Besenyei Péter az elmúlt két évben a Corvus Racerrel versenyzett a világ leggyorsabb motorsportjában. „Hatvan év után ez az első hazai fejlesztésű repülőgép, igazi megtiszteltetés vezetni és kétségtelen, hogy ez volt a legszebb gép a mezőnyben” – mondta a világbajnok. A Corvus Racer rögtön az első évében képes volt tartani a tempót a mezőnnyel, ám az mostanra kiderült, hogy Besenyeinek váltania kell, ha a dobogóért akar küzdeni. „Kicsit olyan ez, mintha építenénk egy Csepel autót és azzal mindenkit lenyomnék a sztrádán, de a versenypályán már nem lenne esélyem. Bíztunk benne, hogy léteznek csodák, ám sajnos nincsenek, 30 év fejlesztését nem lehet egy-két év alatt behozni. Az első gép nem lehet nyerő gép, a Corvusszal reménytelen ennél jobb helyezést elérnünk. Úgy döntöttünk hát, hogy beállunk a sorba és egy amerikai repülőgéppel folytatom a versenyzést” – mondta Besenyei Péter.
Az Edge 540-esen jelen pillanatban motorcserét hajtanak végre, ám a sorozat „keresztapja” hamarosan beszíjazhatja magát a pilótaülésbe és elkezdheti a felkészülést a hazai futamra. A Red Bull Air Race öt év szünet után tér vissza Budapestre, a világ legjobb pilótái a város egyik legszebb pontján, a Lánchíd és a Margithíd között mérik össze tudásukat. A szervezők több százezres tömeget - köztük rengeteg turistát – várnak a Duna mindkét partjára. A pályát tíz nap alatt építik fel, több száz kamion szállítja Budapestre a felszereléseket, a verseny napján pedig legalább 1500-an dolgoznak majd azért, hogy mindenki biztonságban élvezhesse a légi ütközetet. „Hatalmas dolognak tartom, hogy a Red Bull Air Race visszatér Budapestre. Hiába vannak még csodás pályák több kontinensen, a versenyzők között mindig ez a helyszín volt a legnépszerűbb, egyszerűen imádnak itt repülni. Nagyon sokan megismerik a magyar fővárost a versenynek köszönhetően” – mondta Besenyei Péter.