DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 10. szerda

Raikkönen tűzoltónak állt Malajziában - na, ebből mi lesz?

Na, ez mi akar lenni? A Kuala Lumpur-i tűzoltóság leckéket ad a Ferrari pilótájának a lángok megfékezésének tudományából? Már várjuk a videót, mert úgy tűnik, Kimi itt még honfitársa, Heikki Kovalainen túzoltási mutatványát is képes lehet überelni!

raikkonen-tűzoltó (1)

raikkonen-tűzoltó (2)

raikkonen-tűzoltó (3)

raikkonen-tűzoltó (4)

Norris: Az akartam, hogy Oscar nyerjen Abu Dhabiban

Lando Norris elmondása szerint tökéletesen rendben volt számára, hogy Oscar Piastri már az első kör felénél megelőzte őt a szezonzáró F1-es Abu Dhabi Nagydíjon. „Nem volt pontosan kidolgozott terv, de örömmel elengedtem Oscart” – mondta Norris, aki szerint csapattársa kulcsszerepet játszott abban, hogy taktikailag nyomást gyakoroljanak Max Verstappenre. Háláját is kifejezte: „Oscar épp annyira része volt annak, amit ma elértünk, és ezért köszönettel tartozom neki.”

Mivel Verstappen megnyerte a futamot, Norrisnak harmadik helyre volt szüksége ahhoz, hogy világbajnok legyen – és ezt teljesítette is. Ha viszont Piastri győzött volna, Norrisnak már egy ötödik hely is elég lett volna. „Azt akartam, hogy Oscar nyerjen” – mondta erről később. „Még boldogabb lettem volna, ha ő áll a dobogó tetején. Ő is elérte volna a célját a második helyért a bajnokságban, és én is az enyémet.”

Norris végül így is világbajnok lett, de őszintén sajnálta, hogy nem jött össze a McLaren kettős sikere az egyéni tabellán. Mint mondta, „nagyon remélte”, hogy Piastri fog nyerni.

piastri-norris-abu-3

Lawson: „Teljesen más érzés” volt a 2026-os gumikat használni

Liam Lawson 141 kört teljesített Abu Dhabiban a szezon utáni teszten, ahol először próbálhatta ki a 2026-os szezonra szánt új Pirelli-gumikat. A Racing Bulls versenyzője szerint az abroncsok „nagyon más érzést” adnak, és már most jól látszik, hogy a vezethetőség jelentősen változik az új szabályok miatt: „Fontos volt, hogy a lehető legközelebb kerüljünk ahhoz a működési ablakhoz, amit jövőre tapasztalni fogunk” – mondta.

Az új-zélandi szerint nemcsak az érzés volt szokatlan, hanem az, hogy a csapat rengeteg olyan adatot gyűjthetett, amely a 2026-os fejlesztések alapját adhatja. „Érdekes nap volt, sok mindent megértettünk. Jó előre megismerni az új dolgokat, mielőtt pályára gurulunk az új autóval.”

Lawson hozzátatte, hogy a téli szünetben részletesen elemzik majd a tapasztalatokat: „A téli szünet alatt lesz időm átgondolni, amit most vezettem. Már nagyon várom, hogy visszatérjünk az új autóval.”

„Mindent elértünk, amiről valaha álmodtunk” – így búcsúzik Markótól Verstappen

Rövid érzelmes posztban köszölt el a Red Bulltól az év végén távozó Helmut Markótól Max Verstappen. Az energiaitalosok kedden jelentették be, hogy a 82 éves szakember az esztendő végén elhagyja az alakulatot. Az F1-es sportszakmai tanácsadó komoly szerepet játszott az elmúlt két évtizedben a versenyzők kiválasztásában, így például Verstappen pályafutásának egyengetésében, a kettejük közötti szoros kapcsolatot pedig jól mutatja, hogy amikor tavaly év elején a Christian Horner körüli botrány kirobbanásakor felmerült, hogy Marko esetleg távozhat, a holland pilóta eléggé határozottan kiállt az osztrák mellett.

Most Verstappen néhány fotó kíséretében az alábbi bejegyzéssel búcsúzott Markótól: „Köszönöm, Helmut! Mindent elértünk közösen, amiről valaha is álmodtunk. Örökké hálás leszek, hogy bíztál bennem!” – írta a négyszeres világbajnok.

marko-verstappen-redbull-f1_1

Sajtó: Lambiase marad Verstappen F1-es versenymérnöke

Bár felröppentek találgatások az F1-es Abu Dhabi Nagydíjat követően, a jelek szerint Gianpiero Lambiase marad 2026-ban is Max Verstappen versenymérnöke – számolt be róla értesülései alapján a RacingNews365.com szakoldal. Mint arról mi is írtunk még a minap, a „GP” becenévre hallgató szakember idén két versenyt is kihagyott – Ausztriában és Belgiumban Simon Rennie dolgozott Verstappen versenymérnökeként – magánéleti okok miatt, és több olyan értesülés is napvilágot látott az évadzáró után, hogy jövőre ugyanígy személyes okokból már nem fog a nagydíjakra járni, hanem a Red Bull Milton Keynes-i központjában fog valamilyen szerepet vállalni.

A RacingNews365.com viszont úgy tudja, Lambiase végül marad Verstappen oldalán. A duó az F1 egyik legösszeszokottabb és legsikeresebb pilóta–mérnök párosítása: GP a holland versenyző 2016-os évközi fellépése óta dolgozik mellette, és közösen nyerték mind a négy világbajnoki címüket.

Egy fontos szakember azonban távozik a Red Bulltól, hiszen közben hivatalossá vált, hogy Helmut Marko elhagyja az istállót – erről itt írtunk bővebben.

lambiase-verstappen-redbull-f1

Porschék és Rossi nélkül érkezett meg a WEC előzetes 2026-os nevezési listája

Hétfő este közzétette az FIA és a WEC az Endurance-világbajnokság 2026-os előzetes nevezési listáját, amely versenyzők terén még azért eléggé foghíjas. Ezen 35 egység található, ami eggyel kevesebb az idei 36-nál. A különbséget a Hypercar kategóriában kell keresnünk: a Porsche már hetekkel ezelőtt bejelentette, hogy kiszáll a sorozatból, és bár némi esély mutatkozott rá, hogy a privát autójukat idén indító Proton Competition valahogy mégis benevez két versenygépet, ez a terv végül nem valósult meg (a The Race információi szerint még akár az anyagi háttér is meglett volna ehhez, ám a német gyártó nem akar kavarodást a márka stratégiája körül). A gyártók száma így sem csökken a csúcskategóriában, hiszen érkezik viszont a Genesis, többek között André Lottererrel a volánnál. Egyedül a Ferrari fog egyébként három autót indítani a Hypcercar géposztály nyolc márkája közül.

porsche-wec-1

Az LMGT3-ban maradt a kilenc gyártó, 18 autó felállás: a McLaren, a Ferrari, a Porsche, a Ford, a BMW, az Aston Martin, a Corvette, a Mercedes és a Lexus egyaránt két-két versenygéppel nevezett. Vannak azért fontos változások itt is: azt például már egy ideje tudni lehet, hogy a hölgyversenyzőket felvonultató Iron Dames kiszáll a WEC-ből, az viszont új fejlemény, hogy a BMW-ket futtató Team WRT-nél hiányzik a #46-os egység, azaz Valentino Rossit nem láthatjuk jövőre a világbajnokságon.

A WEC előzetes 2026-os nevezési listája:

wec-entry-list-2026

Norris döntött: az #1-es rajtszámmal versenyez jövőre az F1-ben

Lando Norris elárulta: a világbajnokoknak kijáró #1-es rajtszámot fogja használni 2026-ban a Formula-1-ben. Amióta az állandó rajtszámok intézményét bevezették 2014-ben, Lewis Hamilton volt az egyetlen világbajnok, aki megtartotta a saját #44-esét a címvédőnek fenntartott #1-es helyett, Sebastian Vettel és Max Verstappen is élt a lehetőséggel (Nico Rosbergről meg sosem derült ki mindez a visszavonulása miatt). Bár Norris brandjének is szerves része az általa választott #4-es rajtszám, mégis lecseréli jövőre – a Sky Sports Newsnak nyilatkozva azt is elmondta, hogy részben a csapata miatt is teszi ezt:

„Ez egy hagyomány, okkal van meg. Azért van meg ez, mert megpróbálhatod keményen megdolgozva megszerezni. A csapatnál mindannyian, akiknek szerepük van a McLarennél vagy az autómnál, büszkén fogják ezt viselni. Az összes szerelőm, mérnököm, mindenki, aki a McLarennek a része, megkapja ezt az elismerést. Szóval ez nemcsak nekem szól, hanem nekik is. Az ő büszkeségük is, tudva azt, milyen sok munkát és erőfeszítést fektettek mindenbe, hogy ők is mondhassák, hogy ’mi vagyunk az 1-es számúak’. Az nem annyira klassz, amikor azt mondod, hogy ’mi vagyunk a 4-es számúak’, szóval ők még boldogabbak lesznek, mint én!”

norris-abudhabi-mclaren-f1

„Senki nem fog elérni a télen” – Hamilton a telefonját sem viszi magával

Csak a téli szünetet várja a szezonzáró F1-es Abu Dhabi Nagydíj után Lewis Hamilton, aki annyira ki akar kapcsolódni a csalódáskeltő első ferraris idénye után, hogy elmondása szerint telefonon sem lehet majd őt elérni. Hamilton számára idén a kínai sprintgyőzelem és néhány kisebb villanás mellett jószerivel csak a küszködésről szólt a ferraris szereplés: zsinórban három Q1-es kieséssel zárta az évadot, ráadásul nagydíjon egyszer sem tudott dobogóra állni. Abu Dhabiban nyolcadik lett, az értékelésekor hintette el a téli terveit:

„Pillanatnyilag csak a szünetet várom. Csak a kikapcsolódást, hogy senkivel ne beszéljek. Senki sem fog tudni elérni ezen a télen. Nem lesz nálam a telefonom. Várom már ezt. Teljesen lekapcsolódom a mátrixról” – fogalmazott a hétszeres világbajnok, megjegyezve, hogy főleg a versenyzésen kívüli egyéb F1-es tevékenységektől, mint pl. a fotózások szeretne távolmaradni a következő időszakban. De korábban azért nem volt ennyire radikális a hozzáállása: „Nem különösebben, nem mondanám. Nem, általában mindig nálam volt, most viszont a kukában landol” – mondta a telefonjáról Hamilton.

hamilton-ferrari-abudhabi-f1

Formula1.5 – Kitartott az előny, Albon a másodosztály bajnoka!

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.

Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.

Bár Olaszországban aratott futamgyőzelme óta nagydíjon még csak dobogóra sem állhatott, de mivel az első számú üldöző, Isack Hadjart Katarban a technika hagyta cserben, Abu Dhabiban pedig elveszett a mezőnyben, Alexander Albon nyerte meg a bajnokságot. A szezonhajrá nem kettőjükről szólt, sokkal inkább a mögöttük végző Alonso, Sainz, Bearman hármasról, akik az utolsó kilenc hétvégén az USA Nagydíjat leszámítva az összes győzelmet egymás közt osztották le.

albon-spa

A konstruktőrök között természetesen a Williams győzött megelőzve a Racing Bullst, valamint a Haast, míg az Aston Martinnak Alonso gyenge szezonkezdése és Lance Stroll roppant gyenge produkciója miatt be kellett érnie a negyedik hellyel.

Természetesen a 2026-os szezonban is figyelemmel fogjuk kísérni a másodosztály küzdelmeit, de hogy melyik csapatok alkotják majd a Formula1.5 mezőnyét, azt jelenleg csak találgatni lehet…

pf-bliga-2025-vegeredmeny

Alig két büntetőpontra van az eltiltástól Bearman

A szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon öt másodperces időbüntetést és két büntetőpontot kapott Oliver Bearman azért, mert túl sokszor váltott irányt a Lance Stroll elleni védekezés közben.

Ez pedig nehéz helyzetbe hozza a Haas britjét: így ismét tíz büntetőponttal áll és aki tizenkét hónap alatt tizenkettőt begyűjt, az automatikusan egyfutamos eltiltást kap.

Bearmannek pedig hat futamot ki kell bírnia mindenfajta hiba nélkül 2026-ban, az új érában: csak Miami után vonnak le bármennyit a büntetőpontjai közül, szóval úgy kezdi meg az új szezont, hogy azonnal az eltiltás küszöbén áll.

f1-haas-bearman

fotó: MoneyGram Haas F1 Team

 

„Most hülye vigyort vágsz?” – Verstappent felhúzta egy újságíró

Az Abu Dhabi Nagydíj utáni hivatalos FIA-sajtótájékoztatón egy újságíró megkérdezte Max Verstappent, hogy a barcelonai őrjöngésén úszott-e el a vb-címe, tekintve, hogy két ponttal kapott ki, ott pedig saját hibájából ennél többet veszített.

„Elfelejtetted az összes más dolgot, ami történt a szezonom során? Az egyetlen dolog, amit felhoztál, az Barcelona, tudtam, hogy ez jön. Igen” – reagált a holland, majd pár másodperc szünet után még visszavágott egyszer:

„Most egy hülye vigyort vágsz? Nem tudom. Igen, a végén az is a versenyzés része, tudod, élsz és tanulsz. A bajnokság 24 futamon keresztül zajlik. Kaptak sok korai karácsonyi ajándékot is a szezon második felében, szóval azokat is megkérdőjelezheted” – tette hozzá.

f1-verstappen-abudhabifia

fotó: Red Bull Content Pool

Miért nem büntették Lando Norrist az Abu Dhabi Nagydíjon?

A világbajnoki címről döntő F1-es Abu Dhabi Nagydíjon Lando Norris és Yuki Tsunoda látványos csatát vívtak közvetlenül a brit pilóta kerékcseréje után. Tsunoda egyértelműen igyekezett feltartani Norrist, hogy ezzel segítsen csapattársának, Max Verstappennek a világbajnoki csatában. A hosszú egyenesben a japán versenyző többször is irányt változtatott, Norris pedig végül a pályán kívül előzött.

A felügyelők mindkét versenyzőt vizsgálták: Tsunodát többszöri irányváltásért végül ötmásodperces büntetéssel sújtották, Norris viszont megúszta szankció nélkül a pályán kívüli előzést. Az alábbiakban olvasható a sportfelügyelők indoklása:

A felügyelők megvizsgálták a pozíciós/sportbírói rendszer adatait, valamint a külső és fedélzeti kamerás felvételeket. A 4-es rajtszámú autó a pályán kívül előzte meg a 22-es rajtszámú autót; ez azonban azért történt, mert a 22-es rajtszámú autó versenyzője több mozdulattal védte pozícióját a 4-es rajtszámú autóval szemben. Ha a 22-es rajtszámú autó nem tette volna meg ezeket a mozdulatokat, a 4-es rajtszámú autó úgy is megelőzte volna, hogy nem hagyja el a pályát, de azért ment le a pályáról, hogy elkerülje az ütközést a 22-es rajtszámú autóval.

Ahogy a versenyzési irányelvek kimondják, ha egy autót „leszorítanak” (ami gyakorlatilag itt történt), akkor azt nem tekintik úgy, hogy átlépte a pálya határait. Bár technikailag az előzés a pályán kívül történt, a fentiekre való tekintettel úgy döntöttünk, hogy további intézkedés nem szükséges.

norris-tsunoda-abu

Rosberg: Lando tökéletes volt ezen a hétvégén, ő a legnépszerűbb pilóta

2016 világbajnoka, Nico Rosberg szerint Lando Norris azért (is) érdemli meg ezt a vb-címet, amilyen fejlődést bemutatott az utóbbi időszakban, és amilyen változtatásokat eszközölt a céljainak elérése érdekében.

„Lando megmutatja a sebezhetőségét – mindig nyitott és őszinte. Ezért ő a legnépszerűbb pilóta, akinek a legtöbb rajongója van. Tökéletes befejezése a szezonnak” – mondta Rosberg a Sky Sportsnak.

„Kikapcsolta a közösségi médiát. Korábban folyamatosan ott volt, ami nagyon kimerítő. Tényleg változtatott, megkérdőjelezte a megközelítését, javított a dolgokon, és ez meg is látszott a pályán. Briliáns teljesítmény volt tőle, hogy idén megtalálta magában ezeket a fejlődési lehetőségeket.”

„Ezen a hétvégén mindent tökéletesen csinált, ami tükrözi azt a Landót, akit a szezon második felében láttunk – ezt a jobb Landót, aki még a legőrültebb nyomás alatt is higgadtabb volt és kevesebb hibát vétett.”

f1norrismclaren

fotó: McLaren

Norris világbajnokként rádiózott, Verstappen csapatát vigasztalta

Az F1-es Abu Dhabi Nagydíj leintése után Lando Norris érzelmes rádióüzenetekkel ünnepelte élete első világbajnoki címét. Mérnöke, Will Joseph jelentkezett először: „Ennyi volt, haver, világbajnok vagy, világbajnok! Nagyszerű munka, nagyon büszke vagyok rád.”

Ezután a McLaren-vezér Zak Brown szólalt meg: „Lando, itt Zak a McLarentől. Ez lenne a világbajnok forródrótja? Megcsináltuk, fantasztikus!”

Norris alig tudta visszatartani az érzelmeit: „Köszönöm, srácok, úristen. Valóra váltottátok az álmaimat, nagyon köszönöm. Imádlak titeket. Köszönök mindent. Szeretlek, anyu, szeretlek, apu. Köszönök mindent. Nem sírok!”

A világbajnoki címről épphogy lemaradó Max Verstappen lélekemelő üzenetet küldött csapatának: „Gratulálok, srácok. Ahogyan visszaküzdöttük magunkat a szezon második felében, arra nagyon-nagyon büszkék lehetünk. Ne legyetek túl csalódottak. Én biztosan nem vagyok az. Nagyon büszke vagyok mindenkire, amiért sosem adtuk fel.”

norris-champion

Elhunyt Michael Annett, korábbi NASCAR-versenyző

Annett 436 versenyt futott a NASCAR nemzeti sorozataiban, köztük 321-et az Xfinity Seriesben. Karrierje egyik legnagyobb sikere akkor jött, amikor 2019-ben megnyerte a daytonai szezonnyitó futamot egy JRM Chevrolet-vel.

A JR Motorsports visszaemlékezésében „kulcsfontosságú csapattagnak” nevezte Annett-et, aki nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a csapat ma is négyautós struktúrában versenyez. A motorsport-világ szerte számosan emlékeznek rá profi hozzáállása, kitartása és pozitív személyisége miatt. A 39 évesen elhunyt korábbi versenyző halálának okáról egyelőre nem közöltek semmilyen információt. Nyugodjon békében!


Fotó: JR Motorsports

Jön a mindent eldöntő futam – vasárnapi program

Ez a nap is elérkezett: véget ér a 2025-ös Formula-1-es világbajnoki szezon. Abu Dhabiban olyat láthatunk ma délután, amire 15 éve nem volt példa, nevezetesen azt, hogy legalább három pilóta van még versenyben a végső győzelemért. Emellett az F2-es sorozat küzdelmei is véget érnek, ahol Leonardo Fornaroli múlt héten biztosította be bajnoki címet.

Vasárnap

10:15 Formula–2, főfutam (M4 Sport)

14:00 Formula–1, futam (M4 Sport)

Érdekességek a 2025-ös F1-es világbajnokról

Persze a cím becsapós, hiszen még pár órán át nem tudjuk, ki lesz a világbajnok, így hát statisztikai összegzésünkben mindhárom lehetséges forgatókönyvet számba vesszük.

Ha Lando Norris vagy Oscar Piastri lesz a világbajnok…

Az F1 történetének 35. világbajnokát koronázzák meg, 2021 és Max Verstappen óta az első új bajnokot köszönthetjük.

A McLaren 13. egyéni világbajnoki címét szerzi, 1999 óta mindössze a másodikat – ezzel a wokingiak kettőre megközelítik a Ferrarit, akik a „Schumacher-korszakban” előzték meg őket.

norris-piastri-monaco 

Ha Lando Norris lesz a világbajnok…

Nagy-Britannia 11. világbajnoka lesz, összesen pedig a 21. bajnoki címet szerzi az országnak – mindkét téren magasan vezetnek, egyetlen másik országnak sincs háromnál több bajnoka, s Németország az egyetlen, akinek nyolcnál több címük van (szám szerint 12).

Mansell, Button és Rosberg után a negyedik versenyző lesz, aki 150 futamnál is többet teljesített első vb-címe megszerzése előtt.

Ha Norris úgy lesz bajnok, hogy Piastri vagy Verstappen nyeri a futamot, 2016 óta először lesz valaki világbajnok annak ellenére, hogy nem ő nyerte a legtöbb versenyt a szezonban.

norris-interlagos-6

Ha Max Verstappen lesz a világbajnok…

Beállítja Michael Schumacher rekordját, aki jelenleg az egyetlen versenyző, aki zsinórban öt világbajnoki címet szerzett.

Fangio, Schumacher és Hamilton után negyedikként szerez legalább öt világbajnoki címet.

Minden idők legfiatalabb ötszörös világbajnoka lesz.

Az első pilóta lesz, aki legalább 100 pontos hátrányt ledolgozva lesz világbajnok.

A Red Bull 9. egyéni világbajnoki címét szerzi, amivel utolérik a Mercedest az örökranglista 3. helyén.

Hollandia feljön holtversenyben a 4. helyre a legtöbb vb-címmel rendelkező országok listájában.

verstappen-katar-win

Ha Oscar Piastri lesz a világbajnok…

A nyolcadik világbajnok lesz, aki első három szezonjának valamelyikében győzni tud – 1972 óta pedig mindössze a harmadik Villeneuve és Hamilton után.

Az ötödik legfiatalabb világbajnok lesz Vettel, Hamilton, Alonso és Verstappen után.

Az első világbajnok lesz, aki a 2000-es években született.

A negyedik versenyző lesz, aki a szezonzárót a harmadik helyről kezdve ér fel a csúcsra.

A harmadik ausztrál világbajnok lesz, és Ausztrália feljön holtversenyben a 4. helyre a legtöbb vb-címmel rendelkező országok listájában.

piastri-spa-8

Rosberg: Lassan egész Olaszország elveszti a hitet Hamiltonban

A korábbi csapattárs, Nico Rosberg szerint aggasztó Lewis Hamilton helyzete: ha a hétszeres világbajnok így folytatja, csapata és az olaszok is elvesztik a hitet benne – sőt, ez a pont már nincsen messze. A hétszeres világbajnok a szezon utolsó három nagydíján kiesett az időmérő Q1-es fázisában, Abu Dhabiban arról beszélt, „kibírhatatlan düh és harag” uralkodik benne.

„Az ő szemszögéből ez már rémisztő, mivel ha ez így folytatódik, akkor a csapat elveszti benne a hitet és egész Olaszország elveszti benne a hitet. Ez már nincs is annyira messze” – hangzottak Rosberg baljóslatú szavai.

Ellenkező előjellel beszélt a 2016-os világbajnok Lando Norrrisról, aki véleménye szerint egy kedvezőtlen alakuló időmérőből hozta ki a legjobbat a második rajthellyel.

„Tisztelettel adózom Lando Norrisnak. Az egész időmérőn nem kedvezett neki a dolgok alakulása, az egész egy küszködés volt, de amikor számított a végén, csodálatos kört húzott elő és az első sorba került. Őrületes volt a nyomás a végén, főleg, ha még egy Russell is fenyeget, Lando azonban lenyűgöző, tökéletes munkát végzett” – dicsérte a vb-éllovast.

Hiányoztak a rajongói eseményről Alonsóék, súlyos pénzbírságot kapott az Aston Martin

Szokatlan „kihágás” miatt idézték be Fernando Alonsót és Lance Strollt szombat délelőtt a felügyelők az F1-es Abu Dhabi Nagydíjon: az Aston Martin versenyzői pénteken kihagyták a rajongói találkozó eseményt, amelyen kötelező részt venniük. Az Aston azzal védekezett, hogy a pilótáknak azt mondták, hogy mivel az első szabadedzést kihagyták – Jak Crawford és Cian Shields vezetett helyettük –, nem kell a szurkolói aktivitáson sem szerepelniük, hanem a tartalékosok jelennek majd meg. A stewardok elfogadták, hogy kényelmetlen lehet a versenyzőknek ilyen esetben ez a tevékenység, ugyanakkor az F1 lényegét a rajongók adják, és ezt az FIA is rögzíti a sportszabályzat 19-es cikkelyében – ráadásul a médiadelegált jelentése szerint sok szurkoló „órákat várt a hőségben”, hogy láthassák a pilótákat.

Emiatt a felügyelők súlyos, 25 ezer eurós bírságot szabtak ki az alakulatra versenyzőnként. Ugyanakkor a stewardok elfogadták az Aston Martin ajánlatát, hogy a versenyzőik megjelennek a szurkolói zónában a hétvége során, és minden rajongónak aláírt sapkát osztanak, akik Aston Martin-öltözékben jelennek meg, két szerencsést pedig kiválasztanak, akit a garázsban is körbevezetnek – emiatt a bírságokból 15 ezer eurót 12 hónapra felfüggesztettek.

alonso

Hamiltont „aggasztja” Hadjar Red Bullhoz igazolása

Lewis Hamilton kicsit félti attól Isack Hadjart, ami a Red Bullnál várhat rá. Az energiaitalosok kedden jelentették be, hogy az idén a Racing Bullsnál remek produkcióval debütáló és dobogót is szerző francia veszi át Yuki Tsunoda helyét 2026-ban Max Verstappen oldalán. Elődjei közül azonban sokaknak – igazából Daniel Ricciardo távozása óta többé-kevésbé mindenkinek – meggyűlt a baja az autóval, főleg a négyszeres F1-es világbajnokhoz képest. Éppen ezért aggasztja kissé Hamiltont Hadjar jövője:

„Nem fogok hazudni, valóban aggaszt ez” – nyilatkozta a Ferrari hétszeres világbajnoka a Viaplay kameráinak. „Úgy vélem, fantasztikus munkát végzett idén, és még mindig nagyon-nagyon fiatal, még mindig sokat tanul önmagáról és a környezetéről. De fenomenális munkát végzett idén, és remek a hozzáállása.”

„Mind tudjuk, mi történik, amikor valaki a Red Bullhoz megy, milyen keretek közé kerülnek, és nyilván én nem voltam ott, így nem tudok saját tapasztalatból beszélni, de kívülről nézve egyértelműen eléggé nehéz. Úgy fest, ahol most van, nagyon jó környezetben van, és Yuki is bámulatos versenyző, de minden pilóta, aki odamegy, átéli ezt az általános tapasztalatot, ami viszont nem jelenti azt, hogy ők lennének nagyszerű versenyzők. Egyértelműen valami másról van szó, csak remélem, lesznek változások, amelyek a megfelelő támogatást biztosítják majd számára.”

hadjar-hamilton-f1

Ausztrál politikus támadta a McLarent – a főnök válaszolt!

Zak Brown határozottan elutasította az ausztrál szenátor és korábbi miniszter, Matt Canavan felvetését, miszerint a McLaren Lando Norrist részesíti előnyben Oscar Piastri kárára a világbajnoki hajrában. Canavan a szenátus egyik bizottsági ülésén arról kérdezte kollégáit, hogy szerintük a McLaren „elfogult-e” Piastrival szemben, és „elveszie-e a bajnoki címet” az ausztrál versenyzőtől

A McLaren első embere szerint a vádak teljesen alaptalanok: „A lehető legjobban végeztük a dolgunkat. Oscar maga is többször elmondta, hogy minden tisztességes és egyenlő. Persze hibázunk néha, de ő volt az első, aki kiállt mellettünk. Egy szóval sem jelezte, hogy bármit helytelennek érezne” – nyilatkozta Abu Dhabiban a Sky Sports F1-nek.

piastri-katar-5

Brown külön kitért Canavan kijelentéseire: „Láttam, mit mondott az ausztrál szenátor, de egyértelmű, hogy teljesen tájékozatlan és nem érti a sportunk működését. De ez a csodálatos a sportágunkban! Az emberek szenvedélyesen támogatják a saját hőseiket, és nem lep meg, hogy a hazai versenyzők mellett lobogtatják a zászlót.”

„Számunkra az a legfontosabb, hogy a csapat tudja, mi a helyzet, a tudatlan emberek álíltásait meg napestig próbálhatnám kijavítani. Ez van.”