2010-ben már megnyerted ezt az idénre újjáélesztett sorozatot. Mi jelentette a legnagyobb változást az akkorihoz képest a technika és az ellenfelek szempontjából?
Nem volt nagy változás, elsősorban az új autó által megkívánt eltérő beállítások megtalálása jelentett kihívást, na meg persze a kiforratlanságból fakadó temérdek technikai hiba, elsősorban az év első felében. A riválisok szintje az volt, mint korábban, sok nagyon jó versenyzővel és néhány kiemelkedővel, szerencsére nem sok úrvezető volt a mezőnyben.
Elég balszerencsésen alakult számodra a szezon, különösen a motorgondok miatt. Mi okozta ezt és sikerült-e végül teljesen megoldani? Mennyire voltak frusztrálók a sorozatos kiesések?
Folyamatos motorhibákkal küzdöttünk az első két versenyhétvégén, végül egy komplett motorcsere jelentette a megoldást. Ezen felül kétszer is ugyanaz az oldali féltengelyem tört el időmérő edzésen, és a váltó programozása is szeretett néha önálló életet élni, amin pl. majdnem elúszott silverstone-i dobogóm, de Spában is megküzdöttem vele. Az összes hiba az új fejlesztés és a kevés tesztkilométer eredménye, és úgy látszik, nagyon belenyúltam az autóválasztásnál – illetve nem is én választottam, a spanyolok ezt rendelték hozzám átadáskor. Elnézve, hogy a SEAT Sport mennyi időt töltött el az autóm fölött az egyes versenyhétvégéken, azt hiszem, ebben a tekintetben mindenképp rekorderek voltunk. Életem legpocsékabb szezonja volt, összesen ennyi technikai hibám nem volt eddig talán, mint 2014-ben.
Tízedik lettél a bajnokságban, egy dobogóval. Mennyi teljesült az elvárásokból?
Ahogy azt a szezon elején is elmondtam a cél az volt, hogy a bajnokságért harcoljak, így semmi nem teljesült az elvárásokból.
Volt néhány szép felzárkózásod a mezőny végéről. Melyik futamról vannak a legszebb emlékeid?
Nincsenek igazán szép emlékeim, mert szinte minden hétvége más és más hiba miatt ment a levesbe. Az, hogy 10-15, vagy Monzában 21 helyet jövök előre csak gyógyír a szenvedésekre, az elúszott pontokat, a feleslegesen beletett munkát, az elköltött pénzeket nem hozza vissza. Legfeljebb élteti bennem a reményt, hogy még mindig tudok versenyezni, még ha idén félig hátrakötött kézzel kellett is helytállnom a folyamatos technikai hibák miatt.
A B3 Racing új csapatként érkezett a sorozatba - sikerült felnőniük a feladathoz? Tudtatok korábbi tapasztalatokat hasznosítani?
Ahogy telt a szezon, úgy kovácsolódott egyre jobban össze a B3 Racinges alakulat, pedig a technikai hibák megoldhatatlansága pont ellene dolgozott az egység kialakulásának. Büszke vagyok a srácokra, mert minden helyzetben számíthattunk rájuk Edinával, amit pedig az önhibámon kívüli spái törést követően összehoztak, hogy másnapra ismét a rajtrácson lehessek, az előtt le a kalappal.
Lehet tudni valamit a jövő évi tervekről? Marad a SEAT Leon Eurocup vagy más is kilátásban van?
Mindenképp túraautóban folytatom, de hogy pontosan hol, az még nem eldöntött. A csapattal közösen keressük a legjobbnak tűnő megoldást.