Halálos balesetet szenvedett egy 14 éves motoros Jerezben
https://formula.hu/parc-ferme/21534
Tragédia történt az Andalúz Supersport 300-as bajnokság hétvégi jerezi fordulóján: a vasárnapi versenyen életét vesztette Marcos Garrido Beltrán - írja a p1race.hu. A 14 éves motoros, aki a Cardoso Racing színeit képviselte a sorozatban, a második és a harmadik kanyar közötti balesetben volt érintett, amely során bukott, s a hírek szerint egy másik versenyző már nem tudta őt kikerülni.
Az incidens után a futamot azonnal félbeszakították, hogy az orvosi csapat beavatkozhasson, ám hiába szállították kórházba a fiatal versenyzőt, életét már nem tudták megmenteni. Az Andalúz Motoros Szövetség közleményben fejezte ki részvétét Garrido családja és barátai felé.
Jos Verstappen: Max akkor marad a Red Bullnál, ha látja értelmét
https://formula.hu/parc-ferme/38891
Max Verstappen édesapja, a fiával kapcsolatban rendszerint markáns álláspontot képviselő Jos a német Sky-nak nyilatkozva nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a négyszeres világbajnok elhagyja a Red Bull csapatát – amit egyébként egy minapi megszólalásában Christian Horner csapatfőnök kizártnak tartott.
Hogy felmerülhet-e, hogy a legjobb autó megszerzése érdekében Verstappen eligazol? „Bármi lehetséges” – mondta erre Jos Verstappen. „Maradhat a Red Bullnál, ha látja értelmét. Az a célja, hogy képes legyen futamokat nyerni. Ha úgy gondolja, hogy ez a Red Bullnál már nem lehetséges, akkor nem kizárt a váltás.”
Az idősb Verstappen a célt is megfogalmazta: „A Red Bullnak olyan autót kell építenie, amit már nem olyan nehéz vezetni. Ha megnézzük a 2024-es év második felét, nem lehetünk optimisták. A Red Bull előtt nagy feladat áll 2025-ben.”
Az FIA elnöke beleállt a brit sajtóba: „A világ igazságtalan!”
https://formula.hu/parc-ferme/38890
Az FIA elnöke, Mohammed ben Sulayem ismét reagált a személyét és ténykedését ért kritikákra, ezúttal a Szaúd-Arábiában zajló Dakar helyszínén nyilatkozott a sajtónak arról, hogy rosszul érintik a brit média általa támadásnak vélt megnyilatkozásai: „Három éve kritizálnak engem. Érdekel ez engem? Azért választottak meg, hogy a médiára hallgassak? Nem.”
„Szeretem a jó médiát, a pozitív médiát, és ha esetleg hibázom, akkor jöjjenek és kritizáljanak objektíven” – mondta Ben Sulayem, aki ezt követően összekapcsolta személyét a Dakarnak otthont adó Szaúd-Arábiával is. A nyilatkozat homályossága miatt egyébként a brit Autosport egyértelműsítést is kért az FIA-tól.
Amikor megkérdezték, méltánytalannak érzi-e a kritikákat, az elnök így felelt: „Igazságtalan. De a világ igazságtalan. Szaúd-Arábia sokat fektetett be. Ha megnézed a brit média egy részét, akkor Szaúd-Arábia ellen vagy ellenem fordulnak. De egy dolgot mondanék nekik, nézzék csak meg a Brit Nagydíjat. Brit Nagydíj a neve? Nem, ez a Qatar Airways Brit Nagydíj. Akkor vegyék ki onnan a büdzsét, vegyék ki belőle a pénzt!”
„A saját s*ggét akarja fedezni a Mercedes Bottasszal”
https://formula.hu/parc-ferme/38889
Tartalékversenyzőként tér vissza régi csapatához, a Mercedeshez Valtteri Bottas. A finn pilóta azután szorult ki az F1 mezőnyéből, hogy csapata, a Stake nem hosszabbította meg a szerződését a 2024-es szezon végén. Legfőbb feladata 2025-ben a németeknél az lesz, hogy segítse a száguldó cirkuszban debütáló fiatal pilótát, Andrea Kimi Antonellit. Az ex F1-es pilóta Juan Pablo Montoya szerint viszont egy fontosabb oka is van annak, hogy a Mercedes visszafogadta Bottast.
„Kimi Antonelli az érme másik oldala: az egyik legjobb csapat reflektorfényében van, egy olyan csapattárs mellett, aki remek munkát végez. És úgy beszélnek róla, mint a következő Max Verstappenről. Ha nem teljesít jól, az kemény lesz.”
„Én úgy értelmezem, hogy Bottasszal a Mercedes a saját s*ggét akarja fedezni. Egy biztonsági hálóként szolgál, akire számíthat a Mercedes, ha nem működnek a dolgok Antonellivel. És ezt ő is tudja” – idézi a kolumbiai szavait a racingnews365.com szaklap egy spanyol nyelvű oldalra hivatkozva.
Bottas korábban egy interjúban úgy nyilatkozott, hogy noha fájdalmas feladat lesz, de igyekszik mindenben segíteni Antonellit a német istállónál, és átadni neki minden tudását.
A McLaren kötelékében köthet ki De Vries
https://formula.hu/parc-ferme/38888
Miután az Alpine bejelentette Ryo Hirakawa szerződtetését a teszt- és tartalékpilóta pozíciójába, üresen maradt a McLaren ezen posztja. Egy versenyző, aki kamatozhat a japán pilóta távozásából a franciákhoz, Nyck de Vries lehet.
„Átnézzük a tesztprogramunkat és értékelünk pár versenyzőt. Nyck az egyikőjük. A lehetséges pozíció a szimulátorpilóta, tesztpilóta és az abroncsok tesztelője. Sajnos nekem nem engedik, hogy én csináljam ezeket, úgyhogy mások után kell néznünk” – viccelődött a Viaplaynek nyilatkozva Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója.
„Nyck egyértelműen egy remek tehetség, meg szeretnénk nézni, hogy újra tudjuk-e éleszteni vele a kapcsolatot. Jó munkát végzett, meglátjuk, mi lesz.”
De Vries jelenleg a Toyota csapatában versenyez a WEC szériájában, valamint a Mahindra istállóját is erősíti a Formula-E-ben. Az F1-ben 11 futamnál rajthoz álló versenyző a tavalyi év vége felé már tesztelt a McLarennel, a csapat 2022-es autóját vezette. Korábban 2010 és 2019 között a McLaren fiatal pilótákat támogató programjának tagja volt.
Ezen a pályán rendezhetik meg a Dél-afrikai Nagydíjat
https://formula.hu/parc-ferme/38886
Egy afrikai verseny hiányzik, hogy a Formula-1 valódi világbajnoksággá váljon mind az öt kontinensen, a legkomolyabbnak tűnő jelentkező a kontinensen pedig Dél-Afrika, ahol 1993-ig tartottak már nagydíjat. Az ország sportminisztere, Gayton McKenzie már bejelentette, versenyt akarnak rendezni 2027-ben, vagy akár 2026-ban.
Egyelőre nincs kiválasztott helyszín a versenyre, de Fokváros, amely 2023-ban a Formula-E-t fogadta, pályázni tervez a rendező pozícióra. A FE-futamot is promótáló Cape Town Grand Prix SA a helyszínt is kijelölte: az óceánparttól pár lépésre, Green Point városrészben, a DHL Stadium körül alakítanák ki az 5,7 kilométeres városi pályát. A dél-afrikai BusinessTech egy alaprajzot is lehozott – ez lényegében a Formula-E 2,9 kilométeres nyomvonalán alapszik, annak meghosszabbítása.
A jelentkezőnek azonban városon, országon és kontinensen belül is van kihívója. Fokvárosban, a Fisantekraal repülőtér közelében állandó versenypálya épül, az ország másik metropolisza, Johannesburg pedig a korábbi helyszínre, Kyalamiba vinné vissza a Dél-afrikai Nagydíjat. Mindeközben Ruanda arra törekszik, hogy náluk, és ne Dél-Afrikában rendezzék meg a kontinens Formula-1-es versenyét.
Fotók: így áll most a Hungaroring átalakítása
https://formula.hu/parc-ferme/38887
Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy augusztusban a megszokott színvonalon lehessen lebonyolítani az F1-es hétvégét.
A Hungaroring most közölt néhány adatott a munkálatokkal kapcsolatban:
- Bedolgoztak 23 785 m3 betont
- Beépült 7 604 tonna betonacél
- Visszatöltötték a földet a paddock-épület körül, ezzel itt a nagytömegű földmunkák befejeződtek
- A paddock- épület egyes területein már a 2. emelet függőleges szerkezet készítése zajlik
- Főlelátón az előregyártott vasbeton lelátógerendák 100 %-át, a lelátóelemek közel 50%-át elhelyezték, a lépcsőelemek elhelyezése zajlik
- 759 m2 falazott szerkezet megépült
- A pályacsíkot körülvevő területen 22 km védőcsövet és 80 km béléscsövet helyeztek el, ebbe 20 km erősáramú kábelt húztak be
- A depó erősáramú rendszere elkészült, a gyengeáramú rendszerek készültsége 90%
„Ideges leszek, amikor F1-et nézek” – Montoya
https://formula.hu/parc-ferme/38885
Juan Pablo Montoya soha nem rest nyíltan beszélni a száguldó cirkuszt érintő témákról – ezúttal a sport britek iránti elfogultságáról alkotott véleményt.
„Ideges leszek, amikor F1-et nézek, annyira elfogultak a brit versenyzők irányába. Azt állítják magukról, hogy semlegesek, valójában viszont nem azok. Jól szórakoztam Verstappen nyilatkozatán, amikor azt mondta, hogy rossz útlevele van az F1-hez, miközben európai. Akkor képzeljék el mennyire nehéz lehet ez kolumbiaiként” – jelentette ki Montoya, aki 2001 és 2006 között, összesen 95 nagydíjhétvégén vett részt az F1-ben.
Verstappen keresett a legjobban 2024-ben, Norris kapta a legtöbb bónuszt
https://formula.hu/parc-ferme/38884
Összeállította a legjobban fizetett Formula-1-es versenyzők 2024-es listáját a Forbes, számításba véve az alapfizetéseket és az eredményességért járó bónuszokat is. A lista élén Max Verstappen található, aki 60 millió dolláros alapfizetésével is vezetne, emellé azonban 15 millió bónusz járt nyolc nagydíjgyőzelemért és a világbajnoki címért, így kapjuk meg a 75 millió dolláros jövedelmet.
Lewis Hamilton 57 millió dollárral második a listán, annak ellenére, hogy a vb hetedik helyezésével statisztikailag pályafutása leggyengébb szezonját zárta – ezt tükrözi a csupán 2 milliós bónusz. A bajnoki ezüstérmes, Lando Norris harmadik a listán 35 millió dolláros fizetséggel: csupán 12 millió dollár alapfizetés mellé 23 millió dollárt tett zsebre, jócskán a legmagasabb bónuszt. Fernando Alonso (27,5 millió dollár), Charles Leclerc (27 millió dollár) és George Russell (23 millió dollár) követi őket.
Bónuszt tekintve a McLaren fizetett legbőkezűbben, Lando Norris (23 millió dollár) után Oscar Piastri következik (17 millió dollár), csak őt követi Max Verstappen (15 millió dollár), majd Charles Leclerc (12 millió dollár).
Mint minden esetben, ha pilótafizetésekről van szó, lábjegyzetként be kell szúrni, hogy a fent szerepelt számok csak becslések. A Forbes-ról révén szó azonban alapos kutatómunka előzte meg a publikálást, a szerző megemlíti, hogy pénzügyi dokumentumokat, jogi iratokat, sajtóbeszámolókat és saját belsős információkat is felhasználtak.
A legjobban kereső tíz F1-es versenyző 2024-ben:
Versenyző | Alapfizetés | Bónusz | Összesen | |
1 | Max Verstappen | 60 millió $ | 15 millió $ | 75 millió $ |
2 | Lewis Hamilton | 55 millió $ | 2 millió $ | 57 millió $ |
3 | Lando Norris | 12 millió $ | 23 millió $ | 35 millió $ |
4 | Fernando Alonso | 24 millió $ | 3,5 millió $ | 27,5 millió $ |
5 | Charles Leclerc | 15 millió $ | 12 millió $ | 27 millió $ |
6 | George Russell | 15 millió $ | 8 millió $ | 23 millió $ |
7 | Oscar Piastri | 5 millió $ | 17 millió $ | 22 millió $ |
8 | Sergio Perez | 12 millió $ | 7,5 millió $ | 19,5 millió $ |
9 | Carlos Sainz | 10 millió $ | 9 millió $ | 19 millió $ |
10 | Pierre Gasly | 10 millió $ | 2 millió $ | 12 millió $ |
Nem volt igaz Max Verstappen gyerekkori benzinkutas sztorija?
https://formula.hu/parc-ferme/38883
A korábbi években jó pár (rém)történet hangzott el Max Verstappen szájából arról, milyen keményen fogta őt édesapja, amikor gokartosként szárnyait bontogatta. A sztorik alapján Jos Verstappen állandó lelki nyomás alatt tartotta fiát, büntetésből nem beszélt vele, és előfordult, hogy odaütött a sisakjára. Az egyik legemlékezetesebb sztori pedig az volt, mikor egy gokartos kiesést követően egy benzinkúton hagyta a fiatal Maxot. Jos Verstappen állítja, ez az epizód sosem történt meg.
„Itt az idő tisztázni ezt a sztorit. Az igazság az, hogy nem hagytam ott őt, csak nem beszéltem vele egy hétig. Túl kemény volt? Max szerint nem. Ő úgy érzi, hogy a magatartásom jobban felkészítette őt a Formula-1-re. Ezért nem okozott neki gondot az sem, hogy Helmut Markót kezelje, akit különösen kemény emberként ismernek. Azt is értékeli, hogy állandóan száraz gumikkal kellett edzenie a gokarttal vizes pályán. Csak a hálát érzem, amikor a gyerekkora kerül szóba” – beszélt arról az F1-Insidernek Jos Verstappen, mi történt sok éve az olaszországi benzinkúton.
A benzinkutas sztoriról Max Verstappen beszélt először néhány évvel ezelőtt: elmondta, a gokartbalesetet követően az autóban magyarázkodott apjának, aki először csendre intette, majd megállt egy benzinkúton, és kitette az autóból. Az akkor 14 éves Verstappent édesanyja vette fel, aki pár perccel mögöttük jött az autópályán. Időközben azonban Jos is visszatér – Verstappen szerint csak azért, mert akkori barátnője, aki szintén az autóban utazott, jobb belátásra térítette.
Arról Verstappen is beszélt, a 17 órás út folytatásán apja egy szót sem szólt hozzá, majd egy hétig nem beszélt vele. Ha úgy nézzük, Jos Verstappen valóban nem hagyta ott a fiát a benzinkúton, hiszen nemsokára visszament érte…
„Verstappen megakadályozta volna Sainz érkezését a Red Bullhoz”
https://formula.hu/parc-ferme/38882
Nem dúskált a nagycsapatok ajánlataiban Carlos Sainz azok után, hogy eldőlt, hogy Lewis Hamilton szerződtetése miatt távoznia kell a Ferraritól: a Mercedes és a Red Bull sem érdeklődött igazán komolyan iránta, amit a végül a Williamsnél kikötő spanyol el is ismert, hogy nehezen tudott megérteni. A Red Bullt irányító Christian Horner ugyanakkor nemrég arról beszélt, hogy igenis fontolóra vették Sainz szerződtetését és az opció nyitott is a jövőre nézve, de inkább saját juniorjaiknak szavaztak bizalmat Liam Lawson előléptetését és Isack Hadjar majdani debütálásával. Sokak szerint azonban Sainz problémákat okozhatott volna Max Verstappen oldalán, akivel anno a bemutatkozásukkor csapattársak voltak a Toro Rossónál bő egy évig – éppen emiatt az ex-F1-es pilóta, Juan Pablo Montoya is úgy véli, hogy a regnáló világbajnok meggátolta volna a spanyol leigazolását:
„Biztos vagyok benne, hogy Max Verstappen megakadályozta volna, hogy Carlos Sainz a Red Bullhoz érkezzen, hogy a csapaton belüli versengés ne legyen nehéz, noha ezt személyesen nem tudom megerősíteni” – mondta el Montoya a asasDeApuestas.bet hasábjain. „Amikor csapattársak voltak a Toro Rossónál, a kapcsolatok igencsak rázós volt. Nem vagyok biztos benne, hogy Max újra meg akart volna ezzel birkózni. Eléggé megnehezítette Max Verstappen életét. Szóval ha úgy tudod irányítani, hogy ki üljön az autóban, mint Max, nem akarnád lábon lőni magad, nem igaz? De ez nem arról szól, hogy félne, hanem arról, hogy okos. Miért tennéd az életedet szükségtelenül nehézzé és teremtenél nehezebb környezetet?”
Az apriliás csapatok nyitják a MotoGP-s bemutatók sorát – itt az összes időpont
https://formula.hu/parc-ferme/38881
Nem kell már sokat várnunk rá, hogy a csapat- és motorbemutatókkal felébredjen téli álmából a MotoGP: már január közepén elkezdik leleplezni az idei festéseket. A sort 14-én, azaz jövő kedden az Aprilia szatellitcsapata, a Trackhouse nyitja, két nappal később pedig jön a noalei márka gyári alakulata, akiknek az eseményén az is kiderülhet, hogy Jorge Martin használni fogja-e a világbajnoknak járó #1-es rajtszámot.
Marc Marquez és Francesco Bagnaia gyári Ducatiját január 20-án pillanthatjuk meg, míg a KTM és a Yamaha egy füst alatt intézi majd a gyári és a partnercsapata bemutatóját – utóbbi esetén ez a Ducatitól átcsábított Pramac Racinget jelenti. A legtovább a két hondás istállóra kell majd várnunk: az LCR konkrétan csak az első, sepangi teszt után, egy nappal a nagy bangkoki MotoGP-s idényindító esemény előtt rántja le a leplet a versenygépeikről.
Az alábbiakban mutatjuk az összes bemutató dátumát, kiegészítve a tesztversenyzőket, az újoncokat és a kedvezményezett gyártók (jelen állás szerint a Yamaha és a Honda) állandó motorosait felvonultató shakedown és a két hivatalos teszt időpontjaival. A MotoGP szezonja február 28-március 2-án rajtol a Thaiföldi Nagydíjjal.
Csapatbemutatók és tesztek – a MotoGP 2025-ös előszezoni menetrendje:
Január 14.: Trackhouse Aprilia
Január 16.: Aprilia Racing
Január 18.: Gresini Ducati
Január 20.: Ducati Team
Január 25.: VR46 Ducati
Január 30.: Red Bull KTM és Tech3 KTM
Január 31.: Monster Yamaha és Pramac Yamaha
Január 31-február 2.: Shakedown-teszt, Sepang
Február 1.: Honda HRC
Február 5-7.: Sepangi hivatalos teszt
Február 8.: LCR Honda
Február 9.: MotoGP-s szezonindító esemény, Bangkok
Február 12-13.: Burirami hivatalos teszt
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Hülkenberg: Hamiltonnak volt egy gyengébb pillanata Katarban
https://formula.hu/parc-ferme/38878
Az F1-es Katari Nagydíj hétvégéjének érdekes történetszála volt Lewis Hamilton több roppant pesszismista nyilatkozata, melyekben arról beszélt, hogy már nem gyors többé, sőt kollégánknak azt mondta, hogy olyan tényezők hátráltatják, melyeken nem lehet már változtatni. A mezőny harmadik legidősebb versenyzője, Nico Hülkenberg, aki egész pályafutását Hamiltonnal együtt töltötte az F1-ben, megvédte a hétszeres világbajnokot: szerinte mindenkinek vannak gyengébb pillanatai.
„Ez csak az időzítésről szól, őszintén szólva szerintem ez csak egy gyenge pillanat volt” – idézi Hülkenberget a RacingNews365. „Csalódott volt egy gyenge kvalifikáció után, és nyilván nem ismerem a részleteket, mindenesetre George ellen harcolt, aki egy nagyon gyors és komplett versenyző. Nagyon erős teljesítményt nyújtott, szóval versenyzőként, még ha olyan tapasztalt is vagy, mint Lewis, ez megviselhet és bosszanthat.”
„Mindannyian szeretnénk kihívást jelenteni a csapattársain számára legyőzni őket” – folytatta Hülkenberg. „De láttátok Las Vegasban, Lewis most is mennyire jó, a 10. helyről jött fel. Soha nem szabad őt lebecsülni, még mindig remekül teljesít.”
Túlságosan sérült a Daciája, Loeb nem folytathatja a Dakart
https://formula.hu/parc-ferme/38880
Újabb nagyágyú számára ért véget a 2025-ös Dakar Rali: azok után, hogy hétfőn a címvédő Carlos Sainz volt kénytelen feladni a viadalt, kedden Sebastien Loeb iratkozott fel a korai kiesők listájára. Loeb a keddi szakasz 12. kilométerénél bukott nagyot – az esetről készült videót itt mutattuk –, és bár a kilencszeres ralivilágbajnok folytatni tudta a versenyzést, a célba beérkezve az FIA technikai delegáltjai vizsgálatnak vetették alá a Dacia Sandridert, hogy a francia klasszis biztonságban tudja-e folytatni a versenyt.
Nos, a szervezők késő esti közleménye szerint az autó és annak bukócsöve túlságosan is megsérült a balesetben, így Loeb és navigátora, Fabian Lurquin nem folytathatja a Dakart. Ez azt is jelenti, hogy az 50 éves legenda kilencedik nekifutásra sem tudja megnyerni a legendás terepraliversenyt.
Azt, hogy mi történt az idei Dakar eddigi napjai során, az alábbi videónkban foglaltuk össze:
Repülő ütközött teherautóval: Döbbenetes baleset az Africa Race-en
https://formula.hu/parc-ferme/38879
Egy egészen elképesztő incidens miatt kellett félbeszakítani az eredeti Dakar-útvonalon zajló Africa Eco Race mai, a mauritániai Benichar és Amodjar közötti szakaszát. A szervezők közlése szerint egy a versenyrendezőkhöz tartozó kisrepülőgép egyelőre ismeretlen okokból felszállás közben nekiütközött egy a versenyzőket üzemanyaggal ellátó teherautónak.
A balesetben egy motoros, Andrea Perfetti súlyosan megsérült: az olasz versenyzőt a szervezők közlése értelmében a helyszínen ellátták, majd helikopterrel a legközelebbi kórházba szállították.
Newey két hónap hátrányból kezdi a tervezést
https://formula.hu/parc-ferme/38877
Az F1-es csapatok a múlt héten megkezdhették a munkát a 2026-ra szánt autókon, azonban a száguldó cirkusz sztártervezőinek egyike (talán mindannyiuk közül a legnagyobb) egyelőre még nem dolgozhat, hiszen a Red Bulltól távozó Adrian Newey csak márciusban állhat munkába új csapatánál, az Aston Martinnál.
A brit tervező nemrég egy podcastben elmondta, hogy bár azt természetesen nem akadályozhatta meg a Red Bull, hogy gondolkodjon az új autón, a tervezőeszközökhöz nem fér hozzá, így „két hónap hátrányba” került, ahogy mondta. „Az Aston a lehető legjobban akar teljesíteni 2025-ben, de én a 2026-os nagy szabályváltozásokra fókuszálok, hiszen csak március 2-án kezdek” – mondta Newey, majd részletezte a rá váró kijívásokat:
„A szabályozások olyan irányt vettek, hogy igazán nagy szükséged van egy CAD-rendszerre is, hogy átlásd az összes keretet, annyira le vannak szabályozva a dolgok. De emellett meg kell ismernem egy új csapatot, meg kell ismernem az összes ottani srácot és lányt, és azt, hogy hogyan dolgozunk együtt” – mondta a Red Bullt közel húsz év után elhagyó mérnökzseni.
Sötétebb lesz az idei Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/38876
Az olasz AutoRacer beszámolója szerint az előző két évben látottnál sötétebb árnyalatú lesz az új Ferrari, melyet (legalábbis a festést) először az F1 közös londoni bemutatóján mutatnak meg hivatalosan február 18-án – de a 677-es kódjelű autón nem lesz annyira intenzív a szín, mint a Ferrari 1000. versenyén, a 2020-as Toszkán Nagydíjon használt dizájn, mely az alábbi képen látható.
A lap azt is kiemeli, hogy a minimumsúly megemelése azt is jelentheti, hogy kevesebb festetlen karbonelemet látunk majd az egyes autókon – de ezzel azért érdemes megvárni a tényleges versenygépek leleplezését…
A Ferrari egyébként saját bemutatót is tart egy nappal a londoni eseményt követően.
Videón Loeb balesete a 2025-ös Dakar Ralin
https://formula.hu/parc-ferme/38875
Carlos Sainz vasárnapi borulása után kedden egy másik legenda, Sebastien Loeb is összetörte az autóját a 2025-ös Dakar Ralin. A francia legenda hétfőn elképesztő tempót diktált, és kedden is nagy lendülettel kezdett, de 12 kilométer után eldobta a Dacia Sandridert. Tovább tudott menni, de már egy órát órát veszített a nap közepén.
„Elég egyértelmű, hogy miért váltunk Mercedesre” – Oakes
https://formula.hu/parc-ferme/38874
Oliver Oakes, az Alpine tavalyi szezon közben kinevezett csapatfőnöke szerint teljesen logikus lépés a részükről Mercedes motorra váltani a 2026-os szezontól kezdődően.
Az Alpine nagy port kavaró döntést hozott, amikor a csapat vezetése bejelentette, hogy 2025 végén leállítja az F1-es erőforrásaival kapcsolatos tevékenységeit Viry-Chatillonban – Flavio Briatore és Oliver Oakes azonban végig kiálltak a döntés mellett.
Sőt, Oakes véleménye szerint nem is kérdés, hogy ez a megfelelő út: „Szerintem elég egyértelmű. A mostani szabályrendszerben végig ők voltak a benchmark. Azok a csapatok, akik a Mercedes erőforrásait használják, versenyképesek tudnak lenni és ott vannak az élen. A mi csapatunknak is jó lehetőség ez, hiszen összehasonlítási alapként szolgál majd számunkra.”
Itt a vége: Sainz kiesett a Dakarról
https://formula.hu/parc-ferme/38873
Rémálomszerűen indult a 2025-ös Dakar Rali a címvédő Carlos Sainz számára, aki a vasárnap-hétfői 48 órás szuperszakasz első felvonása során felborult a Ford Raptorral. Bár ezt követően folytatni tudta még a versenyt, az autó jelentős sérüléseket szenvedett, hétfőn pedig navigációs problémák és defekt is nehezítette a négyszeres győztes életét, aki a célban úgy fogalmazott, hogy az esélyei gyakorlatilag el is szálltak a végső sikerre.
Nos, ez hétfő estére hivatalossá is vált, csapata, az M-Sport ugyanis közleményben jelentette be, hogy az autó sérülései miatt feladják a versenyt. Maga Sainz így értékelte az incidenst: „Csak felborultam a dűnék között. Nagyon mély volt, és elkalkuláltam, mennyire mély. Ez egy olyan verseny, amely bármelyik pillanatban kifoghat rajtad” – idézi a DirtFish a spanyolt, akinek kiesése után Mattias Ekström áll a legjobban a Ford pilótái közül: a svéd 13 perces hátránnyal az ötödik.
Időmérőpartnert vált az F1: visszatér a TAG Heuer
https://formula.hu/parc-ferme/38872
Még tavaly októberben jelentette be a Formula-1, hogy évtizedes megállapodást kötöttek a világ vezető luxusmárka-csoportjával, az LVMH-val. Már akkor valószínűsíthető volt, hogy mivel a TAG Heuer is hozzájuk tartozik, a cég leváltja majd a Rolexet az F1 hivatalos időmérőpartnereként, s ezt hétfőn hivatalosan meg is erősítették.
A TAG Heuer korábban 1992-től 2003-ig már volt a száguldó cirkusz hivatalos időmérőpartnere, de maga a márka már jóval korábban megjelent támogatói szinten a Formula-1-ben: többek között a Ferrarival és a McLarennel is együttműködött anno a vállalat. Amely amúgy eddig is jelen volt a királykategóriában a Red Bull és a Monacói Nagydíj szponzoraként. A TAG Heuer a közleményében úgy fogalmazott, a 2025-től induló partnerséggel nem egyszerűen vissza-, hanem hazatértek az F1-be.
They say you can’t turn back time. But we just did.
— TAG Heuer (@TAGHeuer) January 6, 2025
From the golden age of racing to the cutting-edge circuits of today, TAG Heuer has played an integral part in the world of motorsport, embodying precision and an unwavering commitment to excellence. The first watch brand to… pic.twitter.com/xVWJJKt09o