1997 után rendeznek ismét Osztrák Nagydíjat a gyorsasági motoros világbajnokság kategóriái számára: a helyszín az azóta alaposan felújított spielbergi aszfaltcsík. Miután Valentino Rossin kívül minden királykategóriás versenyző számára ismeretlen a terep, a sachsenringi futam után kétnapos tesztet teljesített a mezőny nagy része a pályán, amely után azonban többen is megkérdőjelezték annak biztonsági szintjét.
A legtöbben a kis bukóterekre panaszkodtak, amelyek miatt néhány kanyarban igencsak közel találhatók a korlátok. Közéjük tartozott a célegyenesre ráfordító 10-es kanyar is, amelybe a motorosok már nagy sebességgel mennek bele, hogy megfelelő kigyorsításuk legyen az 1-es kanyar felé.
Nos, végül a FIM biztonságért felelős titkára, Franco Uncini úgy döntött, hogy a pilótákkal való konzultáció után az utolsó fordulóhoz valóban kicsit hozzányúlnak: annak szélességét 13 méterről visszavették 10 méterre, ezáltal a motorosok egyrészt távolabb kerültek az esetleges bukások esetén számukra veszélyes faltól, másrészt nyilvánvalóan kisebb tempóval is tudják majd bevenni azt a kanyart.
A változtatásnak éppen ezért lesz egy olyan következménye is, hogy a nagydíjhétvége folyamán aligha láthatunk majd olyan időket, mint a néhány héttel ezelőtti privát gyakorlás során. Ez pedig azt is jelenti, hogy elképzelhető, hogy mégsem a Red Bull Ring lesz majd a versenynaptár legnagyobb átlagsebességgel bíró helyszíne: az osztrák pálya a Phillip Island-i aszfaltcsík rekordját múlhatná felül, de kérdés, hogy mennyire esnek vissza a köridők a módosítás következtében.