Idén azonban már magasabbra tette a lécet Habsburg Ferdinánd. A 2013-as év Rotax Max Junior gokartos magyar bajnoka ugyanis a Formula Renault 1.6 Észak-Európai szériájában próbál szerencsét, a nagy múltú osztrák Lechner Racingnél, ahol annak idején Kesjár Csaba is versenyzett. Azonban nem a csapat megszokott piros-fehér színeiben.
Ferdinand egészen egyedi módját választotta a bemutatkozásnak. Autóját egy neves svájci művészpáros, Lang/Baumann tervezte és festette, versenyautótól szokatlan külsőt kölcsönözve az alkotásnak. Az ART/Car 01 fantázianéven futó különleges autó ünnepélyes bemutatójára Bécsben került sor, melynek házigazdája az osztrák F1-es szakkommentátor, Ernst Hausleitner volt. Az eseményen tiszteletét tette szakértőtársa, az egykori Forma-1-es pilóta, a megbízhatósági világbajnokságban a Toyota gyári csapatánál versenyző Alexander Wurz is, aki mentorként terelgeti Ferdinand útját céljai megvalósítása felé.
"Azon dolgozom, hogy minél közelebb kerüljek a célomhoz, azaz, hogy Forma-1-es versenyző váljon belőlem, melyben mentorom, Alex Wurz is támogat. Autósport nélkül nem tudnám a magam útját járni. Ebben különbözöm a többiektől, és az ArtCar-nak nevezett műalkotás okán is, amilyenre az autómat terveztem. Az emberek többségének a Habsburg nevet hallva a történelem és a Monarchia jut eszébe, amit tiszteletben tartok, és tisztában vagyok vele, hogy mekkora felelősséggel jár. De azt szeretném, ha egyszer a Habsburg nevet az autósporttal kötnék majd össze."
A 16 éves versenyző pedig jó úton halad álmai megvalósítása felé. Élete első formaautós versenyhétvégéjén, melyet a hollandiai Zandvoortban rendeztek, minden várakozást felülmúlt.
"Az első Formula Renault 1.6-os versenyhétvégém remekül sikerült" - meséli Ferdinánd. " Az időmérőn a harmadik időt autóztam, így onnét vághattam neki az első futamnak. Nagyon kemény volt. Olyan versenyzők vettek körül, akik jelentős formaautós tapasztalattal rendelkeztek. Rengeteg mindent kellett megtanulnom: hogyan kell jól elrajtolni, hogyan kell előzni" Az első futamon végül a hetedik helyen értem célba, de már tudtam, hol tudok majd javulni a következő versenyen. A második futamnak a negyedik pozícióból vágtam neki. Végre sikerült jó rajtot fognom, az első kanyarban harmadikként fordultam el, és egy nagyon gyors kör után sikerült feljönnöm a második helyre, ugyanis a második kör első kanyarjában külső ívről megelőztem az előttem autózó pilótát. Nagyszerű érzés volt, és azt hiszem, remek előzés. Sikerült felzárkóznom az élen autózó csapattársamra. Rendkívül boldog voltam, hogy már az első versenyhétvégémen felállhattam a dobogó második fokára. Hálás vagyok a csapatomnak, a versenymérnökömnek, az edzőmnek, a menedzseremnek , és persze a családomnak, aki."
Habsburg Ferdinánd emellett a gokartozással sem hagyott fel. Idén egy magasabb géposztályban , a DD2 kategóriában indul a magyar, az osztrák és a közép-kelet európai bajnokságokban, a Kálmán Motorsport - Speedworld Academy színeiben.
Ha pedig épp nem a versenypályán rója a köröket, akkor is folyamatosan edz. Elnézve tehát a Habsburg-sarj elszántságát és kitartását, jó úton halad álma megvalósítása, a Forma-1 felé.
Legközelebb most hétvégén, Kecskeméten, a Magyar Gokart Bajnokság 3. fordulóján láthatja versenyezni a közönség, következő Formula Renault futamára pedig június 1-jén kerül majd sor a legendás spa franchorchamps-i pályán, a World Series by Renault széria betétfutamaként.