Gumik
A gumik hibásak az esős versenyek haláláért?
Egy ideje megszokhattuk, hogy szakadó esőben, vagy pályán álló víz esetén nem láthatunk száguldani F1-es autókat - bár a biztonsági autós rajtot eltörölték, kérdés, miért gyártanak esőgumikat?
részletekMit hozhatnak a 2017-es szabályváltozások?
Az idény csaknem fele még hátravan, de a szünetet kihasználva a következő évre tekintünk előre. Autók kinézete, gyorsulás, előzések, gumik és motor – ezen szempontokat vesszük sorra a Sky Sports cikke alapján.
részletekA csapatok a Pirellire hagyják a gumiválasztást
Legalábbis a szezon elején - ugyanis az első tengerentúli futamokon használt keverékeket már akkor ki kellene jelölniük az F1-es csapatoknak, amikor egy métert sem tettek az új autóikkal.
részletekA Pirellinél véget ért a 2016-os szezon
Legalábbis ami a hátralevő versenyeken elérhető gumikínálatot illeti: ezúttal az olasz cég nem vesződött, és egyszerre hozta nyilvánosságra az utolsó, Brazíliában és Abu Dhabiban elérhető opciókat.
részletekRadikális változásra van szükség gumik terén?
2017-ben új szabályok jönnek az F1-ben, amit nagyszerűen ki lehetne aknázni a teljesen szabad gumiválasztással - megadva a kiscsapatoknak az esélyt az agresszív stratégiákra.
részletek„Csodálatos és élvezetes” lesz jövőre az F1
Pontosan ezeket a jelzőket használta az az érintett, aki a legnagyobb részt veszi ki a 2017-es változásokból: a Pirelli nagyobb gumijai több másodpercet fognak gyorsítani az autókon.
részletekHamilton ultra-ultra-ultra-ultralágy gumit akar
Hiába vannak jó esélyei a Monacói Nagydíj megnyerésére, Lewis Hamiltont mégsem hozza lázba a verseny, hiszen egyhangú körözgetésre számít. Szeretné, ha a sport tenne valamit a több bokszkiállás érdekében.
részletekA gumiháború lenne a kulcs az izgalomhoz?
Az F1 korábban két szezon erejéig szereplő portugál pilóta, a jelenleg WTCC-ben nyomuló Tiago Monteiro szerint igen, ahogyan más ötleteket is felhozott a sportág látványosságának fokozására.
részletekWilliams: A csapatok nyerhetnek a gumiteszteléssel
Öt istálló ajánlotta fel, hogy segíti az abroncsszállító Pirellit a 2017-es gumik fejlesztésében. Pat Symonds a Williamstől azt részletezte, ez milyen előnyökkel járhat a közreműködő F1-es csapatok számára.
részletekWTCC: Mi állt a hibás gumiválasztás hátterében?
A Honda és a Citroen egyaránt rossz lóra tett, amikor slick abroncsokkal álltak rajthoz az első hungaroringi futamon - a pilóták később után elmagyarázták, miért döntöttek így.
részletekMár pályán is tesztelték a 2017-es F1-es gumikat
Noha az idei rendkívüli gumitesztek engedélyezését csak most fogadták el, a Pirelli eddig sem ült tétlenül, és GP2-es autókon már kipróbálta a jövő évi F1-es abroncsok tervezetét. Ám még sok munka van hátra, és külön figyelmet kell szentelni az esőgumiknak is.
részletekMegkezdődhet a tesztelés a következő évre
Az F1 gumiszállítója eddig visszatartotta azokat a próbaabroncsokat, amelyek a 2017-es szélcsatornás tesztekhez kellettek volna: most végre megkapták őket az alakulatok, így indulhat a munka.
részletek