A Coronel-testvérek sorsa tulajdonképpen már születésük pillanatában eldőlt, hiszen az autósport szeretete nevükben rejlik: Tim és Tom ugyanis második kersztnévnek az Alfát és a Romeót kapták. Kettejük közül a WTCC-ből ismert Tom futott be nagyobb karriert, a Dakaron viszont Tim neve cseng jobban...
Tim Coronel először 34 esztendősen állt rajthoz a Dakaron a barátnője oldalán, s a 46. helyen végzett a viadal történetének utolsó afrikai versenyen. Két évvel később, az első dél-amerikai futamon testvérével, Tommal közösen indultak, azóta pedig egyszemélyes buggykkal versenyez. 2010-ben, első „szóló” próbálkozásán sikeresen teljesítette a Dakart, sőt megnyerte az együléses autók különversenyét, s a következő három futamon szintén célba ért.
Coronel nagy sorozata a hetedik Dakarján szakadt meg, idén első alkalommal esett ki a versenyből. Többek közt ezt is felidézte a verseny hivatalos honlapjának nyilatkozva: „A legutóbbi Dakar igazán frusztráló volt. Az egyik szerelőm emberi mulasztása miatt kellett feladnom a versenyt, pedig addig minden tökéletes volt” – mondta Coronel, aki idén ikertestvérét, Tomot is „magával viszi” a Dakarra:
„Az autókat már februárban megépítettem, egyet készítettem a testvéremnek, Tomnak is. Tudtam, hogy nem akart visszatérni a versenyre, de azt mondtam neki, hogy most vagy soha” – mondta Tim Coronel Tomról, aki szó szerint száguldó riporterként vesz majd részt a versenyen a holland RTL7 képviseletében. „Én az eredményekre koncentrálok, míg Tom a sztorikra. A célom, hogy a legjobb húszban legyek. A buggym sokkal könnyebb lett, hetven kilót nyertünk, többek közt kerekenként ötöt, ráadásul húsz lóerővel erősebb is az autó, és változtattunk az aerodinamikán is.”