DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Egyéb

Button jövőre egész évre visszatérhet a versenyzéshez

2009 F1-es világbajnoka a Monacói Nagydíj után áll rajthoz ismét versenyen ezen a hétvégén, a suzukai 1000 kilométeres versenyen, de erősen hajlik rá, hogy jövőre egész szezonra visszatérjen.

Amikor egy évvel ezelőtt Jenson Button úgy határozott, hogy búcsút int az F1-nek, egy pillanat erejéig sem zárta ki, hogy nem fog többet versenyezni. Sőt, szerződése úgy szólt, hogy a McLaren is igénybe veheti szolgálatait, ha a szükség úgy hozza. Idén májusban úgy hozta, és a brit ugrott be Fernando Alonso helyére, aki akkor az Indy 500-on fényesítette renoméját. Szereplése félig sikerült a tervek szerint, a remek időmérőt követően ugyanis fejre állította Pascal Wehrlein Sauberjét, a saját versenyének is véget vetve ezzel.

Button ezt követően három hónapig újra a nyugdíjas pilóták boldog életét élte, de amíg az F1-es mezőny Spában köröz majd ezen a hétvégén, ő ismét autóba ül, hogy egy Honda volánja mögött teljesítse a suzukai 1000 kilométeres versenyt - ez pedig egy lépés lehet a teljes állású pilótai pozíció felé.



„Valamit mindenképp szeretnék csinálni jövőre, hogy teljes szezont fussak” - idézte a Motorsport a britet. „Hogy ez itt, Amerikában, vagy máshol fog megtörténni, azt nem tudom. De folyamatban vannak tárgyalások, meglátjuk, ez a hétvége hogyan sikerül. Ha jól, és élvezem majd, ami szerintem így lesz, akkor talán itt versenyezhetek majd a következő évben.”

A brit úgy érzi, hogy az eddig domináló Lexusszal szemben kevesebb esélyük lesz, ráadásul abroncsok terén sem állnak fényesen, azonban hozzátette, hogy a Super GT GT500-as autók a világ leggyorsabb túraautói, melyek sebességét az LMP1-es gépekéhez tudná hasonlítani. Sőt, Button szerint a Honda NSX-GT-je a kanyarokban olyan gyors, akár egy F1-es gép.

„Nagyszerű vezetni ezeket az autókat. Gyorsak, hatalmas leszorítóerővel rendelkeznek, és nagyon nagy sebességet tudsz átvinni velük a kanyarokon. A kanyarokban olyan, mintha Forma-1-es autót vezetnél, lenyűgöző. Aztán ott vannak a GT300-as autók, melyeket meg kell előznöd. Ez kihívást jelent, új dolog számomra. Sok újjal találkozom ezen a hétvégén, és sokat kell tanulnom, de mindig szerettem az új kihívásokat.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: