Malysz a 2000-as évek síugrásának megkerülhetetlen alakja, és Lengyelország egyik legismertebb sportolója volt, hiszen 39 világkupa győzelmet, négy világbajnoki címet és négy olimpiai érmet szerzett sportágában. 2011-ben, nem sokkal egy nagy bukását követően jelentette be visszavonulását, viszont karrierjének második szakasza még csak ekkor kezdődött, hiszen elkötelezte magát egy teljesen más sportág, a tereprali mellett. Persze láttunk már hasonló példát egy évtizeddel korábban, amikor Luc Alphand az alpesi síről váltott a Mitsubishi Dakar-projektjére, ami olyan jól sikerült számára, hogy 2006-ban meg is nyerte az autós összetettet.
Malysz is a japán márka autójával kezdett 2012-ben a dél-amerikai Dakaron, majd a következő két évet a Toyota Hilux volánjánál töltötte, a 2015-ös, immár negyedik sivatagi kalandjára pedig már egy SMG buggy-val vág neki. Ugyanazzal a Philippe Gache által épített technikával, amely idén két szakaszgyőzelemhez segítette Carlos Sainzt, ezúttal tehát már egy igazán ütőképes autó áll majd a rendelkezésére.
Persze eddig sem lehetett oka a panaszra, hiszen korábbi mindhárom Dakarját befejezte, ráadásul igencsak erős, és folyamatosan javuló eredményekkel. Debütáló szezonjában 37., a Toyotával töltött két évében pedig 15. és 13. lett, legutóbb két szakaszon is a legjobb tíz között végezve.
Az évről évre kitűzött új céljait eddig minden alkalommal elérte, most pedig egy újabb fokkal magasabbra tette a lécet a kétkerék-meghajtású buggy-val, amely az eddigiektől eltérő, agresszívabb vezetési stílust követel meg. Intenzív marokkói és lengyelországi tesztek előzték meg a januári éles bevetést, és persze azt is hozzá kell tennünk, hogy Malysznak a sílécekről kormányra és pedálokra való átállásban nagyszerű segítsége van a már a kilencedik Dakarjára készülő navigátor, Rafal Marton személyében, aki a verseny minden trükkjét és kihívását ismeri.
A síugró évei alatt a szó szerint és képletesen is magasan szárnyaló lengyelre a „wislai sas” becenevet ragasztották világszerte, és bár ezúttal csak jóval kisebb, ám hasonlóan veszélyes ugrásokra lehet képes a dűnék tetejéről, minden esélye megvan rá, hogy a szülővárosában megnyitott trófeakiállításán idővel egy „Dakar” emblémával ellátott díj is kerüljön a Lahtiban, Zakopanében, Innsbruckban és számos más síközpontban szerzett kupái és kristálygömbjei mellé.