugyanis a zseniális mérnök által épített (egyébként Ferrari motorral és váltóval felszerelt) versenygép a Le Mans-i 24 óráson legyőzte az akkoriban legmenőbbnek számító Ferrari GTO-t… Pedig eleinte fura formája és egyenes hátulja miatt (ami akkoriban kuriózumnak számított) kevesen hittek benne. Hiba volt.
A legendás Group C-kategória viadalát is egy különösen érdekes jármű nyerte meg: Kriton Lendoudis vezette azt a Mercedes C11-est, amelyet 1989-ben gyártottak, s amelynek az oldalára fura módon a versenyző nevéhez az van írva, hogy: Michael Schumacher. Hogy miért? Ebből a Sauber Mercedesből mindössze hatot gyártottak, ebből három a Mercedes múzeumban található, három pedig magánkézben van. A Hungaroringen látott ezüst verdáé közülük az első kasztni – ez volt a fejlesztő és tesztautó. S tudják, ki tesztelte egy éven keresztül szinte folyamatosan? Igen, Michael Schumacher. 900 lóerős, pokoli gyors, és annak ellenére, hogy majd’ harminc éve gyártották, jó néhány mai versenygéppel is felvenné a versenyt köridő tekintetében. Itt a második helyen Michel Lecourt egy nemkülönben érdekes formájú Porsche 962C-vel végzett.
Láttak már Shelby Cobrát? És verseny közben? Ha nem, akkor vasárnapra mindenképpen váltsanak jegyet a Hungaroring Classicra, mert ezt nagyon nagy kár lenne kihagyni! S a hungaroringi viadalon, a Sixties Endurance kategóriában indul belőlük hat. Az első, kétórás versenyt egy 1963-as gyártású géppel Andrew Beverley nyerte meg, de talán nem lepődik meg senki azon, hogy a dobogó második és harmadik fokán is ennek a típusnak a pilótái (Ben Gill és Charles Firmenich) ünnepeltek.
Volt még egy kategória, amelyben győztest hirdettek szombaton: a sorozatban idén debütáló Formula–2-es kategóriában egy March (úristen, emlékeznek még erre a gyártóra?) volánjánál Martin Stretton nyerte meg a Rondelt (!) vezető David Tomlin előtt.
S hogy mi jön vasárnap? Ugyanezen kategóriák induló lenyomnak még egy menetet, s verseny közben is bemutatkozik a Classic Endurance Racing kategória mindkét mezőnye. Őket eddig csak edzeni láttuk, de az is elég volt, hogy megállapítsuk, késhegyre menő csatát vívnak majd.