Az 1977-es születésű francia Dumas két évtizeddel ezelőtt lépett formaautós pályára, Formula Renault, Formula-3 és Formula 3000 sorozatokban, ekkor még aligha lebeghetett más cél a szeme előtt, mint hogy az F1-be kerüljön. 2002-ben a Renault-nak tesztelt, de a királykategóriába sosem jutott el.
Helyette sorsa új fordulatot vett, 2001-től fogva mindegyik Le Mans-i 24 óráson rajthoz állt. Fokozatosan lépdelt felfelé az egynapos verseny ranglétráján. Először a GT kategóriában vett részt Porschéval, ahol több dobogós helyet szerzett, kategóriagyőzelemig azonban nem jutott. A prototípusokhoz – 2003-as kitérőjét leszámítva a bioetanolos Reynard 01Q-val – 2007-ben csatlakozott, először a Pescarolo együttessel, ahonnét egy gyári csapathoz, az Audihoz került.
Timo Bernhard és Mike Rockenfeller oldalán 2010-ben megnyerte a legrangosabb hosszútávú versenyt, három évvel később pedig a Porschéhoz csatlakozott, amely ekkor már LMP1-es projektjét dédelgette. Pontosabban fogalmazva főnökei utasítására visszatért, ugyanis egy évtizede tartozik a Porsche gyári szerződéses versenyzői közé – az Audinál is azért szerepelhetett, mert a két márka egyazon cégcsoportba tartozik.
2013-ban még nem készült el a 919 Hybrid, ezért Dumas újra GT-ben indult, amelyet ezúttal meg is nyert. A Porsche prototípusa idén mutatkozott be, a 24 órás nem végződött eredményesen Dumas egysége számára, habár célba érni sikerült. A WEC szezonját viszont a kiváló harmadik helyen zárták, az évadzáró interlagosi 6 órás megnyerésével. Le Mans mellett a hosszútávú versenyzés többi kiemelkedő eseményén is gyűjtött győzelmeket: a spái és nürburgringi 24 óráson, valamint a sebringi 12 óráson.
Dumas azonban eközben egy másik szenvedélyt is dédelgetett, a ralizást: az utóbbi években pedig engedett a csábításnak. Hazai versenyeken bukkan fel rendszeresen saját csapatában, néha napokkal a WEC-futamok után, idén pedig harmadszor vett részt a WRC Francia Raliján: a 2013-as kiadás során a legjobb tíz közé is be tudott férkőzni, ezzel pontot szerzett. 2014-ben a híres Pikes Peak-i hegyi versenyen jutott győzelemig, egy kifejezetten erre a megmérettetésre tervezett konstrukcióval, a Norma M20-szal.
A különlegesebbnél különlegesebb versenyek sorához most a terepralizás legnagyobb küzdelme, a Dakar csapódik hozzá – Dumas először merészkedik Dél-Amerika sivatagjaiba egy Buggy kormánya mögött.
„Amikor bemutatták nekem ezt a tervet, azt kell mondanom, nem sokat hezitáltam. Egy új sportkihívás számomra, egy jó cél érdekében” – utalt Dumas arra, hogy versenyzésével a szívbeteg gyerekeket segítő Mécénat Heart Surgery alapítványt fogja népszerűsíteni. „Egy teljesen új kaland vár rám, én pedig alázattal közelítem meg a Dakart. Számítok nehéz napokra, de a cél egyértelmű: befejezni. Nem tudom titkolni, mennyire izgatott vagyok a kihívás miatt. A Dakar mindig is csábított, de eddig sosem volt lehetőségem menni.”
Ha pedig január 17-én célba ér a Dakaron, sok ideje nem jut majd sikere megünneplésére. A francia már következő skalpját is eltervezte, ami majdnem egybeesik a kéthetes sivatagi küzdelemmel. Legújabb WRC-futamára, a Monte-Carlo Ralira nevezett be – az pedig két nappal a Dakar befutója után, január 19-én rajtol…